Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: 3 نفر از محیط بان‌های خوزستان در درگیری با متخلفان صید غیرمجاز ماهی با برق در تالاب هورالعظیم مصدوم شدند.

به گزارش رکنا ، حسن آقا شیرمحمدی افزود: این حادثه شامگاه دوشنبه 27 مردادماه در حین گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت استان و شهرستان هویزه در تالاب هورالعظیم در منطقه نزدیک به صفر مرزی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: متخلفان با 3 بوت قایق با استفاده از دستگاه‌های غیرمجاز الکترونیکی اقدام به صید غیرمجاز کرده بودند که با آنها برخورد می شود، در این حادثه با حمله ماموران به قایق و برخورد قایق متخلفان با قایق نیروهای محیط بان یکی از محیط بان‌ها از ناحیه شکم و 2 نفر دیگر بر اثر در گیری از ناحیه دست و پا مجروح شدند، که برای مداوا به بیمارستان نفت شهرستان سوسنگرد منتقل شدند.

شیرمحمدی ادامه داد: در این درگیری 5 نفر از متخلفان دستگیر شدند که از آنها چهار دستگاه ژنراتور و 4 دستگاه الکترونیکی کشف و ضبط شد.

وی گفت: متخلفان برای بررسی و برخورد قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند و پرونده آنان در دست پیگیری است.

مصدوم شدن 3 محیط بان خوزستانی در درگیری با متخلفان

شیرمحمدی افزود: خوشبختانه حال عمومی محیط بانان مصدوم خوب است، تنها یک نفر از محیط بان که از ناحیه شکم صدمه دیده هم اکنون در بیمارستان بستری است و دو نفر دیگر با توجه به شکستگی دست و آسیب از ناحیه پا مرخص شدند.

بر اساس این گزارش، ۲۷ فروردین امسال یکی از محیط بانان گتوند در حمله مسلحانه 4 فرد نقابدار به یک پاسگاه محیط بانی در این شهرستان مصدوم شد که منجر به قطع پای وی شد.

نوزدهم فروردین ماه نیز درگیری صیادان غیرمجاز با ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر به مجروح شدن فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خوزستان، رئیس و یکی از محیط بانان شوشتر منجر شد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا رکنا حادثه اخبار حوادث تالاب مرگ خوزستان درگیری حوادث خوزستان محیط بان اخبار خوزستان عکس اخبار تهران حوادث تهران فیلم جوان ایران قتل ماه ترکیه پدر و مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده و این جای امیدواری است.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ در صد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد