ردیف اعتباری پوشش بیمهای باید محکمتر بسته شود/ثبتنام 13 هزار مازندرانی در پوشش اجباری بیمه سلامت
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۸۰۶۹
رسول ظفرمند گفت: از آنجایی که ۹۰ درصد اعتباراتمان وابسته به دولت است بیمه شدگان هم رایگان خدمات میگیرند، ردیف اعتباری پوشش بیمهایمان را باید محکمتر و پایدارتر ببینیم چون وابسته به درآمد نیستیم.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، بیمه سلامت توانسته در جهت کاهش آلام نیازمندان گام های مهمی برداشته و موجبات استفاده عموم مردم از نعمت دفترچه بیمه سلامت را فراهم کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سازمان بیمه سلامت مازندران در راستای افزایش سطح کیفی خدمات بیمه ای به مردم و همچنین گسترش دامنه خدمات خود اقدامات مطلوبی را تا کنون انجام داده است.
به مناسبت هفته خبرنگار رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران به همراه سید فخرالدین هاشمیجویباری مدیر روابط عمومی بیمه سلامت استان در دفتر بلاغ حضور یافتند.
در ادامه گفت و گوی بلاغ با مدیرکل بیمه سلامت مازندران را میخوانید.
*پزشک خانواده تا چه اندازه در بحث بیماران کرونایی موثر بوده است؟
شالوده و ساختار کاری پزشک خانواده طوری است که میتواند قبل از بروز هرگونه بحران در زمینه سلامت با شناختی که از جمعیت تحت پوشش دارد به دفاع مقابله تشخیص و درمان بپردازد.
شناختی که مجموعه پزشک خانواده از پرونده سلامت داشت پس از شیوع کرونا بهتر از سایر پزشکان با سرعت بالاتر و دقت بیشتری انجام شد.
در بحران کرونای سال گذشته همکاران ما ارتباط بالایی با مردم داشتند و توانستند توسط پل ارتباطی با مردم به آگاهسازی کمک کنند هر چند که برخی بسیار فعال بودند و فرااستانی عمل کردند.
پزشکان توانستند با ارتباط تلفنی با جمعیت تحت پوشش با مشاوره و بهصورت مجازی به بیمه شده ارتباط برقرار کنند، در مازندران و استان فارس این اتفاق رخ داد امیدواریم این تجربه موفق در شرایط کرونا به تقویت مسیر پزشک خانواده کمک کند.
مداخله مردم به خانواده در این شرایط سخت و وجود اپیدمی کرونا میتواند موثر باشد تلفات و هزینهها را کمتر میکند، با پایش مستمر پرونده سلامت افراد میتوان اقدامات بهتری انجام داد.
در استان مازندران پیشگیری و پایش مستمر در قالب طرح پزشک خانواده اوضاع خوبی دارد، به راحتی میتوانیم مقوله سلامت مردم را هدایت کنیم.
*وضعیت پرداختیها به موسسات درمانی چگونه است؟
یکی از دلایل تاخیر جبری به مدت یه ماه و همچنین اعتبارات نامنظم موجب شد 5 و الی 6 ماه برسد در پزشکی خانواده شهری در سال گذشته و امسال با حداقل تاخیر پرداخت داشتیم در برخی از حوزهها پزشکان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفرکه در عرصه نسخهنویسی الکترونیک فعال هستند ۱۰ الی ۲۰ روزه پرداخت داشتیم.
در سال ۹۸ و ۹۹ پرداختیهای ما بهروز است، غیر از بحث سنتی بودن برخی موسسات و اجبار تاخیری نداشتیم تلاشمان این است که با اجرایی شدن کامل نسخنویسی پرداخت را بهروزرسانی کنیم.
در حال حاضر با روش نوین نسخهنویسی الکترونیکی حدود ۷۰۰ پزشک در طرح ورود پیدا کردند اسناد و پول آمده است تا بازه زمانی را حذف شود، در سه ماهه چهارم ۹۸ به پرداختیها سرعت دادیم تا دغدغه تامین اعتبار نداشته باشیم.
*استقبال پزشکان از نسخه الکترونیکی به چه صورت است؟
بیش از ۹۵ درصد همکاران پزشک و ۶۰ الی ۷۰ داروخانه از نسخهنویسی الکترونیک استقبال کردند بقیه تا بحث جاافتادن نرم افزار واحد منتظر خواهند ماند.
