Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرزاد، با اشاره بر لزوم توجه ویژه به مبحث اقتصاد دیجیتال در ایام کرونا، تاکید کرد: در مقیاس کشوری، ۶.۵ درصد از اقتصاد ما را اقتصاد دیجیتال تشکیل می دهد که این رقم در مقایسه با کشور چین که ۳۱ درصد و ایالات متحده  که ۲۷ درصد است، رقم نسبتا پایینی بوده و نشانگر لزوم فعالیت بیشتر در این حوزه است.

وی با بیان اینکه در استان کارهای مهمی در زمینه اقتصاد دیجیتال انجام شده است، افزود: در استان آذربایجان شرقی، از حدود سه هزار شرکت فعال در حوزه کسب و کارهای آنلاین استان ۲ هزار و ۴۴۴ شرکت دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزاد با اشاره به افزایش ۴۰۰ درصدی در رشد کسب و کارهای آنلاین در ایام کرونا، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه هایی مانند حوزه گردشگری که لطمه زیادی از کرونا دیده اند، برنامه ای برای رونق گرفتن کسب و کارهای این حوزه وجود نداشت، که با همکاری سازمان میراث فرهنگی در استان بسترهای لازم برای ایجاد گردشگری آنلاین جهت حمایت از صنعت گردشگری استان ایجاد شد.

وی با اشاره به برنامه های اداره کل ICT استان برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال، افزود : یکی از مشکلات این حوزه عدم قانون گذاری مناسب در این زمینه بوده و متاسفانه قوانین شفافی در زمینه تجارت الکترونیک وجود ندارد و این فقدان می تواند مشکلات زیادی را برای کسب و کارهای دیجیتال ایجاد کند.

فرزاد با اشاره به پروژه های در دست اجرای اداره کل ارتباطات آذربایجان شرقی، گفت: یکی از مهم ترین پروژه ها، پروژه هوشمند سازی مدارس است که اکنون در حال انجام بوده و تا شروع سال تحصیلی جدید ۱۰۰ درصد مدارس شهری و روستایی استان تبدیل به مدارس هوشمند شده و به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

وی با اشاره به طرح های مختلف حمایتی سازمان فناوری اطلاعات ایران از کارآفرینان، افزود: این حمایت ها محدود به حوزه مالی و اعتباری نیستند و طرح بوم واره در کنار سایر حمایت ها از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خدمات بلاعوض مشاوره ای برای ایده های نوپا و جدید فراهم می کند.

مدیر کل ICT آذربایجان شرقی، با اشاره به عدم بکارگیری مناسب از فارغ التحصیلان دانشگاه ها، اظهار کرد: در طرح های گرنت رشد و گرنت جوانه قصد داریم تا از این ظرفیت بهره برداری مناسب را به عمل آوریم.

وی افزود: فرهنگ سازی یکی از مهم ترین نیازهای توسعه اقتصاد دیجیتال است که متاسفانه در برخی حوزه ها ما هنوز هم سایه سنگین اقتصاد سنتی را می بینیم و باید به سمتی برویم که کارآفرینان، محور آموزش، پژوهش و اقتصاد در دانشگاه و جامعه باشند.

فرزاد با اشاره به وظایف دولت در فراهم ساختن بسترهای مناسب، گفت: با اینکه وظایف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معطوف به ایجاد زیرساخت های ارتباطی مناسب برای اقتصاد دیجیتال است، ولی ما خودمان را محدود به این حوزه نکردیم و در زمینه های مشاوره و حمایت، برنامه های متنوع برای کمک به بهبود کسب و کارها و حمایت از ایده ها را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: ما همچنین به دنبال ایجاد شهر خلاق هستیم، زیرا با ایجاد شهر خلاق، فناوری های نو ظهور زمینه مناسبی برای رشد و توسعه خواهند داشت.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان شرقی اظهار کرد: مثلث اقتصاد دیجیتال شامل سه راس فناوری، دولت و فرهنگ است، که هر سه این زمینه ها برای پیشرفت اقتصاد دیجیتال مهم و حیاتی بوده و فرهنگ سازی که مهم ترین زمینه است، باید جزو اولویت های مهم رسانه ها باشد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کسب و کار آنلاین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کسب و کار آنلاین آذربایجان شرقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کسب و کار آنلاین آذربایجان شرقی اقتصاد دیجیتال کسب و کارهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا