Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نایب‌ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امروز نمایندگان این سوال را از اردکانیان می‌کنند که چرا وزارت نیرو که متولی تامین آب کشاورزان است به صورت کارشناسی حق و حقوق کشاورزان استان را واگذار نکرده و حمایت نمی‌کند. - اخبار استانها -

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه امروز وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شود اظهار داشت: "اردکانیان" باید در چند موضوع، پاسخ سوالات نمایندگان را بدهد که یکی از آنها عدم رعایت عدالت در زمینه آب کشاورزی توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: براساس مصوبه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه مقرر شده بود در هر شهرستانی که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد و آبیاری تحت فشار اجرا و در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی می‌شود، به اندازه صرفه‌جویی آب مازاد را به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی و بقیه را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اما متاسفانه هم اکنون در بیشتر حوضه‌ها، آبیاری تحت‌ فشار به بهره‌برداری نرسیده و درست است که سازمان جهاد کشاورزی پروژه‌هایی را در بحث آبیاری تحت فشار آغاز کرده اما این پروژه‌ها به صورت کامل به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

توزیع بدون نوبت‌ آب کشاورزی در فصل نشاء برنج؛ سد سفیدرود رشت سرریز شدتخصیص مطلوب آب کشاورزی و افزایش تعداد سدهای استان لرستان ضروری استبهره‌وری آب کشاورزی به 44درصد افزایش یافت/ قیمت مرغ باید 12هزار و 900 تومان باشد

وی بیان کرد: بنابراین هم اکنون دشت‌هایی که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارند، با روش آبیاری سنتی آبیاری شده اما ستاد احیای دریاچه ارومیه با همکاری وزارت نیرو، سالانه هشت درصد آب مورد نیاز کشاورزان دشت‌های مختلف استان مثل مهاباد، میاندوآب، بوکان، نقده و خوی و سایر دشت‌هایی که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد را کاهش داده‌اند.

محمودزاده با اشاره به اینکه در آغاز کار ستاد احیای دریاچه ارومیه از دشت مهاباد 140 میلیون مترمکعب آب کشاورزی برای یک سال برداشته می‌شد افزود: اما هم اکنون 50 میلیون مترمکعب از آب کشاورزان را کاهش داده‌اند در حالی که 300 تا 350 هکتار از اراضی، به آبیاری تحت فشار مجهز شده اما تکمیل نشده و این ظلمی است که ستاد احیای دریاچه ارومیه به استان و کشاورزان آن انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر علاوه بر فشاری که ستاد احیای دریاچه ارومیه به کشاورزان استان آورده، در دو نوبت نزدیک به 300 میلیون مترمکعب آب را از زرینه رود به سمت تبریز برده و برای صنعت و کشاورزی استفاده می‌کنند.

نایب ‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از این یک بار 150 میلیون مترمکعب را انتقال داده و 150 میلیون دیگر در حال انتقال است گفت: اما نمایندگان در مقابل این تصمیم می‌ایستند چون تقریبا 400 کیلومتر لوله‌گذاری باقی مانده و وزارت نیرو مقصر است که کارش کارشناسی نیست و در برابر ستاد احیا مقاومت نمی‌کند و همین سبب شده که به کشاورزان منطقه ظلم شده و آنها نیز دچار ضرر و زیان شوند و محصول آنها در تولید کاهش یابد و این به دلیل عدم تحویل آب مورد نیاز کشاورزان است.

وی بیان کرد: امروز نمایندگان این سوال را از اردکانیان می‌کنند که چرا وزارت نیرو که متولی تامین آب کشاورزان است به صورت کارشناسی حق و حقوق کشاورزان استان را واگذار نکرده و حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام/7548/ح

R7548/P/S6,48/CT1 بیشتر بخوانید... تخصیص مطلوب آب کشاورزی و افزایش تعداد سدهای استان لرستان ضروری است توزیع بدون نوبت‌ آب کشاورزی در فصل نشاء برنج؛ سد سفیدرود رشت سرریز شد بهره‌وری آب کشاورزی به ۴۴درصد افزایش یافت/ قیمت مرغ باید ۱۲هزار و ۹۰۰ تومان باشد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تخصیص مطلوب آب کشاورزی و افزایش تعداد سدهای استان لرستان ضروری است توزیع بدون نوبت‌ آب کشاورزی در فصل نشاء برنج؛ سد سفیدرود رشت سرریز شد بهره‌وری آب کشاورزی به ۴۴درصد افزایش یافت/ قیمت مرغ باید ۱۲هزار و ۹۰۰ تومان باشد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۲ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران/ اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند/ تأخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم ۳ غلبه ‌تفکر جهادی و ‌دانش متخصصان ایرانی بر کرونا / دانشجویان کرمانشاهی ماسک‌هایی با بازدهی ۹۹ درصد تولید کردند + فیلم ۴ آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: نباید عزاداری‌های محرم تعطیل شود/ برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند ۵ گزارش ویدئویی| تمدید وعده‌ها برای بهره‌برداری از یک پروژه ملی / بالاخره سوت قطار چه زمانی در اردبیل شنیده می‌شود؟ ۶ خوزستان| ماجرای فروش زمین‌های "منطقه کاردانش" بهبهان با کاربری فضای سبز چیست؟ ۷ پیگیری رسانه‌ای تسنیم نتیجه داد/ قرارگاه خاتم‌الانبیا با واگذاری ۵ طرح شهری در استان مرکزی خدمت‌رسانی می‌کند ۸ گزارش|پروژ‌های آبخیزداری لنگ تامین اعتبار قطره‌‌چکانی/ شهر زنجان به وسیله سد گاوازنگ تهدید می‌شود مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| تمدید وعده‌ها برای بهره‌برداری از یک پروژه ملی / بالاخره سوت قطار چه زمانی در اردبیل شنیده می‌شود؟ فرمانده مرزبانی ناجا: از کولبران ‌حمایت می‌کنیم / با اقتدار در مقابل قاچاقچیان، اشرار و معاندین ایستاده‌ا‌یم خبر خوش معاون وزیر آموزش و پرورش برای ‌دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل / اجرای طرح آموزشی ‌«آبا» برای متقاضیان گزارش| در رثای خلبانی که از فرمانده معظم کل قوا نشان فتح گرفت / خلبان ‌بالازاده چگونه رکورددار پرواز عملیاتی شد؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: نقشه راه اقتصادی کشور در هفته دولت اعلام می‌شود لبنان| هشدار احزاب و نیروهای ملی درباره سوء استفاده‌های دشمن از انفجار بیروت علیه مقاومت قالیباف: مجالس کشورهای اسلامی مانع طرح سازش امارات و رژیم صهیونیستی شوند جزئیات جریمه و مجازات افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ۵دلیل نادران برای مخالفت با طرح جدید فروش نفت/دولت بعدی ۳سال باید بدهی دولتِ روحانی را بپردازد/طرح عایدی برای مردم ندارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد احیای دریاچه ارومیه کمیسیون کشاورزی مجلس میلیون مترمکعب بهره برداری آب کشاورزی آبیاری تحت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر سعید شهند   ، در جریان تور رسانه ای  روایت خدمت و در بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری و تا کنون ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه تامین و رهاسازی شده است که این میزان ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از حقابه مصوب این تالابها بوده است.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای طالقان ، قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده و شاهد جریان یافتن حیات و بازگشت پرندگان به این تالاب ها هستیم،گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت محیط زیستی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود این تالابها در زمره زنده ترین اکوسیستم های طبیعی کشور شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم. 

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان ، تابستان امسال نیز حقابه محیط زیستی ۳ تالاب شورگل حسنلو ، سولدوز و کانی برازان تامین و رهاسازی خواهد شد.
گفتنی است تور رسانه ای روایت خدمت به منظور انعکاس خبری وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه و بیان اقدامات انجام یافته در جهت احیای این تالابها در شهرستان نقده برگزار گردید.

 

 

دیگر خبرها

  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»