ما نرم افزار رایگان سلامت هم ارائه کردیم که برخی علاقمند نبودند و بستر کامل برای اجرای پروژه الکترونیک آماده است، تا با شفافیت بیشتر کار و پرداختها انجام شد.
*حذف دفترچههای کاغذی به کجا رسید؟
از دو سال گذشته در بخش بستری ما بدون نیاز به دفترچه با ارئه کد ملی بیمه شده تاییدیه را میگیریم، در عرصه سرپایی اگر دفترچه فاقد اعتبار باشد به دفترچه و برگه نگاه نمیکنند با کد ملی تاییدیه و کد نسخه را دریافت میکنند بخاطر حفظ اطمینان همزمان بحث کاغذ و الکترونیک را داریم که نگرانی و خطایی نباشد.
بیمهشدگان با شمارهگیری #۱۶۶۶* از طریق تلفن همراه حتی اگر اینترنت قطع بود میتوانند کد استحقاقسنجی را با ورود کد ملی دریافت کنند.
سازمان بیمه سلامت به این سمت رفته که نیاز به ساخت دفترچه به نصف برسد، از آنجایی که زیرساخت ضریب نفوذ موبایل در کشور بسیار بالا است پیچیدگی خاصی ندارد چون روش نوعی است ولی مقاومت وجود دارد اما با سرعت پزشکان متخصص بیمارستان دولتی و خصوصی مشارکت کردند.
ریلگذاری در مقوله سلامت به سمت الکترونیکی شدن است و بدون استفاده از این سیستم به راحتی نمیتوان کار کرد.
در آزمون وسع استان ما ۱۳ هزار ثبت نام کرده بودند برای ۸ هزار مورد پیامک آمد و دفترچه گرفتند نصف این تعداد در دهک یک و دو سه قرار گرفتند و مابقی در دهکهای بعدی قرار گرفتند ، بر پایه کد ملی فرد گردش مالی تشخیص داده شد، قانون گذار یارانه سلامت را به قشر نیازمند جامعه میدهد.
اگر درآمد مالی افراد از ۴۰ درصد حقوق ماهیانه مصوب قانون کار در هر سال کمتر باشد رایگان بیمه میشوند اگر بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حقوق اعلامی ماهیانه اداره کار باشد نصف مبلغ و بیش از این نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان در هر سال پرداخت خواهند کرد که مبلغ سنگینی نیست، ۱۰ هزار نفر در مازندران بیبضاعت از این طرح استفاده میکنند.
مهمترین چالش که با آن روبرو هستید؟
از آنجایی که ۹۰ درصد اعتباراتمان وابسته به دولت است بیمه شدگان هم رایگان خدمات میگیرند، ردیف اعتباری پوشش بیمهای مان را باید محکمتر و پایدارتر ببینیم چون وابسته به درآمد نیستیم، در مازندران یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده سلامت داریم که ۲۸۰ هزار نفر کارمند ۸۰ هزار نفر سایر اقشار هستند که ۷ درصد حقوق مبنایشان را بهعنوان حق بیمه پرداخت میکنند.
انتهای پیام/
منبع: دانا
کلیدواژه: پزشک خانواده بیمه سلامت هزار نفر بیمه ای کد ملی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاهی به بیبدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!
فیلم سینمایی "بیبدن" دنبال زدن تلنگری به خانوادههاست و قصد دارد در بستر یک داستان جنایی، گسستهای والدین و فرزندان و روابط بعضاً ناقص آنها را به رخ بکشد. - اخبار فرهنگی -
خبرگزاری تسنیم- گروه فرهنگی
فیلم «بیبدن» ساخته مرتضی علیزادهِ فیلم اولی با نویسندگی کاظم دانشی، خیلی زود پس از رونمایی از جشنواره فیلم فجر به پرده سینما رسید و با فروش بیش از 32 میلیارد تومانی تا به امروز، اقبال نسبتا خوبی را به عنوان فیلمی در ژانر درام جنایی به خود دید.
دانشی که پیش از این با ساخت «علفزار» تجربه خوبی از بازخوانی پروندههای جنایی کسب کرده بود، این بار در مقام نویسنده، سراغ داستانی نزدیک به واقعیت رفت و با برداشتی آزاد از پرونده «غزاله و آرمان» که مربوط به سالهای 1392 تا 1400 است، فیلمی در ژانر درام جنایی را به سینماها آورد تا روایتگر یکی از هولناکترین قتلهای چند سال اخیر و در عین حال جنجالیترین پرونده قضایی باشد.
حواشی روز پنجم فیلم فجر|رقابت سنگین «بی بدن» و «بهشت تبهکاران» بر سیمرغ حاشیه/ 14 کیلو کم کن تا «مجنون» شوی!مروری بر زیرمتنهای نهفته در این اثر، یک پیام روشن و جدی را برای مخاطبانش دارد و آنهم تلاش کارگردان و نویسنده برای ایجاد یک پل ارتباطی بین این پرونده قتل با عقبه روابط عاطفی در هر 2 خانواده قاتل و مقتول است. موضوعی که در شخصیتپردازی و دیالوگگویی بازیگران و نوع بازی آنها نهفته شده و شاید مخاطب را پس از تماشای فیلم به این فکر فرو ببرد که آیا میشد قتلی اتفاق نیفتد؟ به جز فرد قاتل، آیا افراد دیگری هم در شکلگیری این جنایت هولناک سهم داشتند؟ به نظر میرسد که پاسخ به هر دو سوال «مثبت» است؛ اما چرا؟
جستوجو در شخصیتپردازی بازیگران فیلم، ابعاد دیگری از قتل دختر جوان (ارغوان) را به نمایش میگذارد؛ سروش صحت در نقش پدر «ارغوان»، کاملا منفعل و سرد است، از مهمترین اتفاقات رخ داده در بطن خانوادهاش بیخبر است، تلاشی برای ارتباط پدرانه با دخترش برای فهم نیازهای او در دوران حساس جوانی و نوجوانی نمیکند و حتی پس از مرگ او با حالتی سردرگم و بیاراده، تنها شنونده دیالوگهای طرفین است. رفتار منفعلانه او در اکثر سکانسهای فیلم، مخاطب را آزار میدهد که چرا این مرد، حتی یک برخورد سخت و خشن با قاتل دخترش ندارد؟ که البته به نظر میرسد این شخصیتپردازی و بازیگردانی به عمد توسط کارگردان طراحی شده است.
در نگاه اول، شاید به نظر برسد که انتخاب چنین نقشی برای سروش صحت با توجه به عقبه بازیگری او، اشتباه بوده اما نباید فراموش کنیم که کارگردان بی بدن به دنبال نمایش «پدر بیمسئولیت» است. پدری که حتی حساسیت لازم برای امور روزانه دخترش را ندارد و سردرگم در زندگی روزمره تا جایی پیش میرود که با خبر قتل دخترش مواجه میشود.
البته اینکه سروش صحت در ایفای چنین نقشی موفق عمل کرده یا خیر، موضوع دیگری است. صحت را بیشتر با ایفای نقش در بازیهای انرژیک میشناسیم و بازی در نقش پدر ارغوان تجربه جدیدی برای اوست. برای یادآوری هنرمندی سروش صحت در بیبدن فارغ از نقدی که به بازی کم عمق او وارد است، کافی است بازی احساسی او در جایی که از عروسی دخترش یاد میکند را دوباره مرور کنیم تا بازی هنرمندانه او در آنجا تبدیل به یکی از ماندگارترین سکانسهای بیبدن شود.
در نقطه مقابل، الناز شاکردوست ایفاگر نقش مادر «ارغوان» است که هدایت پرونده را به دست گرفته و برخلاف پدر، با کنگشریاش، قاتل را تا چوبه دار بدرقه میکند؛ در ظاهرِ ماجرا، با مادری دلسوز طرفیم، اما در تعدادی از سکانسهای فیلم پنهانکاری او تو ذوق میزند و در نهایت زنجیرهای از اتفاقات که ارغوان را به آن سرنوشت شوم دچار میکند. شاکردوست نمادی از مادر مهربان اما «پنهانکار» است. پنهانکاری او در بخشهای مختلفی از فیلم دیده میشود. از پنهانکاری او در ماجرای کویر رفتن ارغوان با دوستانش و اتفاقات تلخ بعدش تا ارتباط پنهانی سروش و ارغوان.
خانوادهای را تصور کنید که مادرش پنهانکار است و مهمترین رخدادهای فرزندش را با همسر خود در میان نمیگذارد، پدر هم تلاش چندانی برای ارتباط گرفتن با دختر و کنترل رفت و آمدهای او ندارد؛ خروجی این همه بیمسئولیتی والدین چه میتواند باشد؟
سری به خانواده قاتل بزنیم؛ پژمان جمشیدی در نقش پدر سروش، رقم زننده یک شکست عاطفی برای پسرش است؛ او به راحتی همسر اول خود را ترک کرده و بدون توجه به آیندهای که انتظار پسرش را در سنین حساس نوجوانی میکشد، تصمیم به ازدواج مجدد میگیرد. لجبازیهای مکرر او و هدایت سروش در مسیر اشتباه هم مزید بر علت میشود که سرنوشت سروش بیشباهت با ارغوان نباشد. به نظر میرسد در اینجا هم با جنس دیگری از «پدر بیمسئولیت» مواجهیم؛ پدری که غرورش از فرزندش مهمتر است و بهای این غرور، خون پسرش است.
ماجرا به همینجا ختم نمیشود؛ سوی دیگری از پرونده قتل ارغوان، یک دختر جوان که مالامال از حسادت است، نشسته؛ در ظاهر دوست است، در واقعیت دشمن؛ در ظاهر، عملی که مرتکب میشود، ساده است اما اثر وضعی کار او به قدری عمیق است که آتش یک خشم مردانه را شعلهور میکند و در نهایت به جنایتی هولناک ختم میشود. «دوست حسود» گاهی از دشمن هم خطرناکتر است.
بیبدن ضد قصاص است؟
یکی از سوالاتی که پس از اکران این فیلم مطرح شد، همین موضوع بود؛ آیا بیبدن از قصاص طرفداری میکند یا علیه آن است؟ تجربه تماشای فیلمهایی که برچسب «ضد قصاص» را یدک میکشند، نشان میدهد که مخاطب وقتی صندلی سینما را ترک میکند، برای فرد اعدام شده دلسوزی میکند؛ آیا این اتفاق در بیبدن برای سروش تکرار میشود؟
تصاویر دوربینهای مدار بسته که در بخشی از فیلم پخش میشود، بخش مهمی از حقیقت پرونده و مرتکبین جرم را فاش میکند؛ از سویی دیگر، تمام اتفاقات برای اینکه قاتل بخشیده شود، به خوبی کنار هم چیده شده اما پدر سروش همه راهها را برای بخشش میبندد. موضع بی بدن نسبت به قصاص متفاوت است؛ روی انجام قصاص پافشاری نمیکند و بارها اعلام میکند که راه بخشش باز است و از سویی دیگر، موضع آوانگارد نیز نسبت به این مسئله نمیگیرد. به نظر میرسد که کارگردان و نویسنده هوشمندانه از کنار این مسئله عبور کردند تا سراغ مسئلهای مهمتر بروند و آنهم «گسستهای درون یک خانواده» است.
چرا پیگیری مورد «بی بدن» مهم است/ نباید زیر بار حق کشی رفت
یک بازیِ درخشان، یک بازیِ درخشانتر
اگر الناز شاکردوست را کنار بگذاریم، دو بازی درخشان در بیبدن توجهات را به خود جلب کرد؛ نوید پورفرج و گلاره عباسی.
پورفرج که با بازی در فیلمهای سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» و «مغز استخوان» توانایی هنریاش را به رخ کشید، در بیبدن هم به عنوان بازپرس ایفای نقش کرد و درخشان بود. او هم کنش قهرمانی داشت، هم در جایی پایش لغزید و به ضدقهرمان تبدیل شد و به خوبی از پس هر دو نقش برآمد. تلاش او برای بخشش قاتلینی که در پروندههایش با آنها سروکار دارد، برای مخاطب قابل باور است.
در نقطه مقابل، گلاره عباسی را در نقش مادر سروش میبینیم که علیرغم بازی کوتاهش اما بسیار اثرگذار است و نقش مادر شکست خورده را به خوبی بازی میکند.
بیبدن شباهتهای زیادی به «علفزار»، فیلم قبلی کاظم دانشی دارد، اگرچه شاید به اندازه آن جسور نباشد و خیلی سراغ خط قرمزها نرود اما به هر حال امضای دانشی پای آن است. اوست که داستان را از لابهلای پروندههای قضایی که عمدتا دسترسی به آنها ساده نیست، بیرون میکشد و خط سیر یک درام جنایی را کنار قرار میدهد. تنها ابهام این است که چرا خود او در نقش کارگردان حاضر نشد؟
به نظر میرسد که بیبدن دنبال زدن تلنگری به خانوادههاست و قصد دارد در بستر یک داستان جنایی، گسستهای والدین و فرزندان و روابط بعضاً ناقص آنها را به رخ بکشد. «پدر بیمسئولیت»، «مادر پنهانکار» و «دوست حسود» اگرچه قاتل نیستند، اما در وقوع این جنایت بیگناه هم نیستند.
انتهای پیام/