Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: آمارهای صادرات پسته و مغز پسته در ۴ ماهه نخست امسال حاکی از جهش قابل توجه ارزشی و وزنی صادرات در این محصول استراتژیک بخش کشاورزی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمود بازاری گفت: آمارهای صادرات پسته و مغز پسته در ۴ ماهه نخست امسال حاکی از جهش قابل توجه ارزشی و وزنی صادرات در این محصول استراتژیک بخش کشاورزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال بهترین شرایط برای صادرات محصولات کشاوزی ایران فراهم است، مشروط به اینکه سیاست‌ها و دستورالعمل‌های دستگاه‌های اجرایی هماهنگ با اهداف و سیاست‌های کلان توسعه صادرات غیرنفتی باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: صادرات پسته و مغز پسته در 4 ماهه نخست امسال بیش از 100 درصد رشد وزنی داشته است.

بازاری گفت: پسته ایران با طعم و کیفیت عالی به بیش از 65 کشور دنیا صادر می‌شود که رقابت تنگاتنگی با پسته آمریکا داشته و در بازارهای شرق و جنوب شرق آسیا خریداران بسیاری دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی تاکید کرد: صیانت از توسعه صادرات بخش کشاورزی به ویژه اقلام مهم خشکبار به خصوص پسته یکی از ضروری‌ترین موضوعاتی است که باید نمود و خروجی آن در هماهنگی برنامه‌ها و ضوابط دستگاه‌های اجرایی با اهداف و سیاست‌های کلان توسعه صادرات غیرنفتی بروز و ظهور داشته باشد.

وی یادآور شد: صادرات بخش کشاورزی برای حمایت و انگیزه تولید مهم است و هرگونه اعمال سیاست مخل این هدف‌گذاری موجب آسیب و خدشه به شاخص‌های اقتصادی این بخش خواهد شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولید پسته صادرات پسته پسته صادرات محصولات بخش کشاورزی صادرات پسته ماهه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت