Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان پایه اولی هستند، گفت: شیوع کرونا تحصیل دانش‌آموزان پایه اول را دچار چالش می‌کند.

او با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۳ مدرسه در استان سمنان وجود دارد، تصریح کرد: مدارس استان بر اساس وضعیت رنگی این استان در شیوع کرونا از ۱۵ شهریورماه بازگشایی می‌شود و فعالیت آموزشی به‌صورت حضوری، مجازی و ترکیبی حضوری و مجازی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود معلم در استان سمنان

مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان از تحصیل ۱۲۷ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در این استان خبر داد و گفت: هشت هزار و ۴۵۰ معلم در سراسر استان وظیفه تدریس به این دانش‌آموزان را بر عهده‌دارند.

دستورانی با تأکید بر اینکه کمبود نیرو از چالش‌های مهم آموزش‌وپرورش سمنان است، افزود: باوجود کمبود یک هزار و ۱۵۰ نیروی انسانی برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم اندیشیده شده تا هیچ کلاس درسی استان در آغاز سال تحصیلی بدون معلم نباشد.

او با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۳۰۰ معلم در سطح استان بازنشسته خواهند شد، تصریح کرد: ۳۰۰ نیروی تازه‌نفس جوان نیز به جمع معلمان این استان اضافه خواهند شد.

تأمین هزینه ضدعفونی مدارس نیازمند کمک خیران

مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان بابیان اینکه در سال تحصیلی که گذشت آمار دانش‌آموزان تجدیدی در استان کاهش یافت، بیان کرد: یک هزار و ۴۰ دانش‌آموز در استان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تجدید شدند و امتحانات شهریور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هشت حوزه امتحانی در حال برگزاری است.

دستورانی ابراز کرد: ضدعفونی مدارس و تجهیزات آموزشی مدارس به‌صورت روزانه در دستور کار است و این در حالی است که محدودیت‌های مالی آموزش‌وپرورش برای خریداری مواد ضدعفونی‌کننده به یک چالش تبدیل‌شده است.

او بابیان اینکه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵ میلیارد ریال برای تأمین شوینده‌های ضدعفونی‌کننده برای مدارس استان تأمین‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به‌ضرورت کمک خیران برای تأمین هزینه ضدعفونی مدارس استان گفت: اگر حداقل یک‌چهارم فضای آموزشی ضدعفونی شود تأمین ماهانه ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده لازم است.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس ویروس کرونا مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در این مراسم، گفت: بهبود شاخص های کیفی و کمی در حوزه آموزش سیستان و بلوچستان، نیازمند تعامل با خیران نیک اندیش دارد.
همچنین ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری انجمن خیران مدرسه ساز،گفت: مهمترین نیاز آموزش وپرورش توسعه انسانی ونرم افزاری است که با همکاری آموزش وپرورش، نوسازی وتجهیز مدارس وانجمن خیران در سیستان وبلوچستان محقق می شود.
بروشکی مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان هم گفت: امسال 98 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس می شوند.

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد