Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@12:24:53 GMT

آسمانی ترین خلبان دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۶۳۲۴

آسمانی ترین خلبان دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست

سرهنگ خلبان «صمد‌علی بالازاده» از پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل که مفتخر به دریافت نشان «فتح» ازدستان مبارک مقام معظم رهبری شده بود به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، سرهنگ خلبان «صمد‌علی بالازاده» از پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالازاده که صاحب رکورد بیشترین پرواز در دفاع مقدس بود در تهران بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

سرهنگ خلبان «صمد‌علی بالازاده» از پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل که مفتخر به دریافت نشان «فتح» ازدستان مبارک مقام معظم رهبری شده بود.

«صمد‌علی بالازاده» متولد بیست مهر ماه ۱۳۳۲ روستای یامچی‌سفلی از توابع شهرستان نیر در استان اردبیل است.

او هفتمین فرزند پسر حیدر معروف به حاج‌خیبر است،تحصیلات خود را در روستای «شیرین بولاغی» از توابع شهرستان نیر، مهاباد، سراب و اردبیل سپری کرده و در سال ۱۳۵۱ دیپلم گرفته است.

او اواخر سال ۱۳۵۱ هنرجوی دوره همافری می‌شود، ولی انصراف داده در بهار ۱۳۵۲ به دانشکده خلبانی می‌رود.

پس از پایان دوره مقدماتی دانشکده خلبانی در اسفند ماه ۱۳۵۳، دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۴ به اتفاق دوازده نفر دیگر برای طی دوره تکمیلی خلبانی به آمریکا می‌رود و دوره او اواخر سال ۱۳۵۵ به اتمام می‌رسد.

بالازاده به ایران برمی‌گردد و پروازهایش با هواپیمای اف ۵ را در گردان ۴۱ شکاری پایگاه وحدتی دزفول و گردان ۲۱ پایگاه تبریز ادامه می‌دهد.

با شروع جنگ او و همرزمان شجاع نیروی هوایی در مقابل آزمونی سخت قرار می‌گیرند.

تعدادی از خلبان‌های تعدیل شده داوطلبانه به پایگاه‌ها برمی‌گردند و با شرکت در عملیات ۱۴۰ فروندی اول مهر ۱۳۵۹، ضربه سختی به عراقی‌ها می‌زنند.

کتاب «آسمان مال من بود» مجموعه خاطرات خلبان صمدعلی بالازاده است که به قلم «ساسان ناطق» و به همت حوزه هنری استان اردبیل چاپ و منتشر شده است.

تشییع پیکر مطهر کاپیتان بالازاده فردا -چهارشنبه- انجام خواهد شد و در قطعه ۲۲۸ بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان اردبیل دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام