Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:15:09 GMT

بازخوانی شاهکار اریش ماریا رمارک

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۹۸۴۷

بازخوانی شاهکار اریش ماریا رمارک

‍‍‍‍‍‍

انتشارات علمی و فرهنگی رمان « در غرب خبری نیست» را برای هشتمین نوبت تجدید چاپ کرد. این اثر به قلم اریش ماریا رمارک نوشته شده است و از شاهکارهای ادبی در حوزه ادبیات جنگ به شمار می‌آید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتشارات علمی و فرهنگی برای هشتمین نوبت رمان «در غرب خبری نیست»، اثر اریش ماریا رمارک را با ترجمه سیروس تاجبخش روانه بازار کتاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اریش ماریا رمارک در زمان جنگ اول جهانی و در اوج جوانی از سوی آلمان به خدمت به زیر پرچم در جبهه غربی فراخوانده می‌شود و پس از حضور در جبهه‌ها است که این رمان را با تم ضد جنگ می‌نویسد و شهرت بسیاری را نیز به واسطه آن به دست می‌آورد.

«در غرب خبری نیست»، داستانی ساده و سرراست است که سعی دارد تمامی مخاطبانش را با وحشت جنگ روبرو کند. او در کتابش با لحنی خشک و واقع‌بینانه به کوچکترین لحظات وحشت و بیدادگری ، پلیدی و فرمایگی، وحشی‌گری و رقت و نیز ترس و بزرگ‌منشی حاکم بر جنگ، سرگذشت گروهی از سربازان جوان و سرگردان آلمانی را در آخرین روزهای جنگ اول جهانی روایت می‌کند که نوامیدانه جنگیده و حالا آزرده شده‌اند.

مهمترین ویژگی این داستان در مستند بودن آن است و تجربه نویسنده از موقعیتی که در مقام روایت پیش از آن خود تجربه‌اش کرده است.
کتاب به باور منتقدان داستان انسان‌هایی را بازگو می‌کند که جسمشان از مهلکه نبرد در جنگ رها شده اما روح و زندگی‌شان در جنگ نابود شده است.

این کتاب را بسیاری منتهای قدرت انسان در نوشتن داستان جنگی معرفی کرده‌اند؛ کتابی که به 25 زبان زنده دنیا ترجمه و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفته است.

این رمان برای نخستین‌بار در سال 1346 در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر و به تازگی برای هشتمین نوبت با قیمت 19 هزار تومان تجدید چاپ شده است.

بازگشت دوباره «پدران و پسران» به کتابفروشی‌ها

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ادبیات داستانی کتاب و ادبیات بیشتر بخوانید... بازگشت دوباره «پدران و پسران» به کتابفروشی‌ها قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بازگشت دوباره «پدران و پسران» به کتابفروشی‌ها واژه های کاربردی مرتبط ادبیات داستانی کتاب و ادبیات پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ آقاتهرانی: دیگر مسیر اعطای مجوز محصولاتِ خانگی از وزارت ارشاد نمی‌گذرد ۲ آیت‌الله فاطمی‌نیا از بیمارستان مرخص شد/ ادامۀ روند درمان در منزل ۳ آیت‌الله تسخیری درگذشت ۴ هیروشیما، ناکازاکی و گودزیلایی که نمی‌شناسیم! ۵ توصیه‌هایی به مداحان و منبری‌ها در آستانۀ محرم/ هیئتی‌ها نظام سلامت را در مقابل نظام دین قرار ندهند ۶ روایتی از اهتمام امام صادق(ع) در برپایی "روضه‌های خانگی" ۷ ۳۰ سال عاشقی در کنار دیگ نذری/ مردی که لقب «طباخ‌الحسین(ع)» گرفت + فیلم ۸ وقایع روز ۲۸ ذی‌الحجه/ خطبه‌خوانی امام حسین(ع) در برابر یاران و لشکر حر بن یزید مهمترین اخبار فرهنگی ضرورت وجود زمینه‌های بصیرتی در خونخواهی شهدای کربلا/ چرا امام سجاد(ع) واقعه حره را تأیید نکردند؟ "بچه مهندس" ۴ با ضد قهرمان می‌آید/ تیم‌مان برنده است، حفظش می‌کنیم از «شاعر لب دوخته» تا «شاعر شکست»؛ کودتای ۲۸ مرداد چه تأثیری بر ادبیات ایران گذاشت؟ ۳۰ سال عاشقی در کنار دیگ نذری/ مردی که لقب «طباخ‌الحسین(ع)» گرفت + فیلم مهمترین اخبار تسنیم روحانی: نقشه راه اقتصادی کشور در هفته دولت اعلام می‌شود لبنان| میشل‌عون: حزب‌الله هیچ انبار تسلیحاتی در بندر بیروت ندارد/ ایستادگی مقابل تجاوزات اسرائیل وظیفه هر لبنانی است امام خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند واعظی: نظرات اصلاحی قوای دیگر در طرح فروش نفت مورد توجه قرار می‌گیرد قالیباف: مجالس کشورهای اسلامی مانع طرح سازش امارات و رژیم صهیونیستی شوند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ادبیات داستانی کتاب و ادبیات ادبیات داستانی کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر،نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

در این نشست یاسر احمدوند؛ رییس و علی رمضانی؛ قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند و پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه حضور دارند.

با توجه به اینکه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آخرین مراحل آماده‌سازی را برای میزبانی از مخاطبان طی می‌کند، اصحاب رسانه می‌توانند پس از پایان نشست خبری از محل برگزاری تصویربرداری و بازدید داشته باشند.

نشست خبری این دوره از نمایشگاه یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از ساعت ۱۰ یکشنبه در نیم طبقه شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6095064 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • انتقاد شهردار از سرپیچی ستاره آرژانتینی: باید برگردی!
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • بحران ادبیات داریم
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان