Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@02:39:44 GMT

تلاش دولت ژاپن برای ادغام نیسان و هوندا

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۶۹۷۳

تلاش دولت ژاپن برای ادغام نیسان و هوندا

ایران اکونومیست- منابع آگاه از تلاش دولت ژاپن برای ادغام خودروسازی نیسان و هوندا خبر دادند.

منابع آگاه به پایگاه خبری فایننشیال تایمز اطلاع داده اند که دولت ژاپن از بیم فروپاشی اتحاد خودروسازی های نیسان- رنو- میتسوبیشی در تلاش است که مقدمات ادغام نیسان با دیگر غول خودرویی این کشور یعنی هوندا موتورز را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، از اواخر سال گذشته میلادی مقامات ژاپنی زمینه های قانونی برای این کار را بررسی کرده اند چرا که نگران اند روابط نیسان با خودروساز فرانسوی رنو دچار آسیب شود. اخیرا محاکمه کارلوس گوسن- مدیر فرانسوی اسبق نیسان باعث جنجال های زیادی شده بود. مشاوران شینزو آبه- نخست وزیر ژاپن نگران اند با توجه به دلخوری اخیر فرانسوی ها، اتحاد دو طرف به هم بخورد و این مساله به نیسان آسیب زیادی بزند.
از سوی دیگر اما این تلاش ها فعلا شکست خورده است چرا که هم نیسان و هم هوندا مجبور شده اند به خاطر شیوع کرونا توجه خود را روی مسائل مهم تری متمرکز کنند. از سوی دیگر با توجه به طراحی های به کار رفته در ساخت قطعات و موتورهای هوندا، به نظر نمی رسد محصولات این شرکت چندان برای استفاده بر روی محصولات نیسان مناسب باشند و این می تواند در تولید انبوه محصولات مشکل ساز شود. دو برند هم چنین دارای مدل تجاری بسیار متفاوتی از هم هستند و در حالی که تمرکز اصلی نیسان روی محصولات سواری است، بیشتر فروش هوندا را موتورسیکلت، تجهیزات نیروگاهی و ماشین آلات سنگین تشکیل می دهند.
در سال های اخیر شمار زیادی از خودروسازان با هدف افزایش سودآوری شروع به ادغام با یکدیگر کرده اند. اخیرا گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه با فیات کرایسلر ادغام شد تا بدین ترتیب چهارمین خودروساز بزرگ جهان متولد شود. محصولات این برند جدید با نام اتلانیس عرضه خواهند شد. فورد و فولکس واگن نیز در حال مذاکره با یکدیگر برای ادغام و عرضه محصولات جدید خودرویی هستند.   ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست

 حسن دهمرده  در جلسه شورای اداری زهک با اشاره به اقدامات مطلوب دولت در سالی که گذشت؛ اظهار کرد: نمره سال گذشته ادارات این شهرستان در تحقق سیاست‌های کلی نظام و اهداف دولت سیزدهم نمره مطلوبی است و باید تلاش کنیم در سال جاری با برنامه‌ریزی درست شاخص‌های توسعه این شهرستان در بخش‌های مختلف ارتقا یابد.

وی افزود: ما چاره‌ای جز جبران عقب ماندگی‌ها و سرعت بخشیدن به فرایند پیشرفت زهک نداریم، بنابراین مدیرانی که در سال گذشته عملکرد ضعیف‌تری داشتند باید تلاش بیشتری داشته باشند.
فرماندار زهک با اشاره به شعار سال و اولویت‌های دولت سیزدهم، بیان کرد: از عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی نارضایتی‌های نسبی وجود دارد که باید مدیران نسبت به رفع آن اقدام کرده و از ایجاد ناامیدی در جامعه پیشگیری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