Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته بخش جهانی تلویزیون دولتی چین از ثبت رسمی نخستین واکسن ساخت محققان این کشور برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده بود.

لیو ژینگ‌ژن به یک روزنامه چینی گفت که این واکسن هزار یوان (معادل ۱۴۰ دلار) قیمت خواهد داشت و دو بار به فاصله ۲۸ روز به فرد تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری چین به واکسن نیاز نخواهند داشت، گفت که دانشجویان و کارمندان در شهر‌های بزرگ این واکسن را دریافت خواهند کرد و نه کسانی که در نواحی روستایی کم‌جمعیت و پراکنده زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت داروسازی دولتی «سینوفارم» که در حال حاضر دو واکسن را در دست آزمایش دارد می‌گوید ظرفیت تولید سالانه ۲۲۰ میلیون دوز واکسن را داراست. این شرکت اعلام کرده که در حال توسعه فاز سوم کارآزمایی واکسن خود در کشور‌های عربستان سعودی، برزیل، امارات و شیلی است.

بیش از ۱۴۰ مرکز پزشکی در جهان در حال کار روی ساخت واکسن کرونا هستند. سه‌شنبه گذشته موسسه تحقیقاتی «نیکلای گاملیا» در روسیه نیز از ثبت نخستین واکسن مقابله با ویروس کرونا در جهان خبر داده بود. هر چند نهاد‌های پزشکی و دارویی بین‌المللی و غربی در کارآیی این واکسن (به دلیل کافی نبودن اطلاعات) ابراز تردید کرده‌اند.

تا کنون بیش از ۲۲ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از ۷۷۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: واکسن کرونا پارسی خبر چینی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: همچنین بهترین زمان تزریق این واکسن برای زنان در سن ۹ تا ۲۶ سالگی و برای مردان ۹ تا ۲۱ سالگی بیان شده است.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: متقاضیان این واکسن می‌توانند با در دست داشتن نسخۀ متخصصین بیماری‌های عفونی یا زنان به واحد امور دارویی مدیریت غذا و دارو مراجعه نمایند و پس از دریافت حواله، به داروخانه‌های مشخص شده جهت خرید و دریافت واکسن مراجعه نمایند.

او گفت: ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV، از طریق تماس بین پوست افراد انتقال می‌یابد و معمولا آلودگی در مردان و زنان، علائمی از قبیل سوزش، درد و یا خارش ایجاد نمی‌کند و به همین دلیلی اکثر افراد نسبت به آلودگی خود بی‌اطلاع هستند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: برخی از گونه‌های ویروس می‌توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و گونه‌های پرخطر عامل ایجاد کننده سرطان دهانه رحم، مقعد و سرطان‌های سر و گردن (خصوصا دهان و حلق) هستند که نیاز به پیشگیری و انجام آزمایش‌های غربال‌گری را ضروری می‌سازد.

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال