Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل شیلات گلستان گفت: نخستین طرح پرورش ماهیان خاویاری با استفاده دومنظوره از آب نامتعارف چاه کشاورزی در شهرستان آق قلا شروع به فعالیت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید جواد قدس علوی با علام این خبر بیان داشت: این طرح که در روستای پیرواش شهرستان آق قلا قرار دارد با رهاسازی 550 قطعه بچه ماهی خاویاری از نوع فیل ماهی فعالیت خود را آغاز نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت این طرح 5 تن گوشت و 100 کیلوگرم خاویار برآورد شده است که با این میزان تولید می تواند نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه ایفا کند.

قدس علوی اذعان داشت: این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات راه اندازی شده است.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان تصریح کرد: 12 پروانه تاسیس جهت پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب چاه کشاورزی در استان صادر گردیده که امیدواریم به زودی فعالیت این مراکز نیز آغاز گردد.

گفتنی است نخستین طرح پرورش ماهیان خاویاری استان با استفاده دومنظوره از آب چاه کشاورزی، با

سرمایه ی 12 میلیارد و 312 میلیون ریال راه اندازی شده است که از این میزان 8 میلیارد و 500 میلیون ریال آن در قالب تسهیلات و مابقی آن آورده شخصی بخش خصوصی بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان پرورش ماهیان خاویاری چاه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

دیگر خبرها

  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان