Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ صیدالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات توپکرانی بخش انتهایی خط لوله ۴۲اینچ آغار / دالان از ایستگاه لخته گیر ۱۶۰۰ تا ایستگاه ۲۰۰۰ با توجه به برنامه زمانبندی تعمیرات اساسی پالایشگاه گاز فراشبند انجام شد.

وی بیان کرد:عملیات توپک رانی این خط لوله به طول تقریبی ۱۴۲ کیلومتر با رعایت کامل برنامه های هماهنگ شده در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: این اقدام در مدت زمان  ۴۸ساعت انجام و پس از به دست آوردن شرایط فرآیندی، این خط دوباره در سرویس قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: برای اجرای موفق عملیات توپک رانی در مدت زمان تعیین شده جلسات مشترک با ادارات ستادی مناطق نفتخیز جنوب و مسئولان متولی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ، آغاجاری ، مارون و زاگرس جنوبی بصورت ویدئو کنفرانس انجام گرفت.

توپک رانی یعنی عملیات عبور دادن شی خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف، تمیز کردن شریان های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می گیرد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از طولانی ترین شبکه های خطوط مناطق نفت خیز را در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهر راهبری می کنند.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۶ مخزن در مدار است که عمده تولید نفت از مخازن گچساران ، بی بی حکیمه و رگ سفید-۲ است.
مخازن بینک، گلخاری، نرگسی، چلینگر، پازنان-۲، منصور آباد، سیاهمکان، گرنگان، سولابدر، ‌چهاربیشه، رودک، کیلورکریم و خویز نیز به ترتیب چهارمین تا شانزدهمین مخازن در مدار این شرکت محسوب می شوند.
شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت نفت کهگیلویه وبویراحمد میدان نفتی گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نفت کهگیلویه وبویراحمد میدان نفتی گچساران وزارت نفت کهگیلویه وبویراحمد میدان نفتی گچساران نفت و گاز گچساران شرکت بهره برداری توپک رانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از ۴۱ مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت این رقم نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: در سال 1402 بالغ بر 41 مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت ایران رخ داد که با اقدامات به‌موقع، از این تعداد 25 مورد به برداشت نفت یا فرآورده منجر نشد.

وی افزود: نسبت به سال 1401 که 47 مورد انشعاب غیرمجاز با 35 مورد برداشت نفت‌ یا فرآورده داشتیم، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس