Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت صادقی صبح امروز در نشست مجازی معاونین آموزشی دانشگاه‌های کشور که به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه کردستان حدود سه دهه از عمر آن به عنوان یک دانشگاه مستقل می‌گذرد امروز با ۱۱ هزار دانشجو که پنج درصد آنها را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهد، با ۴۰۰ عضو هیئت علمی و هشت دانشکده به عنوان دانشگاه مادر در استان کردستان در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه کردستان در سال ۲۰۲۰ در بسیاری از سیستم‌های رتبه بندی معتبر بین‌المللی حضور داشت که یکی از معتبرترین آنها سیستم تایمز است که در رتبه بندی جهانی، دانشگاه کردستان در رتبه بندی موضوعی در مهندسی و فناوری رتبه ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ و در علوم فیزیکی نیز رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهانی را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی نیز این دانشگاه رتبه ۲۰۰ تا ۲۵۱ و در رتبه بندی دانشگاه‌های جوان جهان در رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ را کسب کرده است که جایگاه قابل قبولی است.

صادقی یادآور شد: در سال گذشته در اخذ گرندهای بین‌المللی در عرصه پژوهش به عنوان سه دانشگاه موفق ایرانی معرفی شدیم و همچنین در سال گذشته نیز به عنوان موفق‌ترین دانشگاه کشور در جذب دانشجوی خارجی شهریه پرداز شناخته شدیم.

وی بیان کرد: تاکید ما در سطح دانشگاه در چهار حوزه آموزش، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، پژوهش و فناوری، کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی و ارتقای وجهه بین‌المللی دانشگاه است که سعی کرده‌ایم در تمامی این حوزه‌ها اخلاق محوری را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: یکی از مشکلات بزرگی که دانشگاه کردستان دارد و محدودیتی‌هایی در جذب دانشجویان خارجی ایجاد کرده با توجه به ظرفیت بالای این دانشگاه، کمی رشته‌های دکترا است که هم اکنون فقط ۳۵ رشته دکترا در این دانشگاه وجود دارد که نسبت به دانشگاه‌های هم سطح خود تعداد رشته‌های این مقطع بسیار کم است و امیدواریم بتوانیم که حوزه را ارتقا بخشیم.

صادقی اظهار داشت: اساسی‌ترین و مهمترین رسالت دانشگاه‌ها آموزش و تربیت نیروی انسانی است که متاسفانه امروزه مدرک گرایی آفت بزرگی برای مراکز آموزشی کشور شده است و مدرک بدستان بسیاری را تربیت کرده‌ایم که نمی‌توانند نقش موثری در توسعه جامعه خود داشته باشند.

وی افزود: آموزش ما باید طوری باشد که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را به دانش، مهارت، شایستگی و قابلیت‌هایی مجهز کند که بتواند آنها را به سرمایه انسانی تبدیل کند که بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند یا برای خودشان شغلی ایجاد کنند و یا اگر در جایی استخدام شدند برای آنها ارزش افزوده ایجاد کنند و حضورشان موثر باشد.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: متاسفانه فارغ‌التحصیلان ما امروز خیلی کم مهارت‌های لازم را دارند و باید سال‌ها در جایی فعالیت کنند و تجربه کسب کنند تا بتوانند به یک سرمایه انسانی مفید تبدیل شوند که تا آن زمان هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شوند.

صادقی یادآور شد: باید به گونه‌ای در دانشگاه‌ها عمل کرده که در دل آموزش دانشگاه‌های ما ارتقای کیفیت زندگی، مشارکت اجتماعی و شایستگی‌های کلیدی مانند تفکر انتقادی بیرون بیاید و بتواند بر جامعه خود تاثیر بگذارد.

وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید در طول دوران آموزش دانش آموختگان همواره مورد رصد و ارزیابی قرار گیرند تا بتوان ایرادهای آنان را رفع کرده و بر اساس نیازهای جامعه برنامه‌ریزی های آموزشی را انجام داد.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: رکن دیگر این موضوع اساتیدی هستند که کار آموزش فارغ‌التحصیلان آینده را بر عهده دارند و باید به گونه فعالیت داشته باشند که بتوانند نقش موثری در پرورش این دانشجویان داشته باشند.

کد خبر 5001731

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه کردستان بیکاری فارغ التحصیلان دانشجویان ویروس کرونا محرم 99 روز خبرنگار شیراز ماه محرم بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه عید غدیر خم آزادگان جنگ تحمیلی گرگان قزوین رئیس دانشگاه کردستان رتبه بندی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد