Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدوی گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت در شرایطی که دسترسی به ماسک های پزشکی آسان نیست، مردم می توانند با استفاده از پارچه های پنبه ای و یا متقال بدون پرز برای تهیه ماسک های قابل شستشو استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عبدالحسین مهدوی مدیر تجهیزات و ملزومات معاونت غذا و داروی کرمان در ارتباط با استفاده از ماسک های پارچه ای به خبرنگار راه آرمان گفت: ۲ نوع ماسک با قیمت های متفاوت در بازار عرضه می شود، ماسک های پزشکی و ماسک های پارچه ای شامل این ۲ نوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماسک های پزشکی از پارچه های بدون بافت تهیه می شوند و فاقد تار و پود هستند، البته همین پارچه های بدون بافت چندین نوع دارند و پارچه هایی که مخصوص ماسک هستند و در بیمارستان ها از آن ها استفاده می شود، از نوع ملت بلون هستند.

مدیر تجهیزات و ملزومات معاونت غذا و داروی کرمان مطرح کرد: این پارچه وظیفه فیلتراسیون را بر عهده دارد و از ورود ویروس به فضای داخلی ماسک جلوگیری می کند، سایر پارچه ها که از نوع اسپان بان هستند، درصد نفوذ ویروس به آن ها بیشتر است.

مهدوی عنوان کرد: در کادر درمانی از پارچه های اسپان بان به دلیل ضعف فیلتراسیون استفاده نمی شود چرا که تیم درمانی در معرض برخورد مستقیم با بیماران کرونایی قرار دارند.

کمبود پارچه بدون بافت عامل گرانی ماسک در کرمان

وی یادآور شد: به دنبال فراگیر شدن بیماری در جامعه درصد استفاده از ماسک بالا رفته و در نهایت سبب کمبود ماسک در بازار شد و در حال حاضر خرید ماسک با مشکلاتی رو به رو شده است.

مدیر تجهیزات و ملزومات معاونت غذا و داروی کرمان  بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)  و برگزاری عزاداری ها هر چند با جمعیت کمتر، برای جلوگیری از شیوع بیماری افراد می توانند از ماسک های پارچه ای استفاده کنند.

مهدوی تاکید کرد: مدتی است که استفاده از ماسک های پارچه ای تحت عنوان ماسک های نانو که به صورت گوشواره ای دور گوش قرار می گیرند، در جامعه رواج یافته است.

وی ادامه داد: این ماسک ها تنها جلوه دارند و ایمنی در مقابل ویروس ایجاد نمی کنند چرا که این پارچه ها به صورت کش بافت هستند و با کشیده شدن حفره های آن باز شده و به راحتی میکروب و ویروس به داخل ماسک نفوذ می کنند.

ماسک قابل شستشوی خانگی از جنس متقال پنبه ای مقاوم در برابر ویروس

مدیر تجهیزات و ملزومات معاونت غذا و داروی کرمان تصریح کرد: بنا بر اعلام وزارت بهداشت در شرایطی که دسترسی به ماسک های پزشکی آسان نیست، مردم می توانند با استفاده از پارچه های پنبه ای و یا متقال بدون پرز برای تهیه ماسک استفاده کنند.

مهدوی توضیح داد: در صورتی که از پارچه های پرز دار استفاده شود بر اثر تنفس این پرزها به داخل ریه نفوذ کرده و سبب بروز مشکلات ریوی و تنفسی می شوند.

وی افزود: در تهیه این نوع ماسک ها باید یک قسمت از ماسک را باز گذاشته و روزانه در داخل آن یک فیلتر قرار گیرد، فیلترهای اصلی تحت عنوان ملت بلون عرضه می شوند.

مدیر تجهیزات و ملزومات معاونت غذا و داروی کرمان گفت: در حال حاضر تهیه فیلترهای ملت بلون به سختی امکان پذیر است اما به زودی این فیلترها به صورت برش داده شده در داروخانه ها و تجهیزات پزشکی سطح شهر عرضه می شوند.

دستمال کاغذی جایگزین ارزان قیمت پارچه بدون بافت در بازار

مهدوی عنوان کرد: در صورتی که افراد به فیلتر دسترسی نداشته باشند می توانند از دستمال کاغذی به جای فیلتر استفاده کنند چرا که در تهیه دستمال کاغذی از مقداری ملت بلون استفاده شده و قابلیت حفاظت دارد.

وی یادآور شد: دستمال کاغذی می تواند تا ۴ ساعت مصونیت بخش باشد و پس از آن افراد باید دستمال کاغذی را تعویض کنند، چرا که رطوبت باعث تغییر حالت آن می شود.

