Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ «احمدعلی گودرزی» روز سه شنبه در حاشیه سفر به قصرشیرین در محل هنگ مرزی این شهرستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: حجت برای ما قانون است و همه باید تابع قوانین جاری کشورمان باشیم، ما اعتقاد داریم مرزنشینان در کنار مرز باید از این ظرفیت استفاده کنند اما متاسفانه در بررسی ها می بینیم درصد قابل توجهی از کولبران اصلا جزء مرزنشینان نیستند و آمارها این‌ گونه نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: آنچه که مسلم است کسانی که به قانون عمل کنند ما بستر لازم را برای فعالیت آنها فراهم می کنیم تا وضعیت اقتصادی و هم معیشتی مرزنشینان ثبات پیدا کند و تامین امنیت و اقتصاد مرزنشینان را جزء وظایف خودمان می دانیم.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرز حریم و حرمت دارد و ناموس کشور است و همه کشورهای دنیا برای مرزهایشان احترام قایل هستند.

سردار سرتیپ گودرزی تاکید کرد: ما باید به قانون عمل کنیم، مرزبان ما نمی تواند در ساعت ۲ و سه نصف شب که ۴۰۰ نفر حریم مرز را بشکنند، کنترل نداشته باشد، چون وظیفه ذاتی ما حفظ مرزها است.

                                                                         

 وی اظهار داشت: دولتمردان ما و کسانی که دست اندرکار هستند بیایند در بازارچه های مرزی مانند گذشته ساز و کاری فراهم کنند که مرزنشینان واقعی از این ظرفیت استفاده کنند و بدانند مرزبانان ما خوشحال هستند و ما حافظ کولبران خواهیم بود به شرطی که قانونی عمل کنند.

او اظهار داشت: ما تعدی را نمی پذیریم و به کسی اجازه نمی دهیم به حریم مرزهای ما تجاوز کند و در دل شب سلاح وارد کند و مشکلاتی برای امنیت کشور ایجاد شود.

سردار گودرزی ادامه داد: مرزبانان ما اجازه نمی دهند دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام ما اقداماتی انجام دهند و در حاشیه مرز اقلام ممنوعه ای وارد کشور کنند که مدنظر هیچ یک از ما نیست و به هر مرزنشینی مراجعه کنیم مخالف ورود مشروبات الکلی، اقلام ضدفرهنگی  و یا سلاح و مهمات است از این رو اگر در مرزها کنترل نکنیم برای امنیت ما اشکال ایجاد می شود. 

وی گفت: اگر هرکدام از مرزنشینان ما قانونی عمل کنند ما پشتیبان و مدافع آن ها هستیم و بستر لازم را فراهم می کنیم.

سردار گودرزی ادامه داد: در همین بازارچه پرویزخان در شرایط سخت کرونایی که در دنیا اتفاق افتاد این مرز بسته نشد و این مرهون تلاش مرزبانان و فرمانداران ما و دست اندرکاران گمرک و وزارت صمت و استاندار است که دادوستد انجام شد.

وی افزود: اگر فعالیتی برابر قانون باشد ما حمایت می کنیم و حمایت ما هم در پرویزخان در پایان سال و در پنج ماه نخست امسال نمایان است و از این رو همه توان خود را به کار گرفته ایم صادرات انجام گیرد.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود. 

برچسب‌ها فرماندهی مرزبانی، فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران قصرشیرین مرزنشینان کولبر مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین مرزنشینان کولبر مرزبانی قصرشیرین مرزنشینان کولبر مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در اطلاعیه مرزبانی کشور که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، آمده است: بعدازظهر امروز (۶ اردیبهشت) تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

کد خبر 847187 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان