Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی لطیفی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هفته پایانی مسابقات لیگ دسته اول فوتبال و صعود تیم‌های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک به لیگ برتر گفت: اگر تیمی در لیگ برتر چهارم یا پنجم شود، تیم موفقی به شمار محسوب می شود. حتی برخی تیم‌ها با ایستادن در رده هشتم عملکردشان را مثبت ارزیابی می‌کنند، اما در لیگ یک شرایط متفاوت است، زیرا تنها ۲ تیم به لیگ برتر صعود می‌کنند و حتی تیم سوم هم ناکام محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توان گفت مس کرمان در این فصل ناکام بود

لطیفی گفت: به اعتقاد من تیم‌های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک شایستگی صعود به لیگ برتر را داشتند، اما واقعیت این است که در لیگ یک تیم‌ها باید طبقه بندی شوند. باشگاه‌هایی مانند مس کرمان، مس رفسنجان، بادران و آلومینیوم اراک سرمایه گذاری کلانی کرده اند.   تیم‌هایی مانند مس رفسنجان و آلومینیوم اراک موفق هستند، اما مس کرمان توفیقی نداشته است. در مقابل تیمی مانند نود ارومیه فصل خوبی را پشت سر گذاشت، زیرا بودجه خوبی در اختیار این تیم نبود، اما تیم‌های مانند مس کرمان، مس رفسنجان و آلومینیوم اراک بودجه‌ای نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان و حتی بیشتر داشته اند. برخی از تیم‌های لیگ برتری هم در حد این تیم‌ها بودجه ندارند.

باید صعود تیم‌هایی که سرمایه گذاری خوبی انجام می‌دهند را به فال نیک گرفت

کارشناس فوتبال ایران در ادامه گفت: باید صعود تیم‌هایی که سرمایه گذاری خوبی انجام می‌دهند را به فال نیک گرفت. در گذشته برخی تیم‌ها که البته استثناء بودند، سرمایه گذاری چندانی نکردند و به لیگ برتر هم رسیدند، اما در پایان همان فصل دوباره لیگ یکی شدند. واقعیت امر این است که برخی تیم‌های لیگ یکی سرمایه گذاری خوبی انجام داده اند و بودجه کافی در اختیار داشتند، اما نتوانستند به لیگ برتر صعود کنند و به همین دلیل تیم‌های ناکام به شمار می‌روند.

شک نکنید که در لیگ یک همه چیز فوتبالی رقم نمی‌خورد

لطیفی در واکنش به صحبت‌های مدیرعامل باشگاه مس کرمان مبنی بر اینکه علم و ادب به اندازه‌ای که برابر مس کرمان خوب بازی کرد، برابر آلومینیوم اراک خوب نبود و ۷ - ۸ بازیکن اصلی خودش را در اختیار نداشت گفت: شک نکنید که در لیگ یک همه چیز فوتبالی رقم نمی‌خورد. ۲ سال پیش در اکسین بودم و این تیم را با بودجه‌ای ۲ میلیاردی بستیم. پول کافی نداشتیم و نمی‌توانستیم برخی افراد را تامین کنیم. به همین دلیل ۱۴ - ۱۵ پنالتی برای یک تیم خاص گرفتند و ۱۲ پنالتی مسلم که کارشناسان داوری و  برنامه صدا و سیما هم صحیح بودن آن‌ها را تایید کردند، نادیده شد.

آلومینیوم اراک نسبت به مس کرمان شایستگی بیشتری برای صعود به لیگ برتر داشت

او افزود: فقط مسائل فنی در قهرمانی یا قهرمانی نشدن تیم‌ها دخیل نیست و برخی مسائل حاشیه‌ای هم وجود دارد. تیم‌هایی هستند که هزینه‌های جانبی هم دارند و به همین دلیل می‌توانیم به مدیرعامل مس کرمان حق بدهیم، اما در طرف دیگر باید به این نکته توجه کنیم که مس در کرمان بازنده بازی رو در رو با آلومینیوم اراک بوده است؛ بنابراین نمی‌توان حق را به طور کامل به مدیرعامل مس کرمان داد. با وجود این که برخی حرف و حدیث‌ها درباره  آلومینیوم اراک و پنالتی‌هایی که برای این تیم می‌گرفتند وجود داشت، به اعتقاد من آلومینیوم اراک نسبت به مس کرمان شایستگی بیشتری برای صعود به لیگ برتر داشت، زیرا بازی رو در رو با مس  را در خانه حریف برد؛ بنابراین حرفی برای گفتن نمی‌ماند،   اما در این که از برخی تیم‌ها حمایت بیشتری می‌شود شک نکنید.

تبانی در لیگ یک و ۲ وجود دارد

او در پاسخ به این سوال که اگر تبانی و زد و بند در لیگ یک وجود دارد، چرا هیچ وقت با این موضوع برخورد نمی‌شود گفت: در وهله اول نظارت بر این مسابقات ضعیف است. شک نکنید تبانی در لیگ یک و ۲ وجود دارد و هر جا که پول بیشتر باشد، تبانی و زد و بند نیز بیشتر است، زیرا افرادی که این کار‌ها را می‌کنند، دنبال پول هستند. در سال‌های گذشته دلالانی بودند که بازیکنان را به تیم‌های مختلف منتقل می کردند و زمانی که نیاز داشتند، از این بازیکنان بیشترین استفاده را می کردند. یعنی به بازیکنان گفتند در این بازی خاص ضعیف بازی کنید. حتی برخی تیم‌ها داوران را خریدند. تعارف نداریم و نمی‌توانیم بگوییم تمام داوران ما سالم هستند. برخی تیم‌ها خارج از چارت فنی خود هزینه کردند.

تمام ناپاکی‌های فوتبال ایران با دخالت نیرو‌های امنیتی از بین می‌رود

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: پیش از این اثبات شده که برخی از آقایان با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارتباط گسترده داشتند و حمایت شدند. به اعتقاد من تمام این مشکلات و ناپاکی‌ها برطرف شدنی است، به شرط این که نیرو‌های امنیتی به ماجرا ورود کنند. یعنی همان اتفاقی که در فوتبال ترکیه و ایتالیا رخ داد. در فوتبال ایتالیا زد و بند و فساد گسترده وجود داشت، اما با ورود نیرو‌های امنیتی بسیاری از مفسدین محروم شدند. جدا از این که نظارت کافی وجود ندارد، در گذشته افرادی بودند که نقش زیادی در فساد داشتند. چند سال قبل چند مربی محروم شدند و گفتند این افراد فاسد هستند. اگر این افراد فاسد بودند، باید مادام العمر محروم می‌شدند و اگر فاسد نبودند چرا با آبروی آن‌ها بازی کردند؟

مسئولان گفتند مربیان و دلالان فاسد اجازه کار در لیگ برتر را ندارند

لطیفی افزود: مسئولان گفتند مربیان و دلالان فاسد اجازه کار در لیگ برتر را ندارند، اما می‌توانند در لیگ یک کار کنند. این قانون مانند این بود که بگویند این افراد در لیگ برتر اجازه ندارند دزدی کنند و باید بروند در لیگ یک این کار را انجام دهند. آقای مسئولی که این تصمیم را گرفتی، این افراد اگر دزد بودند باید آن‌ها را برای همیشه محروم می‌کردی و اگر نبودند چرا با آبروی آن‌ها بازی کردی؟ ۲ - ۳ سال بعد به همین افراد گفتند اجازه کار دارند. وقتی تصمیمات قطعی و جدی گرفته نمی‌شود، وضعیت همین که می‌بینید می‌شود. وقتی با افراد متخلف برخورد نشود، نتیجه این است که افراد سالم هم می‌گویند کار آن‌ها خیلی هم بد نیست و به خودشان اجازه زد و بند می‌دهند.  

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قاطعیت ندارند 

او در ادامه عنوان کرد: فدراسیون و سازمان لیگ فاسد نیستند، اما در این نهاد‌ها قاطعیت وجود ندارد و تصمیمات درستی گرفته نشده است. به اعتقاد من در راس نهاد‌های متولی فوتبال افراد پاکی حضور دارند، اما در بدنه همین نهاد‌ها افراد ناپاکی حضور دارند که به نفع برخی تیم‌های خاص کار کردند. در یکی - ۲ سال گذشته افراد سالمی به فدراسیون اضافه شدند و خوب کار کردند.  

نیرو‌های امنیتی باید برای مبارزه با فساد در فوتبال دست به کار شوند

پیشکسوت فوتبال با تاکید بر این که نیرو‌های امنیتی باید برای مبارز با فساد در فوتبال دست به کار شوند اظهار داشت: جزو اولین نفراتی بودم که اعلام کردم در فوتبال ایران فساد وجود دارد، زیرا خودم فساد را لمس کرده بودم و نزدیک به ۲ سال است که بار‌ها پیشنهاد دادم که نیرو‌های امنیتی برای برخورد با فساد در فوتبال دست به کار شوند. نیرو‌هایی که در سال‌های اخیر توانستند به خوبی کشور ما را در آرامش نگه دارند، در حالی که سراسر ایران وضعیت جنگی دارد، نمی‌توانند دست چند دلال، مربی و خبرنگار فاسد را از فوتبال مملکت کوتاه کنند؟ باید این درخواست از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مطرح می‌شد که متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

بیشتر بخوانید:

پایان فصل پر حاشیه لیگ آزادگان؛ از بیانیه نویسی باشگاه‌ها ضد یکدیگر تا ادعای رقابت نابرابر پایان حسرت ۳۱ ساله اراکی ها/ آلومینیوم طلسم ۱۸ ساله را شکست اگر با فساد برخورد شود دیگر پول‌های بیت المال به تاراج نمی‌رود

او افزود: مطمئن باشید اگر یک بار برای همیشه با فساد برخورد شود و مفسدین مادام العمر از فعالیت‌های فوتبالی محروم شوند، فوتبال ما سالم خواهد شد و دیگر مربیان، مدیران و دلالان ناسالم نمی‌توانند پول‌های بیت المال را به تاراج ببرند. از طرف دیگر افراد پاک به حقشان در فوتبال می‌رسند.  

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال سازمان لیگ لیگ آزادگان مس رفسنجان و آلومینیوم اراک صعود به لیگ برتر نیرو های امنیتی سرمایه گذاری اعتقاد من لیگ برتر برخی تیم ها لیگ یک تیم هایی مس کرمان شک نکنید زد و بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاف آلومینیوم با پیکان در اتوبان تهران

 

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه کشور و از هفته بیست و ششم آلومینیوم در تهران با پیکان مسابقه می‌دهد.

تیم‌های آلومینیوم و پیکان، تاکنون در ۲ بار در لیگ دسته اول و ۷ بار در لیگ برتر باهم رودررو شدند که همه بازی‌ها مساوی شده و جالب اینکه در هیچ کدامیک از این دیدار‌ها بیشتر از دو گل رد و بدل نشده است، یعنی نتیجه این بازی همیشه یا بدون گل و یا یک بر یک مساوی بوده است!

دو تیم آخرین بار، سوم آذر سال گذشته در اراک مقابل یکدیگر قرار گرفتند که از این دیدار به دلیل حاشیه‌های داوری و مردود اعلام شدن گل سالم اراکی‌ها به عنوان طولانی‌ترین نیمه اول لیگ برتر یاد می‌شود.

در جدول رده‌بندی هم اکنون آلومینیوم با ۳۱ امتیاز دهمین تیم است و پیکان با ۲۵ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد.

دو تیم از ساعت ۱۷ دوشنبه هفدهم اردیبهشت در تهران مقابل یکدیگر به میدان می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سرمربی سایپا بار دیگر برکنار شد
  • پیکان درخانه باخت و نگران سقوط شد
  • پیکان 0-1 آلومینیوم اراک؛ دشت 3 امتیازی از تهران با ضربه سر حاجی عیدی
  • بررسی سیمای مدعیان صعود و کاندیداهای سقوط لیگ دسته اول
  • مصاف آلومینیوم با پیکان در اتوبان تهران
  • تقابل آلومینیوم، پیکان در اتوبان تهران
  • افشاگری حسینی؛ سرمربی حریف وسط زمین با بازیکن تیمم مذاکره کرد!
  • شادی هواداران ایپسویچ تاون برای صعود به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال + فیلم
  • قهرمان انگلیس و اروپا بعد از 2 دهه به لیگ برتر برگشت!‏
  • پاس گل مقابل پرسپولیس و طراحی یک گل جدید (عکس)