مدیر تجهیزات و ملزومات معاونت غذا و داروی کرمان ابراز کرد: در پایان روز پس از خروج دستمال یا فیلتر ماسک شسته شده و با اتو خشک شود و روز بعد مجددا از آن استفاده شود.

ضدعفونی کردن ماسک با الکل، باور غلط مردم در شرایط مقابله با کرونا

مهدوی در خصوص ضدعفونی کردن ماسک ها با استفاده از الکل و نور خورشید، توضیح داد: ضدعفونی کردن ماسک با اسپری الکل کاملا اشتباه است چرا که مواد شیمیایی سبب باز شدن منافذ ماسک می شود و در نتیجه آن قدرت ایمنی زایی آن کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در واقع ماسک ها را با استفاده از اتاق های گرم در دمای ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱ ساعت ضدعفونی می کنند، نور خورشید قادر به ایجاد این دما نیست.

مدیر تجهیزات و ملزومات معاونت غذا و داروی کرمان بیان کرد: لازم نیست ماسک ها را در معرض نور خورشید قرار دهیم، می توان ماسک ها را در مکانی قرار داد و سه روز بعد از آن استفاده کرد چرا که ویروس در این مدت از بین خواهد رفت.

مهدوی تصریح کرد: قرار دادن چند ساعته ماسک در معرض نور خورشید بی تاثیر نیست، می تواند تا حدودی به از بین رفتن ویروس کمک کند اما این که ۱۰۰ درصد آن را از بین ببرد، این چنین نیست.

وی افزود: گفته می شود تا زمانی می توانیم از یک ماسک استفاده کنیم که مرطوب شده باشد، رطوبت باعث بسته شدن موقتی حفرات ماسک می شود اما پس از خشک شدن حفرات باز تر می شوند و ایمنی زایی خود را از دست می دهد، اینگونه ماسک ها باید معدوم شوند.

استفاده از ماسک راهکار تضمینی مقابله با ویروس کرونا

مدیر تجهیزات و ملزومات معاونت غذا و داروی کرمان گفت: در حال حاضر مراقبت بهترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا است، در عین حال استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ایجاد این مراقبت نقش اثرگذاری دارد.

مهدوی اظهار کرد: زدن ماسک به تنهایی مصونیت زا نیست، یک ماسک در شرایطی که فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود تنها چند دقیقه می تواند ایمنی زایی کند.

وی یادآور شد: ماسک مانع خروج ترشحات تنفسی حین صحبت کردن می شود، در صورتی که فاصله با اشخاص رعایت شود احتما انتقال ویروس کم خواهد شد.

مدیر تجهیزات و ملزومات معاونت غذا و داروی کرمان مطرح کرد: همچنان بهترین راهکار ماندن در خانه است اما افرادی که مجبور به بیرون آمدن از خانه هستند، می توانند با رعایت موارد گفته شده خود را ایمن کنند.

الکل ۷۰ درصد جداره کرونا ویروس را از بین می برد

مهدوی در ارتباط با ضدعفونی کردن دست ها با استفاده از مواد ضدعفونی کننده بیان کرد: با توجه به اینکه بدنه ویروس از جنس چربی است و الکل برای پاک کردن چربی به کار می رود بنابراین می توان از آن برای از بردن دیواره ویروس استفاده کرد.

وی ادامه داد: استفاده مداوم از الکل باعث از بین رفتن چربی پوست می شود، از سوی دیگر نیز استفاده مداوم از کرم های مرطوب کننده باعث جذب ویروس می شود، بنابراین بهترین راه برای ضدعفونی کردن شستشو دست ها با آب و صابون است.

مدیر تجهیزات و ملزومات معاونت غذا و داروی کرمان اذعان کرد: حساسیت پوستی که در اثر استفاده بیش از اندازه از الکل ایجاد می شود، خود به تنهایی می تواند عاملی برای نفوذ ویروس به بدن باشد.

مهدوی عنوان کرد: پوست بدن دارای مکانیسم های دفاعی است که عوامل بیماری زا به راحتی نمی توانند از آن عبور کنند و به عنوان یک فیلتر عمل می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید آرامش خود را حفظ کند، ترسیدن از یک بیماری تاحدودی مطلوب است اما بیش از حد آن عوارض جبران ناپذیری به افراد و جامعه وارد می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ضدعفونی کردن ماسک ماسک های پارچه ای استفاده از ماسک ماسک های پزشکی استفاده کنند دستمال کاغذی نور خورشید بدون بافت ملت بلون ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد

به گزارش خبرآنلاین،این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

ایسنا در خبری نوشت:«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901432

دیگر خبرها

  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • یک کشته و یک مجروح در تصادف رخ به رخِ محور زرند ـ رفسنجان
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است