Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@03:18:18 GMT

میزبانی پهنه رودکی از مجالس تعزیه

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۰۶۱۶

میزبانی پهنه رودکی از مجالس تعزیه

رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» به مدت ۱۰ شب در پهنه فرهنگی رودکی برگزار خواهد شد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنر‌های نمایشی، رویداد «شبیه‌خوانی در پهنه» در دهه اول ماه محرم و پس از اذان مغرب و عشا، توسط «گروه تعزیه سیدالشهدا (ع)» به سرپرستی احمد عزیزی در پهنه رودکی، مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این رویداد با حمایت و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اداره‌کل هنر‌های نمایشی و شهرداری منطقه ۱۱ تهران اتفاق خواهد افتاد.

طی این ۱۰ شب، یکی از وقایع عاشورا شامل تعزیه‌های «شاهچراغ (ع)»، «وهب نصرانی»، «طفلان زینب (س)»، «حضرت مسلم (ع)»، «دو طفلان مسلم (ع)»، «حر ریاحی»، «حضرت علی‌اکبر (ع)»، «حضرت قاسم (ع)»، «حضرت ابوالفضل (ع)»، «شهادت امام حسین (ع)» و «بازار شام» اجرا می‌شود.

این اجرا‌ها در پهنه رودکی، خیابان استاد شهریار، مقابل تالار وحدت و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی روی صحنه می‌رود.

در این تعزیه‌ها احمد عزیزی (شهادت‌خوان)، مسعود عزیزی (علی‌اکبرخوان)، حسین عزیزی (زنانه‌خوان و امام‌خوان)، حبیب ماهری (زنانه‌خوان)، حسن خصالی (شمرخوان)، مهدی آقایی (شمرخوان و تخت‌خوان)، یاسر بابایی (مخالف‌خوان)، امیرعباس باقری (قاسم‌خوان)، سجاد خصالی (بچه‌خوان) و محمدحسین معینیان (بچه‌خوان) حضور دارند و نوازندگی ترومپت بر عهده فرهاد شیخی، نوازندگی طبل ریز با محمد حسنی و نوازندگی طبل بزرگ بر عهده میلاد عزیزی است.

برنامه «شبیه‌خوانی در پهنه» به صورت زنده هر شب از سایت اینترنتی نمایش‌نت پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اداره کل هنرهای نمایشی شبیه خوانی وقایع عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامان احتشامی در تالار رودکی کنسرت می دهد/ پایان یک غیبت طولانی

به گزارش خبرگزاری مهر، سامان احتشامی نوازنده پیانو و عمران فروزش نوازنده تمبک روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه کنسرت مشترکی را در تالار رودکی تهران برگزار می کنند.

سامان احتشامی درباره جزییان کنسرت پیش رو گفت: این کنسرت روز ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار رودکی برگزار می شود و خوشبختانه در ۱۰ دقیقه تمامی بلیت های این کنسرت فروش رفت در نتیجه به دلیل استقبال مخاطبان تصمیم گرفتیم این کنسرت را تمدید کنیم. برهمین اساس کنسرت برای روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت تمدید شده است و ساعت ۲۱ در هر ۲ روز به دیدار مخاطبان می رویم.

این هنرمند در ادامه عنوان کرد: در این کنسرت ها قطعاتی از همایون خرم و یوهان باخ برای مخاطبان اجرا می شود. بخشی از این کنسرت ها به اجرای قطعاتی از آثار خودم اختصاص دارد. ضمن اینکه مدیر برنامه های این اجرا که با همکاری بنیاد رودکی انجام می شود به عهده راز مازندرانی است.

سامان احتشامی و عمران فروزش پیش از این نیز در آلبوم ها و پروژه های متعددی که پیش روی مخاطبان قرار گرفته بود همکاری های مشترکی داشتند. مسیری که منجر به برگزاری کنسرت مشترکی شده که به نظر می آید با توجه به برگزاری آن در تالار رودکی تهران آن هم در قالب دونوازی با تفاوت های نسبت به دیگر پروژه های احتشامی به حساب آید.

سامان احتشامی از آهنگسازان و نوازندگان پیانو محسوب می شود که پس از کسب مهارت های مختلف آموزشی زیرنظر هنرمندانی چون جواد معروفی، محمد سریر و اسماعیل امین موید فعالیت خود را در حوزه موسیقی آغاز و پس از حضور در رویدادها و جشنواره های مختلف موسیقایی که به عنوان هنرمند برگزیده نیز انتخاب شد، در سال ۱۳۷۱ با انتشار آلبوم «باغ به باغ» خود رابه جامعه مخاطبان معرفی کرد.

این هنرمند که تحصیلات عالی خود را در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد به پایان رسانده طی این سال ها علاوه بر فعالیت مستمر در زمینه آموزش نوازندگی، در حوزه برگزاری کنسرت، تولید آلبوم و اخیرا برنامه های مختلف رسانه ملی و شبکه نمایش خانگی حضور چشمگیری داشته است.

کد خبر 6093740 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • جلوگیری از نوازندگی زن در سالگرد شهید مطهری
  • جلوگیری از نوازندگی یک دختر در مراسم سالگرد شهید مطهری | فیلـم
  • عیسی قلی پور درگذشت
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • تبریک امیرعبداللهیان به مناسبت روز معلم
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • سامان احتشامی در تالار رودکی کنسرت می دهد/ پایان یک غیبت طولانی
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم