Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : بابک دایی ، با بیان اینکه امسال علی‌رغم تحریم‌ها و بیماری کرونا در استان فارس ۱۲ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیون دلار به تصویب هیئت سرمایه گذاری خارجی رسیده است، اظهار داشت: این موضوع در نوع خود یک رکورد است زیرا در طول ۴ ماهه ابتدای امسال بیش از دو برابر عملکرد سال گذشته محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته میزان عملکرد فارس در جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۸۱ میلیون دلار بوده که امسال در همان ۴ ماهه اول این عدد ۲.۵ برابر شده و مطمئنا تا پایان سال بیشتر می‌شود.

دایی با بیان اینکه این ۱۲ پروژه سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های نو و صنعت در دو شهرستان شیراز و بوانات است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها از کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه هستند.

وی بیان کرد: بزرگترین مزرعه خورشیدی ایران با ظرفیت ۴۳۱ مگاوات در شهرستان بوانات در قالب ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی توسط سرمایه‌گذار ترکیه‌ای اجرا می‌شود و یک پروژه صنعتی نیز در شهر شیراز توسط سرمایه‌گذاری از کشور امارات متحده اجرا می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان فارس با بیان اینکه در شرایطی که کشور درگیر بیماری کرونا، چالش‌های نقل و انتقال پول و تحریم‌ها بوده با توجه به ظرفیت و جذابیت استان و مشوق‌هایی که در نظر گرفته شده این میزان جذب سرمایه‌گذار خارجی اتفاق افتاده است، عنوان کرد: یکی از کارهای خوبی که به همت استاندار فارس انجام شده بحث صدور مجوزهای بی‌نام است که هیچ استانی ندارد.

وی با بیان اینکه استان فارس ۸۵ فقره از فرصت‌های سرمایه گذاری را به صورت مجوز بی‌نام برای ارائه به سرمایه‌گذاران آماده کرده است، افزود:  صدور مجوز بی نام از جمله آن مشوق‌هایی است که انگیزه  و بستر ایجاد کرده که سرمایه‌گذار به سمت فارس بیاید.

48

کد خبر 1423175

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان فارس سرمایه گذاری خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  سرهنگ محسن سلیمانی در تشریح این خبر گفت: طی وقوع یک فقره سرقت از اتباع بیگانه در شهرستان چالوس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: متهمان با مراجعه به مناطق تفریحی در شهرستان چالوس با اتباع خارجی مورد نظر را تحت نظر قرار می‌دادند و در موقیعت مناسب اقدام به سرقت دلار‌ها می‌کردند و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: ماموران با اقدام اطلاعاتی، متهمان را که یک زن و مرد بودند در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازدید از خودروی متهمان ۴ برگ اسکناس یکصد دلاری، ۴۲ برگ اسکناس یک دلاری، یک برگ اسکناس دو دلاری، دو برگ اسکناس ده دیناری، یک برگ اسکناس بیست دیناری کویت و مبلغ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان وجه نقد و چهار دستگاه تلفن همراه لمسی کشف کردند.

سرهنگ سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان اهل یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند و پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به دادسرا اعزام و روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان