Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ممکن است سران دو قوه قضائیه و مقننه برخی نظرات اصلاحی در خصوص جزئیات اجرای طرح فروش نفت داشته باشند که حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت،

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر،  محمود واعظی امروز (سه شنبه) در پاسخ به سوالی درباره ادعای ارسال نامه سران قوای قضائیه و مقننه به رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعلام مخالفت با طرح فروش نفت اظهار داشت: ممکن است سران محترم دو قوه قضائیه و مقننه برخی نظرات اصلاحی در خصوص جزئیات اجرای طرح مورد نظر داشته باشند که حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت، همانطور که در آخرین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز نظرات اصلاحی دو قوه دیگر با استقبال مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تشکر از رئیس قوه قضائیه به جهت رعایت اخلاق سیاسی و تکذیب نگارش چنین نامه‌ای، افزود: جلسات شورای عالی اقتصادی سران اقتصادی در فواصل زمانی نسبتا کوتاهی برگزار می‌شود و در این جلسات همه حضار نظرات کارشناسی خود را حین طرح مباحث مختلف بیان می‌کنند. فراتر از این اگر فرصت طرح بحثی در جلسه وجود نداشته باشد هم بیرون جلسه روسای محترم سه قوه با هم ارتباط بسیار خوبی دارند و مطالب لازم به راحتی قابل انتقال است.

واعظی ضمن درخواست از رسانه‌ها و فعالان سیاسی و اقتصادی برای دقت و اعتبارسنجی در انتشار اخبار مربوط به تعامل قوای سه گانه تصریح کرد: این نوع خبرسازی‌ها فضای اقتصاد کشور را دچار التهاب می‌کند و لازم است از این دست اقدامات پرهیز شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: طرح فروش نفت با فروش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی متفاوت است.

وی در واکنش به برخی اظهارات که در آن فروش اوراق سلف نفتی معادل طرح جدید دولت در زمینه فروش نفت در نظر گرفته می‌شود، گفت: پیش فروش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی متفاوت از طرحی است که در زمینه فروش نفت در شورای عالی اقتصادی سران قوا بحث شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور، تصریح کرد: فروش اوراق سلف نفتی در بورس انرژی در سنوات قبل هم سابقه داشته و اجرای آن، مستلزم مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیست.

واعظی تاکید کرد: طرح جدید مورد نظر دولت، مبتنی بر فروش قطعی نفت به ریال در بازار داخلی است که موضوع متفاوتی است.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: رئیس دفتر رئیس جمهور فروش اوراق سلف نفتی نظرات اصلاحی طرح فروش نفت شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر این نکته که شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند گفت: من می‌توانم به ضرس قاطع بگویم در شرایط حاضر، شورای نگهبان نمی‌تواند جلسه مهمی در بررسی لوایح و طرح‌ها داشته باشد مگر اینکه حتماً کار پژوهشکده آنجا ارائه شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان با حضور در پژوهشکده شورای نگهبان، از آخرین دستاورد‌های پژوهشکده شورای نگهبان بازدید کرد و ضمن تشکر از دکتر کدخدایی، رییس پژوهشکده شورای نگهبان و مدیران و کارکنان این پژوهشکده بابت تلاش‌های صورت گرفته در زمینه‌های مختلف، افزود: امیدوارم خداوند متعال، زحمات شما را به خوبی بپذیرد، رشد دهد و هم ذخیره برای دنیای خودتان و آخرت خودتان و هم ذخیره برای جمهوری اسلامی باشد.

این عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر اینکه قانونگذاری، اساس حرکت یک ملت و کشور است، گفت: قانون‌گذاری معمولا نیاز به پایش دارد. قانون اساسی هم که انصافاً راهنمای بزرگی است برای اینکه نظام یک کشور منحرف نشود، پیش‌بینی کرده است که شورای نگهبان با معیار‌های شرع و قانون اساسی که معیار‌هایی جامع هستند قوانین را بررسی کند و شورای نگهبان نیز از روز‌های ابتدای تاسیس کار خودش را بر بنیانی قوی و متین بنانهاده است و فقها و حقوقدانان ادوار مختلف این شورا بنای مستحکم و روش دقیقی را برای بررسی مصوبات پایه‌گذاری کرده‌اند.

آیت‌الله مدرسی یزدی در ادامه ضمن ارزشمند برشمردن پژوهش‌ها و نظرات کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان، گفت: مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان نیز که در شهر قم تشکیل می‌شود از صاحب‌نظران برجسته‌ای تشکیل شده است که نظرات‌شان برای اعضای شورای نگهبان کارآمد است و البته گسترش ارتباط پژوهشکده شورای نگهبان و مجمع مشورتی فقهی بر غنای نظرات این دو مجموعه خواهد افزود.

دیگر خبرها

  • کارخانه مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی شد
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد
  • موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از رئیسی