Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@19:43:08 GMT

۵۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان سمنان توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۰۳۴۶

۵۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان سمنان توزیع می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: پنج هزار بسته معیشتی در قالب اجرای طرح شمیم حسینی از محل موقوفات استان سمنان بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا توزیع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری طرح شمیم حسینی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: پنج هزار بسته معیشتی برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در قالب طرح شمیم حسینی به ارزش 10 میلیارد ریال تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه‌ساله در ایام محرم از محل موقوفات استان سمنان آئین‌های تعزیه‌داری، اطعام و دیگر آئین‌ها انجام می‌شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته‌های معیشتی برای یاری آسیب دیدگان از این بیماری توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: برخی موقوفات مشروط به اطعام با پخت غذای گرم است که این امر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

اوقاف سیستان و بلوچستان 2700 بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد65000 بسته معیشتی میان اقشار آسیب‌پذیر مشهد توزیع شد

حجت‌الاسلام تدینی افزود: برخی واقفان در وقف نامه‌های خود قید مکان را نیز ذکر کرده‌اند که برنامه‌ریزی‌های لازم برای بسته‌بندی سبد غذایی و پخت جذاب گرم در مکان قید شده انجام‌شده است و قطعاً بر این اساس عمل می‌شود.

وی بیان کرد: موقوفاتی که قید مکان در وقف نامه ذکر شده باشد اگر برای اجرای نیت واقفان در مورد پخت غذای گرم و بسته‌بندی سبد غذایی در مکان قید شده فضای کافی وجود نداشته باشد، این امر در دیگر مکان‌ها نظیر بقاع متبرکه که از ظرفیت‌های اوقاف است انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: اجرای طرح شمیم حسینی با هدف کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از شیوع کرونا طرح‌ریزی شده است که درصدد هستیم این طرح را به نحو مطلوبی در سطح استان اجرایی کنیم.

انتهای پیام/363/ش

R41366/P/S6,64/CT11 بیشتر بخوانید... اوقاف سیستان و بلوچستان ۲۷۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد بیش از ۱۲۰۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج کارگری خراسان رضوی توزیع شد ۳ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان فارس در دهه ولایت و امامت توزیع شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اوقاف سیستان و بلوچستان ۲۷۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد بیش از ۱۲۰۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج کارگری خراسان رضوی توزیع شد ۳ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان فارس در دهه ولایت و امامت توزیع شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۲ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران/ اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند/ تأخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم ۳ غلبه ‌تفکر جهادی و ‌دانش متخصصان ایرانی بر کرونا / دانشجویان کرمانشاهی ماسک‌هایی با بازدهی ۹۹ درصد تولید کردند + فیلم ۴ خبر خوش معاون وزیر آموزش و پرورش برای ‌دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل / اجرای طرح آموزشی ‌«آبا» برای متقاضیان ۵ سرمایه‌گذاری ۲۲۰۰ هزار میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام در سیستان و بلوچستان / راه‌اندازی ۲۴ هزار طرح اشتغالزایی ۶ گزارش ویدئویی| تمدید وعده‌ها برای بهره‌برداری از یک پروژه ملی / بالاخره سوت قطار چه زمانی در اردبیل شنیده می‌شود؟ ۷ پیگیری رسانه‌ای تسنیم نتیجه داد/ قرارگاه خاتم‌الانبیا با واگذاری ۵ طرح شهری در استان مرکزی خدمت‌رسانی می‌کند ۸ خوزستان| ماجرای فروش زمین‌های "منطقه کاردانش" بهبهان با کاربری فضای سبز چیست؟ مهمترین اخبار استانها فرمانده مرزبانی ناجا: از کولبران ‌حمایت می‌کنیم / با اقتدار در مقابل قاچاقچیان، اشرار و معاندین ایستاده‌ا‌یم واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ به عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل / آمریکا برای تضعیف محور مقاومت تلاش می‌کند معاون وزیر نیرو: تا پایان امسال هر ۲۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هرماه یک تصفیه‌خانه آب وارد مدار می‌شود خبر خوش معاون وزیر آموزش و پرورش برای ‌دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل / اجرای طرح آموزشی ‌«آبا» برای متقاضیان مهمترین اخبار تسنیم روحانی: نقشه راه اقتصادی کشور در هفته دولت اعلام می‌شود لبنان| میشل‌عون: حزب‌الله هیچ انبار تسلیحاتی در بندر بیروت ندارد/ ایستادگی مقابل تجاوزات اسرائیل وظیفه هر لبنانی است امام خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند واعظی: نظرات اصلاحی قوای دیگر در طرح فروش نفت مورد توجه قرار می‌گیرد راه‌اندازی خط سوم انتقال برق ایران به ارمنستان طی ۶ ماه آینده درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه استان سمنان بسته معیشتی بین نیازمندان سیستان و بلوچستان هزار بسته معیشتی طرح شمیم حسینی آسیب دیدگان اجرای طرح توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟

 امروز خبری مبنی بر شکستن یک سد خاکی معیشتی در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی برخی شد که رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و بخشدار بخش نوبران ساوه (استان مرکزی) در خصوص این اتفاق توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، این سد بین روستاهای سنگگ و مراغه توسط جهاد سازندگی وقت احداث و سال گذشته بهره برداران نسبت به افزایش ظرفیت ذخیره آن اقدام کردند که به گفته رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه، آبگیری بیش از حد مجاز، باعث بروز برخی آسیب ها به پیشانی آن شده است.

کامیار گراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سد در سال ۱۳۷۰ توسط جهاد سازندگی احداث شده است تا اینکه در سال گذشته نیز با افزایش ارتفاع حدود ۲ متر و ۸۰ سانتی متری موافقت شد.

وی با بیان اینکه اهالی پارسال زیر نظر کارشناسان فنی این اداره نسبت به افزایش ارتفاع اقدام کردند یادآور شد: این سد قبل از افزایش ارتفاع حدود ۴۵ مترمکعب ظرفیت ذخیره داشت که هم اکنون به ۶۰ مترمکعب رسیده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه افزود: ایام عید که بر اثر بارش های بهاری این سد معیشتی سرریز کرد و بررسی های کارشناسی از سوی اداره منابع طبیعی انجام شد اما برخی از بهره برداران پس آن نسبت به مسدود کردن محل سرریز به منظور ذخیره بیشتر آب پست سد اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش حجم و ارتفاع آب باعث افزایش تشدید فشار آب به بخش فوقانی سرریز و موجب ریزش پاشنه و شسته شدن خاک بخشی از پشت سد شده است یادآور شد: هرچند در این اتفاق هیچ آسیبی به بدنه اصلی وارد نشده است اما کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه به همراه کارشناسان سایر دستگاه ها در محل حاضر و موارد لازم برای ارتقای ایمنی سد را اعلام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون محل تخلیه آب این سد بازگشایی و مقرر شده روند تخلیه تا رفع آسیب ها، ایمن سازی کامل پاشنه و رسیدن آب به حجم مناسب ادامه خواهد داشت.

بخشدار نوبران ساوه نیز در این ارتباط با بیان اینکه به محض اطلاع از وضعیت سد به همراه کارشناسان منابع طبیعی، اعضای شورای اسلامی روستا، نمایندگان دادگستری در روستای مراغه حاضر و اقدامات اولیه ایمن سازی آن انجام شد.

یوسف حیدری یادآور شد: به اعضای شورای اسلامی روستا و معتمدان تاکید شد نظارت بیشتری داشته باشند تا بهره برداران به سلیقه شخصی دخالتی در این امور نداشته باشند.

روستای سنگک در ۷۹ کیلومتری و روستای مراغه نیز در ۷۲ کیلومتری شهر ساوه واقع شده است.

بخش نوبران ساوه داری ۸۰ روستا با ۲۵ هزار نفر جمعیت بوده که ۶۷ مورد این آبادی ها بالای ۲۰ خانوار است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی