Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز تحقیقات «روس آگروترانس» روسیه اعلام کرد این کشور توانایی برداشت ۱۲۷.۵ میلیون تن غلات را در سال جاری میلادی دارد که یکی از بزرگترین برداشت های روسیه است.برداشت گندم روسیه در سال جاری میلادی احتمالاً ۸۱ میلیون تن خواهد بود.

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد انتظار می رود تولید غلات در روسیه در سال جاری میلادی به بالاترین حد برسد و این کشور 78 میلیون تن گندم تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی خود در ماه جولای را 1.5 میلیون تن افزایش داد و اعلام کرد صادرات گندم روسیه 1.5 میلیون تن دیگر در سال جاری میلادی افزایش می یابد و به 37.5 میلیون تن می رسد.

 

در همین حین، پیش‌بینی این وزارتخانه از تولید گندم جهان 3.5 میلیون تن در فصل برداشت 2021-2020 کاهش یافته است.

 

تحلیلگران روسیه انتظار دارند برداشت گندم این کشور حداقل 3 میلیون تن افزایش یابد. طبق گفته ایگور پاونسکی، مدیرعامل مرکز تحقیقات «روس آگروترانس»، شرکت عمده حمل و نقل غله و محصولات کشاورزی روسیه، این کشور توانایی برداشت 127.5 میلیون تن غلات را در سال جاری میلادی دارد که یکی از بزرگترین برداشت های روسیه است. رکورد برداشت غلات روسیه 135.5 میلیون تن است که در 2017 به آن رسید. برداشت گندم روسیه در سال جاری میلادی احتمالاً 81 میلیون تن خواهد بود. 86 میلیون تن گندم در 2017 در این کشور برداشت شد.

 

پاونسکی با اشاره به رکورد برداشت در روسیه مرکزی و منطقه ولگا گفت:« وزارت کشاورزی آمریکا به طور واضح برداشت ما را بسیار پایین در نظر گرفته است». وی اشاره کرد 29.4 میلیون هکتار زمین در سال جاری برای کشت گندم استفاده شده است. طبق گزارش روس استات، اداره آمار روسیه، این رقم 1.3 میلیون هکتار بیشتر از زمین هایی است که در 2019 به گندم اختصاص داده شده بود.

 

وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرد از دوازدهم ماه اوت، غلات از 48 درصد از زمین ها برداشته شده که بیش از همین زمان در سال گذشته است. این وزارتخانه پیش بینی خود از برداشت غلات در روسیه را تغییری نداده و همان 122.5 میلیون تن اعلام کرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز وزارت کشاورزی کروناویروس آمریکا روسیه سال جاری میلادی روسیه در سال جاری وزارت کشاورزی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امید جهان نژادیان به خبرنگار ما گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.

جهان نژادیان درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.

به گفته مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان؛ در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو