Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:07:10 GMT

بنیاد ژنتیک دامغان آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۶۸۲۳

بنیاد ژنتیک دامغان آغاز به کار کرد

عبدالعلی بصیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ساختمان اهدایی دکتر عالمی، از خیران حوزه دانشگاهی دامغان در چهار طبقه و ۶۰۰ متر مربع به بنیاد ژنتیک اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: این بنیاد زیر نظر دانشگاه دامغان در مرحله اول به صورت آزمایشی به انجام آزمایش‌های ژنتیک، مشاوره و آموزش می‌پردازد.

بصیری ادامه داد: این بنیاد می‌تواند در آینده نزدیک برنامه‌های ژنتیکی لازم در زمینه پیشگیری، مشاوره های ژنتیک، انجام آزمایش‌های ابتدایی و مقدماتی تا پیشرفته را ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: امیدواریم با تجهیز این بنیاد در آینده بتوانیم غربالگری ژنتیکی مردم دامغان را در برنامه داشته باشیم و در مرحله بعدی به ارائه خدمات بالینی بپردازیم. 

رییس دانشگاه دامغان تصریح کرد: بنیاد ژنتیک دامغان در زمینه بیماری‌های ژنتیک، علوم ژنتیک و بیماری‌های مادرزادی این حوزه، محیط زیست، کشاورزی و دامداری به مردم ارائه خدمت می‌کند.

علی اصغر عالمی عضو بنیاد خیران حامی دانشگاه دامغان است که اهدای منزل سنتی به متراژ یک هزار و ۵۰۰ مترمربع، راه اندازی لابراتوار زبان، اهدای چندین جلد کتاب دایره المعارف، مشارکت در تجهیز آزمایشگاه فیزیک هسته ای و تأسیس صندوق بورس تحصیلی مدیر عالمی و بانو به دانشگاه دامغان از دیگر خدمات این خیر دامغانی است. 

در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیماری ژنتیکی دامغان انجمن ژنتیک ایران بیماری های ژنتیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیماری ژنتیکی دامغان انجمن ژنتیک ایران بیماری های ژنتیکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیماری ژنتیکی دامغان انجمن ژنتیک ایران بیماری های ژنتیکی دانشگاه دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی تغییر ژنتیکی داده شد!

آفتاب‌‌نیوز :

جوی بارتون بازیکن پیشین منچسترسیتی و نیوکاسل مدعی است، لیونل مسی برنده هشت توپ طلا در جوانی با استروئید‌ها تغییر ژنتیکی پیدا کرده است.

به گزارش دیلی میل، بارتون گفت: برای من، یک ستاره بزرگ در کنار نام لیونل مسی وجود دارد، زیرا در سنین پایین به دلیل مشکلات رشد به او استروئید داده شد. مسی در جوانی اصلاح ژنتیکی شده بود، بنابراین باید یک ستاره در کنار نام او وجود داشته باشد. کاپیتان تیم ملی آرژانتین به دلیل کمبود هورمون رشد که در ۹ سالگی تشخیص داده شد، دوره‌های درمانی را گذراند که تا ۱۴ سالگی آن را به پایان رساند.

وی افزود: مسی با هورمون‌های رشد تغذیه می‌شد و این نوع دارو‌ها به رشد او کمک می‌کردند. اگر او را رها می‌کردند که به طور طبیعی با غذا‌های سرخ‌شده و چیز‌هایی از این قبیل رشد کند، رشد نمی‌کرد و به چیزی که در نهایت انجام داد، نمی‌رسید.

بارتون یک بازی ملی برای انگلیس انجام داده است. او علاوه بر منچسترسیتی و نیوکاسل، در تیم‌های کوئینز پارک رنجرز، برنلی و مارسی فرانسه بازی کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اساتید برتر دانشگاه دامغان تقدیر شدند
  • زندگی سالم طول عمر را پنج سال افزایش می‌دهد
  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان