Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان صبح امروز در نشست مجازی معاونین آموزشی دانشگاه‌های کشور وبا حضور وزیر علوم  برگزار شد،گفت: دانشگاه کردستان حدود سه دهه از عمر آن به عنوان یک دانشگاه مستقل می‌گذرد امروز با ۱۱ هزار دانشجو که پنج درصد آن‌ها را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهد، با ۴۰۰ عضو هیئت علمی و هشت دانشکده به عنوان دانشگاه مادر در استان کردستان در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دانشگاه کردستان در سال ۲۰۲۰ در بسیاری از سیستم‌های رتبه بندی معتبر بین‌المللی حضور داشت که یکی از معتبرترین آن‌ها سیستم تایمز است که در رتبه بندی جهانی، دانشگاه کردستان در رتبه بندی موضوعی در مهندسی و فناوری رتبه ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ و در علوم فیزیکی نیز رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهانی را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی نیز این دانشگاه رتبه ۲۰۰ تا ۲۵۱ و در رتبه بندی دانشگاه‌های جوان جهان در رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ را کسب کرده است که جایگاه قابل قبولی است.

صادقی یادآور شد: در سال گذشته در اخذ گرند‌های بین‌المللی در عرصه پژوهش به عنوان سه دانشگاه موفق ایرانی معرفی شدیم و همچنین در سال گذشته نیز به عنوان موفق‌ترین دانشگاه کشور در جذب دانشجوی خارجی شهریه پرداز شناخته شدیم.

او بیان کرد: تاکید ما در سطح دانشگاه در چهار حوزه آموزش، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، پژوهش و فناوری، کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی و ارتقای وجهه بین‌المللی دانشگاه است که سعی کرده‌ایم در تمامی این حوزه‌ها اخلاق محوری را سرلوحه کار‌های خود قرار دهیم.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: یکی از مشکلات بزرگی که دانشگاه کردستان دارد و محدودیتی‌هایی در جذب دانشجویان خارجی ایجاد کرده با توجه به ظرفیت بالای این دانشگاه، کمی رشته‌های دکترا است که هم اکنون فقط ۳۵ رشته دکترا در این دانشگاه وجود دارد که نسبت به دانشگاه‌های هم سطح خود تعداد رشته‌های این مقطع بسیار کم است و امیدواریم بتوانیم که حوزه را ارتقا بخشیم.

صادقی اظهار داشت: اساسی‌ترین و مهمترین رسالت دانشگاه‌ها آموزش و تربیت نیروی انسانی است که متاسفانه امروزه مدرک گرایی آفت بزرگی برای مراکز آموزشی کشور شده است و مدرک بدستان بسیاری را تربیت کرده‌ایم که نمی‌توانند نقش موثری در توسعه جامعه خود داشته باشند.

وی افزود: آموزش ما باید طوری باشد که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را به دانش، مهارت، شایستگی و قابلیت‌هایی مجهز کند که بتواند آن‌ها را به سرمایه انسانی تبدیل کند که بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند یا برای خودشان شغلی ایجاد کنند و یا اگر در جایی استخدام شدند برای آن‌ها ارزش افزوده ایجاد کنند و حضورشان موثر باشد.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: متاسفانه فارغ‌التحصیلان ما امروز خیلی کم مهارت‌های لازم را دارند و باید سال‌ها در جایی فعالیت کنند و تجربه کسب کنند تا بتوانند به یک سرمایه انسانی مفید تبدیل شوند که تا آن زمان هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شوند.

صادقی یادآور شد: باید به گونه‌ای در دانشگاه‌ها عمل کرده که در دل آموزش دانشگاه‌های ما ارتقای کیفیت زندگی، مشارکت اجتماعی و شایستگی‌های کلیدی مانند تفکر انتقادی بیرون بیاید و بتواند بر جامعه خود تاثیر بگذارد.

وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید در طول دوران آموزش دانش آموختگان همواره مورد رصد و ارزیابی قرار گیرند تا بتوان ایراد‌های آنان را رفع کرده و بر اساس نیاز‌های جامعه برنامه‌ریزی‌های آموزشی را انجام داد.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: رکن دیگر این موضوع اساتیدی هستند که کار آموزش فارغ‌التحصیلان آینده را بر عهده دارند و باید به گونه فعالیت داشته باشند که بتوانند نقش موثری در پرورش این دانشجویان داشته باشند.

گفتنی است؛این گردهمایی سال گذشته قرار بود به میزبانی دانشگاه کردستان برگزارشود اما بدلیل شیوع ویروس کرونا صبح امروز بصورت مجازی برگزارشد.

در این گردهمایی مشکلات آموزشی دانشگاه های کشور بصورت مجازی مورد بحث وبررسی قرار گرفت و مقرر شد ترم آینده کلاس ها در دانشگاه ها بصورت مجازی برگزار شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی فضای مجازی رئیس دانشگاه کردستان رتبه بندی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه اسلامی سلطان احمد شاه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است.

این کنفرانس از امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور رؤسای دانشگاه‌ها از ۲۷ کشور اسلامی آغاز و تا روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تاکید بر واقعیت آموزش و استراتژی‌های دیجیتال در آینده، تجارب علمی و آموزشی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان معاصر، نقش آموزش دانشگاهی در حفظ محیط زیست و بیداری در جوامع عربی و اسلامی از موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ارتقای کیفیت آموزش در جهان اسلام به سطح آموزش جهانی، فعال کردن نقش‌آفرینی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مسیر پیشرفت جامعه، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه جوامع، ایجاد فضای رقابتی میان مراکز آموزشی در جهان اسلام، بردن ایده‌های کلی به سمت خلق نظام آموزشی جدید و پیشرفته به منظور آینده‌ای بهتر برای کشورهای درحال توسعه از اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

کد خبر 6097185 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • ۳۰۰ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تدریس می شود
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد