Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۹ برای جاده‌های روستایی جایگزین روستایی گله سور به کاقلی و اراضی بالادست هزینه خواهد شد و آب منطقه‌ای استان تا امروز ۴۹۴ میلیارد تومان برای سد سیازاخ هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون برای اولین بار ۲۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه پشت این سد ذخیره شده که روزانه ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب برای مصرف شرب مردم شهر و ۲۰ روستای تابعه رهاسازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با اشاره به اینکه از لحاظ کیفیت آب و بارندگی های بسیار خوب امسال مشکلی در تامین آب شرب نداریم، افزود: لایروبی ۶ کیلومتر از قسمت جلوی سد سیازاخ انجام شده و چاهای آب در مسیر نیز مسدود شده و کنترل آب کشاورزی در پایاب سد نیز انجام شده است.

رییس منابع آب شهرستان دیواندره گفت : ۳۱ کیلومتر از رودخانه های سطح شهر و روستاهای دیواندره توسط منابع آب شهرستان در سال ۹۹ لایه روبی شده است.

محمدی تاکید کرد: ۱۷۰ مورد تصرفات بستر رودخانه ها شناسایی شده که با کمک دستگاه قضایی ۱۵ هکتار از آن آزادسازی شده است.

وی به شبکه آبیاری ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد سیازاخ نیز اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی آبرسانی به هشت هزار هکتار از اراضی ساحل سمت راست مربوط به شهرستان بیجار با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد که برای تکمیل آن نیاز به ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار  و تخصیص آب است.

محمدی اضافه کرد: ساحل سمت چپ که ۱۲ هزار هکتار و مربوط به شهرستان دیواندره است به دلیل اختصاص نیافتن سهمیه آب بلاتکلیف مانده که مشکل بزرگی برای کشاورزی شهرستان بوده و هنوز اعتباری برای تکمیل طرح اختصاص نیافته است.

وی اظهار داشت: ایستگاه پمپاژ روستای تازه آباد هیجان تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و ۱۴۰ هکتار از اراضی روستاهای تازه آباد هیجان و روستای قره دره از توابع بخش مرکزی شهرستان دیواندره از دیم به آبی تبدیل می‌شود. 

رییس منابع آب دیواندره با اشاره به برنامه های فرهنگی انجام گرفته در بخش صرفه جویی در مصرف آب گفت: هفت برنامه سال گذشته اجرا کردیم و ۱۲ برنامه فرهنگی مشترک با آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های فرهنگی نیز برای امسال در دستور کار داریم.

محمدی با اشاره به همکاری خوب مردم با منابع آب شهرستان افزود: صاحبان پروانه بهره برداری باید در موعد مقرر برای تمدید پروانه های خود مراجعه کنند.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها دیواندره اراضی کشاورزی شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دیواندره اراضی کشاورزی شرکت مدیریت منابع آب ایران دیواندره اراضی کشاورزی شرکت مدیریت منابع آب ایران شهرستان دیواندره سد سیازاخ منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد و به عرصه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر، بناهای غیرمجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ مورد، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدود یک هزار و ۹۵۰ مترمربع، استخر دو مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق دو مورد به مساحت ۳۰ مترمربع تخریب و رفع اثر شد.

کد خبر 6093807

دیگر خبرها

  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است