Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اسدالله جعفری روز سه شنبه در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد اظهار داشت: نرخ سود بانکی نیز باید عادلانه و منصفانه باشد در مواردی که نرخ سود بیش از نرخ سود قانونی باشد دستگاه قضا از بانک هیچ گونه حمایتی نمی کند و حتی شکایت آنها را نیز پیگیری نخواهد کرد.

وی به مشکلات ارزی وارد کننده ها و صادر کننده ها نیز اشاره کرد و گفت: این تصمیم کشوری است که موجب مشکلاتی برای سرمایه گذاران و صادر کننده های استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تمامی این مسائل را برای بررسی و پیگیری به کشور ارسال می کنیم تا راه برون رفتی در این خصوص بیندیشند.

 رییس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه از اجرایی نشدن انبوه مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان انتقاد کرد و گفت: تعهدات دستگاه ها و بانک‎ها در این خصوص عملی نمی‌شود. 

وی گفت: اگر مرجع قانون برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی برنامه هایی را تنظیم کرده، چرا آن را ناقص عمل می کند.

وی با بیان اینکه از بانک ها می خواهیم که با واحدهای تولیدی برای رفع موانع کنار بیایند گفت: مسوولان بانک ها نیز مطرح می کنند که قرار بود بسته حمایتی در این خصوص داشته باشیم که تاکنون عملی نشده است.

حجت الاسلام جعفری در بخش دیگری از سخنانش گفت: این در حالی است که برخی از دستگاه ها و بانک ها نیز خود به تعهدات کارگروه رفع موانع تولید عمل نمی کنند و بعضا مقاومت نیز دارند.

وی همچنین خواستار احصای مشکلات تولید کنده ها از سوی اتاق بازرگانی شد و افزود: مشکلاتی که به قوانین کشور بر می گردد احصا و برای بررسی به دستگاه قضا ارسال می کنیم تا در جلسه ها و کارگروه ها برای رفع آنان تصمیم گیری شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی به مشکلات تعهد ارزی صادر کننده ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون به این سرمایه گذاران فشار زیادی وارد شده است.

سعید پورآبادی افزود: تصمیم گیران بدون شنیدن نظرهای بخش خصوصی موضوع ارز را بنا گذاشتند که این امر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای تجار استان شده است.

وی با بیان اینکه واحدی های معدنی نباید تعطیل شوند افزود: طبق دستور باید این معادن به سرعت راه اندازی شوند.

بانک‌های متخلف به هیات خبرگان بانکی معرفی می‌شوند

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: بانک‌ها موظفند مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را اجرایی کنند در غیر این‌صورت به هیات خبرگان بانکی معرفی خواهند شد.

علی اصغر هدایتی اظهار داشت: این هیات به عملکرد بانک‌ها در باره آسان سازی و گشایش کار واحدهای تولیدی و صنایع نظارت و کمک می‌کند.

وی افزود: دستگاه های قضایی و نظارتی هم بر عملکرد بانک ها نیز نظارت دارند  و اگر مصوبه های کارگروه اجرایی نشود با آنان برخورد می کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: ۱۳ واحد تولیدی غیرفعال این خطه در تملک چهار بانک استان است که باید برای احیا به مالکان بازگردانده شود.

هدایتی اظهار داشت: سه واحد تولیدی غیرفعال استان در تملک بانک ملی، هفت واحد در تملک بانک صنعت و معدن، ۲ واحد در تملک بانک کشاورزی و یک واحد تولیدی غیرفعال نیز در تملک بانک سپه است.

وی  افزود: تلاش داریم تا این واحدها را با توجه به دستورالعملی که در این مورد ابلاغ شده به مالکانشان بازگردانیم تا دوباره احیا و به چرخه فعالیت تولیدی بازگردند.

در این جلسه شماری از تجار خراسان شمالی که عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان نیز هستند در باره مشکلات خود از جمله بحث تعهد ارزی مطالبی را عنوان کردند.

کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی خراسان شمالی شامل ۱۳ بانک است.

نسبت منابع به مصارف خراسان شمالی ۱۱۴ است، یعنی مصارف از منابع پیشی گرفته است.

برچسب‌ها بجنورد اتاق بازرگانی ایران تجارت خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد اتاق بازرگانی ایران تجارت خراسان شمالی بجنورد اتاق بازرگانی ایران تجارت خراسان شمالی اتاق بازرگانی خراسان شمالی تملک بانک واحد تولیدی رفع موانع کننده ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون امور صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی مرتبط با چرخه اقتصادی این استان بررسی و رفع این مشکلات مصوب شد.
بهنام خسروی افزود: بیشترین مشکلات این طرح‌های تولیدی و صنعتی با بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب منطقه‌ای استان بود.
وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مسئولان چهارمحال و بختیاری زمینه رفع مشکلات این طرح‌ها فراهم و راهکار‌های عملیاتی برای اجرای آن مصوب شد.
خسروی گفت: در این راستا وضعیت تسهیلات بانکی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف شد.
وی یادآور شد: همچنین با تصمیم اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال بختیاری مشکلات سه طرح تولیدی و صنعتی دیگر رفع شد که باعث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.
هم اکنون در این استان بیش از هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند.
تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تأسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که برای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حجت‌الاسلام طهماسبی رییس کل دادگستری استان یزد شد
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران