Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@22:16:24 GMT

اتهام یک عضو پیشین سیا به جاسوسی برای چین

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۶۲۴۵

اتهام یک عضو پیشین سیا به جاسوسی برای چین

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که یک عضو پیشین آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) به جاسوسی برای چین متهم شده که احتمال دارد اسناد محرمانه و اسامی مخبران را برای پکن افشا کرده باشد. 

بر اساس لایحه اتهام، فرد متهم «آندره یاک کواینگ ما»، سال گذشته توسط یک مامور مخفی آمریکا که وانمود می‌کرد برای اطلاعات چین کار می‌کند تا او را وادار به اعتراف به فعالیت‌های جاسوسی خود کند، فریب خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد ۶۷ ساله متولد هنگ کنگ است و تابعیت آمریکا دریافت کرده و بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۹ در آژانس اطلاعاتی مرکزی به عنوان مامور مخفی فعالیت کرده است. 

یکی دیگر از افراد خانواده متهم نیز بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۳ در سیا فعالیت داشته است اما این مرد که از اختلال شناختی رنج می‌برد، با توجه به شرایط سنی (۸۵ سالگی) و وضعیت سلامتی خود تحت پیگیری قرار نمی‌گیرد.

براساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا این دو مرد احتمالا از سال ۲۰۰۱ اطلاعات مربوط به سیستم‌های ارتباطی و فعالیت‌های سیا را ارائه کرده و برای سرویس‌های اطلاعاتی چین نام مخبرها را فاش کرده‌اند.

این تحقیقات بطور خاص مستند تصاویر برگرفته از ویدیویی است که توسط دفتر تحقیقات فدرال به دست آمده و نشان می‌دهد این دو مرد در دیدار با ماموران چینی ۵۰ هزار دلار دریافت کرده‌اند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جاسوسی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعتبار خود را نزد مردم این کشور از دست داده و در پایان دوران ریاست جمهوری‌اش(۲۰ مه) هیچ مشروعیتی نخواهد داشت.

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: ولودیمیر زلنسکی در نبرد برای تسخیر قلب و روح اوکراینی‌‎ها، به وضوح در مسیر شکست قرار دارد و این ناکامی از پیش‌ نمایان‌تر است زیرا مشروعیت او در پایان دوران پنج ساله ریاست جمهوری‌اش در ۲۰ مه(۳۱ اردیبهشت)، پایان خواهد یافت.

این نهاد اطلاعاتی تاکید کرد که برای آمریکا اهمیتی ندارد که چه کسی رییس جمهور اوکراین است بلکه «مهم‌ترین موضوع این است که آن شخص بتواند به نبرد مسلحانه با روسیه ادامه دهد و جنگ تا آخرین اوکراینی باید ادامه یابد.»

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه به این نکته نیز اشاره شده است که «کشورهای غربی درباره هرگونه تغییر در افکار عمومی اوکراین نگرانی به مراتب بیشتری دارند. وزارت خارجه آمریکا و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند که شهروندان اوکراینی بیش از پیش از جنگ فرسایشی با روسیه به ستوه آمده‌اند. آنها همچنین اعتماد خود را به نهادهای دولتی از دست داده و دلسردی به سرعت این کشور را فرامی‌گیرد. همچنین براساس گزارش‌ها، آمار فرار از خدمت و تسلیم شدن‌ داوطلبانه، بین نیروهای مسلح اوکراین افزایش یافته است.»

با این حال، به نوشته این نهاد، آمریکا و کشورهای اروپایی «تمایل دارند تا زلنسکی در جایگاهش باقی بماند زیرا او در برنامه‌ها و طرح‌های تامین مالی جنگ که هم برای مقامات رژیم کی‌یف و هم برای تولیدکنندگان سلاح در غرب منفعت کلانی دارد، چهره‌ای کلیدی محسوب می‌شود. شایان ذکر است که واشنگتن و متحدانش در تلاش هستند تا مخالفان زلنسکی را در اوکراین متقاعد کنند تا فعلا خویشتنداری از خود نشان دهند.»

کد خبر 6098266

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است