Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، این تفاهم‌نامه همکاری به امضای ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و علی‌رضا تابش رئیس بنیاد مسکن رسید و موضوع آن تسریع و تسهیل در اجرای قانون حدنگار(کاداستر) و صدور سند کاداستر در بافت مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در متن این تفاهم‌نامه آمده است: در اجرای مواد ۲، ۳ و ۹ قانون جامع حدنگار که دستگاه‌های دولتی بر اساس آن باید مستندات اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود به همراه نقشه های مختصات جغرافیایی املاک و مسکن را تهیه و جهت صدور سند مالکیت حدنگار در اختیار سازمان ثبت قرار دهند و بدین منظور در جهت تسریع و تسهیل اجرای قانون جامع حدنگار تفاهم نامه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد.
موضوع این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حدنگاری و صدور اسناد مالکیت املاک روستاها و شهرها، همکاری در زمینه حدنگاری و صدور اسناد اراضی تملیکی بنیاد مسکن از سوی سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری واگذار شده است، همکاری در تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای صادر شده در روستاها و شهرها به استناد قانون حدنگار است.
نحوه و ترتیب همکاری بر اساس این تفاهم نامه به این صورت است که بنیاد مسکن ضمن تعیین لایه‌های هندسی مورد نیاز و تهیه برنامه جامع تحویل نقشه‌ها مجتمع بر میزان حجم کار، زمانبندی، نحوه تحویل، نام روستاها را ظرف سه ماه از تاریخ انعقاد تفاهم نامه به سازمان ثبت اعلام می‌کند و مدیران کل بنیاد استان و ثبت استان موظفند در هر ماه گزارش عملکرد صدور اسناد مالکیت با امضای مشترک را به سازمان ثبت و بنیاد مسکن ارائه دهند همچنین سازمان ثبت یک نسخه از کلیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را جهت اطلاع و بهره گیری و بنیاد مسکن ارسال می‌کند.
در همین راستا در بنیاد مسکن و سازمان ثبت دستورالعمل لازم برای تبادل پرونده های صدور سند مالکیت املاک را به صورت فایل رقومی حداکثر ظرف مدت شش ماه تهیه می کنند.
این تفاهم نامه در ۳ ماده و ۲۴ بند تنظیم شده و به امضای علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسیده است.
بر اساس این گزارش، یکی از وظایف قانونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اشراف کامل برحدود واقعی املاک، مستحدثات و اراضی درکشور است تا بتواند پایه و اساس تثبیت و استقرار مالکیت مشروع صاحبان املاک را فراهم و  میزان اراضی دایر، بایر و موات شهری و موقوفات را تعیین نماید و برای حصول به آن، به نظامی نیازمند است که اطلاعات هندسی جامع از محدوده کلیه املاک کشور(نقشه املاک) را همراه با شماره هر ملک، ‌ مشخصات مالک و حدود حقوق مالک در ملک را بطور کامل بنحوی در اختیار داشته باشد که امکان بازنگری پیوسته مجموعه  اطلاعات میسر باشد تا بتواند وظایف خود را با دقت و سرعت و صحت کامل انجام دهد. این سیستم را با توجه به تعاریف موجود کاداستر می‌نامند.

برچسب‌ها سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شکایت بنياد مسكن انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شکایت بنياد مسكن انقلاب اسلامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شکایت بنياد مسكن انقلاب اسلامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تفاهم نامه بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان

حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاه در جهت اهداف و راهبرد‌های سیاست‌های کلی نظام در حوزه زن و خانواده، همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین و مشارکت در راه‌اندازی دانشکده علوم خانواده از جمله اهداف و محور‌های همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه بود.

به گزارش مهر، فاطمه یزدیان رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران در نامه اعلام لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، از عدم ایفای تعهدات معاونت امور زنان و خانواده به عنوان دلیل خاتمه دادن به این تفاهم‌نامه ۳ ساله نام برده است.

دیگر خبرها

  • سازمان ثبت اسناد با صدور سند در نهضت ملی مسکن یاریگر دولت سیزدهم است
  • ◄ حرکت قطار انجمن مهندسی دریایی بر ریل پیشرفت
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند