Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ماه محرم تاکید کرد: «وظیفه بزرگ عزاداری اباعبدالله تعطیل شدنی نیست و آنچه امسال انجام خواهد شد با رعایت موازین بهداشتی خواهد بود.»

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک
سلام بر ایمان وعشق و حماسه ی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

با فرارسیدن ماه محرم دل‌های پاک شیعیان و همه انسان دوستان و دلدادگان آزادی و عدالت، سرشار از عشق به اباعبدالله و خاندان پاک او و غرق در ماتم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عاشورا نماد درخشان تشیع است که حقیقت اسلام را زنده نگه داشته و بیداد و تبعیض و تحقیر انسان و وادادگی او در برابر طاغوت را نکوهیده و محکوم کرده است. نهضت حسینی در هر منطقه به خصوص از سوی شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام طی مراسم و مناسک ویژه بزرگ داشته می‌شود و هیچ حادثه و جریانی نتوانسته است آتش این عشق و دلداگی را خاموش کند.

مجمع روحانیون مبارز با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله و یاران پاکبازش توجه مومنان و هم میهنان را به نکته های زیر جلب می‌کند. 

۱-امسال که ویروس ویرانگر کرونا جان انسان‌ها را در سراسر زمین از جمله میهن عزیزمان در معرض تهدید جدی قرار داده است ادای احترام به عاشورا و اباعبدالله و بزرگداشت یاد و نام او را نیز با الزامات تازه‌ای مواجه کرده است که موجب می‌شود  عزاداری‌ها به گونه‌ایی دیگر برگزار شود.

۲- رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پرتکل‌های بهداشتی برای حفظ جان و سلامت خود و دیگران بخصوص عزاداران لازم است.

۳- لزوم خودداری جدی از تجمعات و مراسمی که موجب شیوع بیماری و سرایت گسترده‌تر ویروس کرونا می‌شود.

۴- از رهبر معظم انقلاب و مراجع گرانقدر و عالمان بزرگوار دین که مومنان را به عزاداری با رعایت موازین بهداشتی دعوت کرده‌اند و بر توهم جاهلانه یا مغرضانه ناسازگاری دین و علم، خط بطلان کشیده‌اند سپاسگزاری می‌شود. باید مبنای مومنان و عزاداران سیدالشهداء (ع) رهنمودهای این بزرگان و نه گفتارها و مواضع جاهلانه‌ای باشد که موجب وهن دین و دینداری است.

مجمع روحانیون مبارز بار دیگر یاد و خاطره شکوهمند عاشورا را گرامی می‌دارد و اعلام می‌کند که وظیفه بزرگ عزاداری اباعبدالله تعطیل شدنی نیست و آنچه امسال انجام خواهد شد با رعایت موازین بهداشتی خواهد بود.                                                        

مجمع روحانیون مبارز ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مجمع روحانیون بیانیه محرم مجمع روحانیون مبارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

به گزارش ورزش سه، در نخستین دیدار از این مرحله جام حذفی فوتبال ایران قرار است دو تیم مس رفسنجان و پیکان با یکدیگر دیدار کنند.

محرم نوید کیا برای تقابل با رضا عنایتی ۱۱ بازیکن ابتدایی تیمش را انتخاب کرده که به شرح زیر است: حامد لک، محمد نژاد مهدی، میثم سلیمان زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان، سعید واسعی، محمدمهدی محبی و سجاد شهباززاده.

این دو تیم در فصل جاری لیگ برتر، دو بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که مسی‌ها در تهران پیروز میدان بوده‌اند و دیدار اخیر دو تیم هم در رفسنجان با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)