Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، آزمونی مانند کنکور سراسری، علاوه بر مطالعه که رکن اصلی موفقیت در آن است، نیازمند رعایت چند نکته توسط دانش‌آموزان عزیز است که در ادامه به بیان این نکات می‌پردازیم.

نکته اول اینکه در این روزهای پایانی بهتر است به تست‌زنی و مرور مطالب یادگرفته شده پرداخته و از یادگیری مطالب جدید پرهیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوه طراحی سؤالات کنکور به‌گونه‌ای است که نیازمند تسلط دانش‌آموز در مطالب یادگرفته شده است و اگر دانش‌آموزی مطلبی را یاد بگیرد، اما در آن به تسلط لازم نرسد نمی‌تواند به سؤالات، پاسخ صحیح بدهد. پس بهتر است به جای یادگیری مطالب جدید، به‌مرور مطالبی که قبلا آموخته شده پرداخت و در آنها به تسلط رسید.

نکته دوم توجه به وضعیت خواب و تغذیه در روزهای پایانی است. دانش‌آموزانی که در تابستان عادت داشتند تا نیمه‌های روز بخوابند، باید در این چند روز باقی‌مانده شب‌ها زودتر بخوابند و صبح‌ها هم زودتر از خواب بیدار شوند تا برای بیدار شدن در روز آزمون مشکلی نداشته باشند. در مورد تغذیه هم استفاده از مواد غذایی مغذی در این روزهای پایانی توصیه می‌شود. البته در این زمینه نباید افراط کرد؛ چرا که گاهی بدن دانش‌آموزان به یک ماده غذایی که تا به حال مصرف نکرده‌اند حساسیت داشته و موجب مشکلاتی می‌شود. پس بهتر است همان برنامه غذایی گذشته با اندکی مواد مغذی در این روزها مصرف شود.

نکته سوم برای شرکت در کنکور سراسری انتخاب لباس و کفش مناسب است. کنکور سراسری مراسم جشن یا عروسی نیست که بخواهید لباس‌های شیک بپوشید که در آنها احساس راحتی نمی‌کنید. راحتی و آسایش باید اولویت اول در پوشش شما در روز کنکور باشد. لباس و کفش راحت احساس بهتری به شما می‌دهد و بهتر می‌توانید در جلسه آزمون به سؤالات پاسخ دهید. پس سعی کنید راحت‌ترین لباس‌های خود را در روز کنکور بپوشید. نکته چهارم وسایلی است که شما باید در روز برگزاری کنکور با خود به همراه داشته باشید. کارت ورود به جلسه که همراه داشتن آن الزامی است و روی آن زمان دقیق و محل برگزاری آزمون درج شده که باید به آن دقت کنید. کارت ملی و یا شناسنامه هم باید در روز برگزاری کنکور همراه شما باشد. چند مداد نرم، مداد پاک‌کن و مداد تراش همراه خود داشته باشید. به‌خصوص باتوجه به شرایط به‌وجود آمده، به‌خاطر کرونا حتما این وسایل را همراه خود داشته تا از قرض گرفتن آنها از سایر داوطلبان بی‌نیاز باشید.همراه داشتن ساعت مچی برای بررسی زمان برای پاسخگویی به سؤالات هم می‌تواند به شما کمک کند و از این طریق متوجه شوید که آیا زمان زیادی برای یک درس صرف کرده‌اید یا خیر.سنجاق برای الصاق کارت ورود به جلسه، بطری آب سرد، مواد قندی و دستمال کاغذی هم بهتر است همراهتان باشد. با توجه به شیوع بیماری کرونا ماسک، دستکش و شیلد محافظ صورت هم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را فراموش نکنید.

نکته پنجم مربوط به زمان پاسخ دادن به سؤالات است. قرار نیست دانش‌آموز برای قبولی در دانشگاه مورد علاقه‌اش به تمام سؤالات پاسخ درست بدهد. تصور غلطی که در بین دانش‌آموزان وجود دارد این است که برای کسب رتبه‌های خوب باید به تمام سؤالات پاسخ بدهند. این باور غلط علاوه بر اینکه موجب افزایش استرس آنها می‌شود، می‌تواند موجب بدتر شدن رتبه آنها شود. از آنجایی که کنکور سراسری نمره منفی دارد و دانش‌آموز به ازای هر 3 پاسخ غلط یک پاسخ درست را از دست می‌دهد، نباید به سؤالات به‌صورت شانسی پاسخ داد و این نکته را نیز دانست که حتی رتبه‌های برتر هم به تمامی سؤالات پاسخ نمی‌دهند. برخی سؤالات در کنکور به‌گونه‌ای طراحی شده که وقت زیادی را از شما می‌گیرد. در نتیجه پاسخ دادن به آنها حتی به‌صورت صحیح هم، زمان شما را  برای پاسخ دادن به سایر سؤالاتی که بلد بوده‌اید از بین می‌برد.

نکته آخر که می‌تواند آرامش شما را در روز آزمون تضمین کند توکل به خداوند و توجه به اوست. شما تا به اینجا تمام تلاش خود را برای موفقیت در کنکور انجام داده‌اید و نتیجه را باید به خداوند بسپارید. قطعا هر آنچه به خیر و مصلحت شما باشد، برایتان اتفاق می‌افتد. فکر کردن بیش از حد به نتیجه کنکور، آرامش شما را کاهش و استرس‌تان را افزایش می‌دهد. کم نیستند دانش‌آموزانی که در کنکور نتیجه خیلی عالی نگرفتند، اما آینده‌ای عالی داشته‌اند و کم هم نیستند دانش‌آموزانی که رتبه‌های نسبتا خوبی در کنکور به‌دست آورده، اما نتیجه خیلی عالی را در آینده به‌دست نیاورده‌اند. پس کنکور را بیش از حد بزرگ نکنید و بر تلاش و پشتکار خودتان تمرکز کنید.

پربیننده ترین افزایش حقوق فرهنگیان جزییات دریافت کارت ورود به جلسه کنکور۹۹ +لینک تبلت وارد سبد خرید اول مهر مدارس شد حداد عادل: فرزندم ماهی ۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان حقوق می‌گیرد خود اظهاری داوطلبان کنکور از فردا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش حق التدریسی ها دانش آموزان کنکور فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری داوطلبان کنکور معلمان حق التدریس اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش حق التدریس آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان کنکور 99 رتبه بندی فرهنگیان استخدام حق التدریسی ها معلمان استثنایی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت روزهای پایانی کنکور سراسری سؤالات پاسخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری با صدور پیامی درگذشت غمبار و تأسف انگیز نخبه مازندرانی، شادروان سید اسماعیل نصرالهی را به جامعه فرهنگی و دانش آموزان استان تسلیت گفت. ‎

در این پیام آمده است: درگذشت تالم بار و غم انگیز نخبه ملی و استانی جناب آقای سید اسماعیل نصرالهی موجب تأثر فراوان اینجانب و جامعه فرهنگی و علمی دیار علویان شد.

آن جوان با همت که از معلولیت جسمی رنج می‌برد، در سایه توکل به خداوند متعال و ائمه اطهار (علیهم السلام) و عزم و اراده انسانی اش و توفیق خیره کننده در کنکور سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه ۲۵ در زیر گروه علوم انسانی ثابت کرد که هیچ مانعی نمی‌تواند ظرفیت و قدرت روحی انسان را سد کند و با این موفقیت؛ الگویی ماندگار برای جامعه دانش آموزی استان و کشور به یادگار گذاشت.

مصیبت درگذشت نخبه علمی؛ سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش؛ دکتر سید احمد نصراللهی را به خانواده محترم و سوگوار ایشان، جامعه بزرگ فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ؛ برای آن عزیز سفر کرده؛ رحمت واسعه و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای مادر آن فقید سعید، که در این حادثه آسیب دیده‌اند، شفای عاجل و کامل آرزومندم.

کد خبر 6096770

دیگر خبرها

  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت
  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب