Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:07:12 GMT

دولت بر افزایش غیرمنتظره‌ ارزش سهام بورسی نظارت کند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۸۹۱۴

دولت بر افزایش غیرمنتظره‌ ارزش سهام بورسی نظارت کند

ایسنا/گلستان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به افزایش بیش از اندازه قیمت در برخی سهام‌ بورس با توجه به ارزش ذاتی سهم، گفت: در بورس تندوری‌هایی در قیمت برخی سهم‌ها صورت می‌گیرد که این امر ممکن است تبعاتی را به همراه داشته باشد و دلسردی را برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌محمد چوپانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بورس یک بازار سرمایه است، اظهار کرد: افرادی که خود توان سرمایه‌گذاری ندارند، در شرکت‌های بورسی که بازدهی سود آنها حداقل معادل سود بانکی است، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی بیان کرد: عموماً قیمت‌گذاری سهام یک شرکت متأثر از عملکرد سه سال قبل آن است. در بدبینانه‌ترین شرایط قیمت سهام یک شرکت می‌تواند تا ۱۰ برابر بیشتر از میزان سودی باشد که در اظهارنامه مالیاتی شرکت اعلام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: به‌عنوان مثال اگر شرکتی طی سه سال به طور میانگین ۴ میلیارد تومان سود کرده باشد، قیمت سهام نباید در بدبینانه‌ترین شرایط تا ۱۰ برابر یعنی معادل ۴۰ میلیارد تومان بیشتر شود؛ قیمت واقعی که نفع طرفین باشد، ۲۰ میلیارد تومان است. اگر این شرکت در بورس به‌وسیله بورس گردان‌ها تا ۱۰۰ میلیارد تومان فروش برود، ایجاد در حق خریدار سهم جفا شده است.

چوپانی تأکید کرد: برای اینکه شاهد چنین مسائلی نباشیم باید دولت بر بورس نظارت کند و هر جا دید به طور غیرمنتظره‌ای ارزش سهام شرکتی بالا رفت و با میانگین سود سه سال آن برابری نداشت، نماد بسته شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این کار صورت نگیرد، نشان می‌دهد که بورس به وظیفه نظارتی خود عمل نکرده و اگر سهامداری دچار ضرر شود، قطعاً باید بورس پاسخگو باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بورس سهام میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد

کارشناس بازارهای مالی گفت: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است. - اخبار اقتصادی -

علی حیدری کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازارهای مالی در روزهای اخیر گفت: نوسان نرخ ارزی که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم ناشی از تشدید هیجانات سیاسی و امنیتی بود و تغییری در بنیادهای اقتصاد ایران روی نداده است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/ خبری از افزایش قیمت دلار نیست

وی گفت: بنیاد اقتصاد ایران نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، به عنوان نمونه میزان صادرات نفت ایران به قبل از تحریم ها برگشته است و هم‌زمان قیمت این طلای سیاه نیز روند صعودی را طی کرده است، این عوامل نشان می دهد که با گذشت زمان درآمدهای ارزی کشور افزایش یافته و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

این کارشناس بازار ارز اظهار کرد: همچنین رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد، این عوامل موجب شده تا امیدها به ادامه بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر شود، در نتیجه همه این عوامل نشان می دهد که افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: حال که بحران های سیاسی امنیتی و نظامی کاهش یافته است، شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم.

این تحلیل گر اقتصادی تصریح کرد: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده است و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

حیدری در پایان تاکید کرد: در این شرایط بازار ارز و طلا روند نزولی را طی خواهند کرد و بازار سرمایه که دچار عقب ماندگی زیادی بوده و اکنون بسیار جذاب شده، نقدینگی را به سمت خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است