Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@16:15:25 GMT

تبرئه ۴ عضو حزب‌الله در پرونده ترور «رفیق حریری»

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۱۹۴۵

دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده ترور «رفیق الحریری» چهار تن از اعضای حزب‌الله لبنان را از دست داشتن در این ترور تبرئه کرد.

به گزارش مشرق، دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده «ترور رفیق الحریری»، نخست‌وزیر وقت لبنان اعلام کرد که چهار تن از اعضای حزب‌الله در این ترور نقشی نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: صدور رای دادگاه ویژه ترور رفیق حریری پس از ۱۵ سال

این دادگاه امروز سه‌شنبه در جلسه خود که به قرائت حکم نهایی در رابطه با این پرونده تشکیل شده بود، اعلام کرد که «مصطفی بدرالدین»، «حسن حبیب مرعی»، «حسین عُنیسی» و «صبرا» مبرا از هرگونه اتهام‌های مطرح شده در پرونده حریری هستند؛ چرا که ادله لازم بر اتهام این چهار نفر وجود ندارد و به‌زودی یادداشتی در ارتباط با تبرئه این سه تن صادر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، این دادگاه «سلیم عیاّش»، از اعضای حزب‌الله را «مشارکت کننده» در ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان دانست و مدعی شد که او در این ترور دست داشته است.

این دادگاه برخلاف ادعاهای قبلی خود که مستقیماً حزب‌الله و سوریه را متهم به دست داشتن در این ترور می‌کرد، در جلسه امروز خود گفت که «شاید حزب‌الله و سوریه انگیزه‌هایی در ترور نخست‌وزیر سابق لبنان رفیق الحریری داشته باشند ولی شواهد دال بر این مسئله وجود ندارد».

حزب‌الله لبنان پیشتر و طی سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل کل این حزب تأکید کرده که هر گونه اتهام زنی این دادگاه علیه عناصر خود مردود بوده و موضع این جنبش، رد هرگونه اتهام‌ها علیه نیروهای خود خواهد بود.

واکنش‌ها به رأی دادگاه رفیق حریری

«میشل عون»، رئیس جمهور لبنان نیز در واکنش به صدور حکم این دادگاه گفت که «باید این حکم که امروز صادر شد، مناسبتی برای یاد و خاطره مواضع نخست‌وزیر شهید و دعوت او به وحدت به منظور حمایت از کشور باشد».

یکی دیگر از کسانی که به این حکم واکنش نشان داد، سعد الحریری، رئیس جریان المستقبل و پسر رفیق الحریری بود. او که در جلسه دادگاه امروز حضور داشت، بعد از پایان جلسه در نشست خبری در لاهه گفت که از این رأی دادگاه استقبال می‌کند  و خواهان این است که عدالت محقق شود و از خون مقتول نخواهد گذشت.

حریری خواستار قصاس در حق «مجرمان» در ترور رفیق الحریری شد و گفت: «امروز من خواسته جدیدی دارم؛ اینکه عدالت همانگونه که در پرونده رفیق الحریری محقق شد، در حق همه شهدای انفجار بنرد بیروت نیز محق و اجرا شود».

او گفت که رأی دادگاه ترور پدرش در سطح توقعات آن‌ها نبود ولی با این حال، راضی به این رأی است.

«وئام وهاب»، رئیس حزب «التوحید العربی» و نماینده سابق پارلمان لبنان نیز در توییتی گفت که «دادگاه ترور رفیق حریری موش زایید». او نوشت: «یک میلیارد دلار لبنان هزینه کرد تا به این تحلیل سیاسی سخیف گوش دهد».

وهاب در اعتراض به این رأی خواستار اعاده این مبلغ به لبنان شد و گفت که این دادگاه، «چیزی» به نتایج دستگاه‌هایی امنیتی لبنان اضافه نکرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین سیدحسن نصرالله میشل عون سعد الحریری مصطفی بدرالدین پارلمان لبنان رفیق الحریری حزب الله لبنان سوریه سید حسن نصرالله رفیق الحریری نخست وزیر حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان امروز دوشنبه در دومین بیانیه خود درباره عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن مواضع نظامیان ارتش اسرائیل و خودروهای زرهی آن‌ها در پایگاه المطله خبر داد.

در بیانیه حزب‌الله به این منظور آمده است: در حمایت از مردم استوار فلسطین و نیز مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز دوشنبه مواضع و محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و خودروهای زرهی آن‌ها را در پایگاه المطله با پهپاد انتحاری هدف قرار داده است و در این عملیات تعدادی از نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

رسانه‌های خبری امروز اذعان کردند، در حمله پهپادی امروز حزب الله لبنان به پایگاه المطله رژیم صهیونیستی دو نظامی این رژیم زخمی شده است.

حزب‌الله لبنان امروز همچنین  مقر فرماندهی لشکر جولان (210) ارتش رژیم اسرائیل را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب الله پیش‌تر تصریح کرده بود که به هر تجاوز رژیم اسرائیل قطعا پاسخ خواهند داد و با هرگونه اقدام تنش آمیز مقابله خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هرگز از رویارویی با دشمن عقب نشینی نمی‌کنیم، و حمایت از مقاومت فلسطین را پایان نمی‌دهیم و هرگز بسته شدن این پرونده (نبرد با اشغالگران) را نخواهیم پذیرفت، مگر اینکه پرونده غزه و آتش‌بس بسته شود.

شیخ نعیم قاسم گفت که پشتیبانی از غزه، در حقیقت پشتیبانی از لبنان است، زیرا آنچه را در غزه جریان دارد، در برابر خود می‌بیند و اگر سکوت کند، قربانی بعدی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده یورگن لوکادیا برای CAS
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • شرایط صدور دستور موقت
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت