Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@16:20:48 GMT

۹۳ درصد از پایاب سد خداآفرین اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۸۶۰۱

۹۳ درصد از پایاب سد خداآفرین اجرا شد

استاندار اردبیل گفت: اجرای پروژه پایاب سد خداآفرین از ۱۸ درصد به ۹۳ درصد در حال حاضر رسیده است.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و مجمع نمایندگان استان برگزار شد، تصریح کرد: اجرای این پروژه به اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم حدود ۱۶ هزار نفر منجر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با تکمیل این پروژه میزان محصولات کشاورزی در استان۶۰۰ هزار تن افزایش پیدا می کند.

استاندار اردبیل اظهار کرد:تا کنون هم بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری  در این پروزه انجام گرفته که به ارزش روز بالغ بر ده هزار میلیارد تومان می شود.

بهنام جو گفت: بر اساس بررسی های انجام گرفته ، حدود هزار میلیارد تومان نیاز است تا این پروژه در استان به اتمام برسد.

وی در ادامه به برنامه ریزی های انجام گرفته برای اجرای پروژه های مهم سدسازی و آبرسانی در شهرستان ها اشاره کرد و افزود: در سال گذشته مقدمات جذب اعتبارات لازم برای سد گیوی ،  ابرسانی به مشگین شهر و سد تازه کند گرمی انجام گرفته است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان بیان کرد: برای اجرای سد گیوی ۲۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ تصویب شده که از هفته های آتی واریزی ها آغاز می شود.

بهنام جو اظهار کرد:علی رغم مشکلاتی که کشور با آن مواجه است، اختصاص این میزان اختصاص اعتبار  برای یک پروژه عقب مانده شهرستانی در دولت  کم نظیر است.

وی ادامه داد: در مشگین شهر نیز  ۱۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای آبرسانی روستایی تا یکماه آینده پرداخت می شود.

بهنام جو با اشاره به اجرای سد تازه کند گرمی که در سال گذشته انجام شده است، افزود:برای اجرای خط انتقال از این سد اعتبار مورد نیاز از محل های مختلف از جمله بنیاد علوی و بانک رفاه به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان تامین شده که تا هفته های آینده به جریان می افتد.

در این جلسه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطالبات حوزه های انتخابیه خود را بیان کرده و خواستار اختصاص بودجه و اجرایی شدن آن شدند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار اردبیل پایاب سد خداآفرین میلیارد تومان بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد

 یاسر اکبریان  اظهار کرد: بخش اعظمی از این پروژه‌ها در مراحل نهایی کار می‌باشد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد که با مشارکت بسیج سازندگی سپاه استان به عنوان نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح ۷۰ روستای مناطق محروم استان از آب سالم برخوردار می‌شوند که ۲۰روستا تاکنون از این خدمت بهره‌مند شده اند و مابقی طرح‌ها نیز طی ماه‌های آینده به بهره برداری خواهند رسید.

اکبریان بیان کرد: همچنین پارسال حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شد و در حال حاضر نیز ارتقای زیرساخت‌های تامین آب و بالا بردن ظرفیت‌های موجود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های انجام گرفته در بخش فاضلاب نیز حدود ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که مهمترین آن‌ها تصفیه خانه‌های فاضلاب در پنج شهرستان استان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: عملیات احداث تصفیه خانه در این پنج شهر از پیشرفت ساختمانی ۷۰ درصدی برخوردار است که با توجه به رایزنی‌های به عمل آمده و حمایت‌های استاندار و سایر مسوولان استانی و کشوری، تسهیلاتی از طریق چند بانک عامل برای آنها جذب شده است و تلاش می‌شود سرعت ساخت این تصفیه خانه‌ها افزایش یابد.

اکبریان بیان کرد: در بخش توسعه شبکه فاضلاب و به روز کردن آن‌ها نیز از همه ظرفیت‌های مهندسی و مالی شرکت استفاده شده است تا استان در شاخص‌های بخش فاضلاب ارتقا یابد.

بیش از ۶۱۰ هزار مشترک آب و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب در لرستان وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد