Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در قبال مسائل حاشیه شهر مشهد و مشکلات مردم بی‌تفاوت نیست و در حد امکانات نسبت به رفع مشکلات و رفاه حال مردم تلاش می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در مراسم بهره‌برداری از باند شمالی و بهسازی باند جنوبی بزرگراه ۷۵ متری رضوی که با حضور مسئولان شهری مشهد در محل افتتاح این بزرگراه برگزار شد، ضمن قدردانی از متولیان شهری و استانی برای اجرای این پروژه، اظهار کرد: ما در شهر مشهد شاهد وحدت، همکاری، همراهی و همدلی بسیار خوبی میان همه بخش‌های مسئول در دستگاه‌های مختلف سیاسی، اجرایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نتیجه این همدلی و همراهی‌ها، این آثار و برکات و خدمات برای مردم عزیز و زائران و مجاوران حضرت ثامن‌الحجج(ع) است که باید قدردان این زحمات باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تأکید کرد: به سهم خودم از همه دست‌اندرکاران و نقش‌آفرینان این طرح اعم از کارگران، مهندسان، طراحان و برنامه ریزان که در یک بازه عملیاتی مناسب و زودتر از زمان‌بندی مقرر پروژه، کار را به سرانجام رسانده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به آموزه‌های دینی و مذهبی اسلامی تصریح کرد: شاید در میان آموزه‌ها و مفاهیم دینی ما هیچ عملی بهتر و زیباتر از خدمت به بندگان خدا نباشد.

خدمت به مردم ایران از ارزشمندترین عبادات

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به روایتی که خلق را عائله خداوند می‌خواند، تصریح کرد: برای تقرب به خداوند متعال باید به خلق خدا به‌عنوان عیال الله خدمت کنیم که همانا فلسفه خلقت انسان همین هدف است.

وی مردم مؤمن و انقلابی ایران را شایسته بهترین خدمت‌ها دانست و گفت: مردم ما ۴۰ سال پای انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی مقاومت و ایستادگی کرده‌اند و دشواری‌های بسیاری ازجمله ۸ سال دفاع مقدس را تحمل کرده‌اند؛ چه مردمی لایق‌تر و شایسته‌تر از این مردم برای خدمت کردن است.

 

فرصت منحصربه‌فرد برای خدمت در مشهد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی زائران و مجاوران حرم حضرت رضا(ع) را ویژگی منحصر به فرد دیگر شهر مشهد معرفی و ابراز کرد: خدمت در این شهر مقدس مشهد مزیت مضاعفی دارد، چراکه هم خدمت به خلق خدا و هم مجاوران و زائران امام هشتم(ع) است که به شکلی دیگر بیانگر ارزش بالای خدمت در این شهر بوده که موجب قرب به خدا و اهل‌بیت طاهرین(ع) می‌شود.

وی یکی از مؤلفه‌های قرب به اهل‌بیت(ع) را با استناد به منابع روایی، کمک به شیعیان آن‌ها خواند و افزود: خدمت به مجاوران حرم مطهر حضرت رضا(ع) از مصادیق بارز مودت به خاندان رسالت و امامت است.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن قدرشناسی از خدمات شهرداری و شورای شهر مشهد، تأکید کرد: آستان قدس رضوی در قبال مسائل حاشیه شهر مشهد و مشکلات مردم بی‌تفاوت نیست و خود را مسئول می‌داند و محدوده وظایف و مسئولیت‌های ما تنها به خدمت و پذیرایی از زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در جغرافیای حرم مطهر محدود نمی‌شود.

وی افزود: شهر مشهد، شهر امام رضا(ع) است و آستان قدس رضوی نیز نسبت به رفع مشکلات و تنگناهای این شهر،   خود را مسئول می‌داند و در حد امکانات و مقدورات و با توجه به محدودیت‌های شرعی برای رفاه مردم و عمران این شهر مقدس تلاش می‌کند.

گفتنی است، پروژه احداث باند شمالی به طول ۱۱ کیلومتر و بهسازی باند جنوبی بزرگراه ۷۵ متری رضوی به طول ۳.۵ کیلومتر از میدان اروند تا شهرک رضوی، احداث پل چهار دهانه به طول ۸۰ متر در عرض ۱۳ متر و نیز ایجاد دو دوربرگردان همسطح یک‌طرفه و دو دوربرگردان همسطح دو طرفه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در مدت ۳۹۰ روز توسط شهرداری مشهد اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حاشیه شهر مشهد بهره برداری آستان قدس رضوی مشکلات آستان قدس رضوی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست