Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به منظور حفاظت از گونه های زیستی استان بوشهر و با حمایت شرکت پتروشیمی نوری، کارگاهی آموزشی با عنوان حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس در شهر بوشهر و با حضور کارشناسان ادارات مرتبط برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرهاد قلی نژاد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر درافتتاحیه این کارگاه گفت: فعالیت بسیار موثر و مثبتی در این زمینه ازطرف انجمن طرح سرزمین و شرکت پتروشیمی نوری صورت پذیرفته و طرح اقدام و عمل حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح که حاصل سال ها تلاش و پایش دلفین توسط این انجمن در اکوسیستم خلیج فارس بوده، در نهایت به بار نشسته است.
قلی نژاد در ادامه افزود: در جلسات متعددی که داشته ایم به این نتیجه رسیده ایم که باید برای سالهای آتی اقدامات به صورت هدفمند و طی یک برنامه مشخص تدوین گردد و ازهمین رو در تلاش برای تدوین یک برنامه حفاظتی از دلفین گوژپشت برآمدیم.ازهمین رو مصوب شده است که این برنامه بین سه استان ساحلی خلیج فارس (بوشهر- خوزستان-هرمزگان) هماهنگ شود.
وی همچنین در ادامه گفت: در این برنامه مصوب در تلاش هستیم علاوه بر پایش گونه که به صورت روتین اجرا می شود، به حفظ و پایش زیستگاه گونه نیز اقدام نماییم؛ به این دلیل که مساله اصلی ما در سالهای اخیر دیگر شکار و صید گونه نیست و مساله اولویت دار ما در حفاظت محیط زیست کشور به سمت پایش و حفاظت زیستگاه گونه ها شده که ناشی از تخریب شدید و گسترده زیستگاه گونه ها بوده است. مساله تخریب زیستگاه های طبیعی به طور غیرمستقیم مرتبط با آلودگی های زیست محیطی گسترده تر مانند پسماندها و پساب های صنعتی و شهری می شود و ازهمین رو تدوین یک برنامه اقدام و عمل گسترده در این زمینه به امری بسیار مهم و حیاتی مبدل شده است.
قلی نژاد در زمینه تخریب زیستگاه های دلفین در خلیج فارس گفت: نشت نفت از خطوط فرسوده انتقال در خلیج فارس و سایر آلاینده هایی که به خلیج فارس ریخته می شود مانند فاضلاب شهری و صنعتی،تردد گردشگران و ... لذا با توجه به تمام این شرایط تهدیدکننده زیستگاهی، به نظر می رسد که باید در طرح اقدام و عمل بی شک به مساله پایش زیستگاه های گونه ای نیز توجه اکید شود.
فرهاد قلی نژاد در پایان قسمت افتتاح این کارگاه از نقش بسیار مهم و حیاتی جوامع محلی و سازمانهای مردم نهاد و رسانه ها در حفاظت از گونه دلفین گوژپشت خلیج فارس اشاره نمود و از همه دغدغه مندان در این زمینه خواست که در طرح اقدام و عمل مشارکت نمایند.
شایان ذکر است که این کارگاه با حضور کارشناسان ادارات شیلات، اداره بنادر، مرکز تحقیقات شیلات، سازمانهای مردم نهاد و کارشناسان اداره کل محیط زیست و با تدریس حامد مشیری و خانم محسنیان از انجمن طرح سرزمین در سالن کنفرانس خانه معلم برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دلفین گوژپشت استان بوشهر اقدام و عمل قلی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: این طرح در سطح استان ادامه پیدا خواهد کرد و به گونه ای طراحی شده که هر سال بیشتر شود.

  آیت الله صفایی بوشهری صبح امروز در حاشیه بهره برداری از خوابگاه دانشجویی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با گرامیداشت روز معلم، اظهار داشت: امروز شاهد یک ارمغان و هدیه زیبای دانشجویی از طرف دانشگاه خلیج فارس بودیم.

وی افزود: امروز 28 واحد مسکونی متاهلی دانشجویی از طرف دانشگاه خلیج فارس به دانشجویان هدیه داده شد.
آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: این اقدام در رشد علم و فناوری، رفع دغدغه خاطر دانشجویی و گسترش فرهنگ ازدواج در سنین مناسب و جوانی جمعیت کمک می کند و هم مدل سازی جدید در عرصه نظام دانشجویی برای تشکیل زندگی حین تحصیل است.

وی با بیان اینکه اختصاص خوابگاه متاهلی دانشجویی برای دانشجویان جاذبه دارد، افزود: جلسه امروز نشان داد که چقدر برای دانشجویان جاذبه دارد که ازدواج کنند و در خوابگاه دانشجویی حضور داشته باشند و در دوران جوانی در فضای خانواده محور زندگی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: این طرح در سطح استان ادامه پیدا خواهد کرد و به گونه ای طراحی شده که هر سال بیشتر شود.

وی عنوان کرد: اگر آمار تاسیس خوابگاه متاهلی دانشجویی را ملاحظه کنیم می بینیم که در دو سال دولت اخیر به حجم و درصد بالایی از تعداد خوابگاه متاهلی ساخته شده است.
امام جمعه بوشهر یادآور شد: این مهم نشان از اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه مقام معظم رهبری در این عرصه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود