Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از شخصیت‌ها، احزاب و مقامات سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت‌الله حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی تسخیری را تسلیت گفتند.

آیت‌الله محمدعلی تسخیری رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام امروز (سه‌شنبه، ۲۸ مرداد) در هفتاد و شش سالگی در اثر عارضه قلبی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام تسلیت رییس قوه قضاییه در پی درگذشت آیت‌الله تسخیری

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَن الرَّحِیمِ

کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَهُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَیْنَا تُرْجَعُونَ

درگذشت عالم ربانی و اندیشمند مبرز جهان اسلام، مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری، که عمر با برکت خود را با درایت نظری و مجاهدت عملی، صرف افزایش وحدت و همدلی فرقه های گوناگون امت اسلامی نمودند، موجب تأثر و تألم گردید.

وجود ارزشمند آن فقیه فرزانه در حوزه مشاوره مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، ریاست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، منشأ خدمات و برکات فراوانی برای جامعه مسلمین و نظام جمهوری اسلامی بود که ان شاءالله موجب علو درجات روحانی و حشر در زمره صالحان و مجاهدان خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خاندان معزز آن مرحوم، صبر و اجر بازماندگان را از خدواند متعال مسئلت دارم.

رییس مجلس درگذشت آیت الله تسخیری را تسلیت گفت

متن پیام محمد باقر قالیباف به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت آیت الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و عضو مجلس خبرگان  موجب تاسف و تاثر گردید.
آن عالم گرانقدر از چهره های اندیشمند شناخته شده علمی و فرهنگی و اهل حکمت  جهان اسلام بودند که همواره در زمینه تبیین دیدگاه های تشیع و فقه اسلامی  و نیز ایجاد تفاهم و همدلی میان مسلمانان تلاش وافر داشتند و آثار و  تلاش‌های ایشان در مجمع فقه اسلامی ، مجمع جهانی تقریب مذاهب و مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب بسیار منشاء اثر و راهگشا بود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه مقام معظم رهبری ، اندیشمندان جهان اسلام ، بیت مکرم و بازماندگان محترم برای آن روحانی جلیل القدر و رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم .

تقریب میان مذاهب اسلامی و ترویج معارفه ائمه هدی

آیت‌الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در پیام تسلیت درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی تسخیری اظهار داشت: این عالم ربانی علاوه بر عضویت مؤثر در مجلس خبرگان رهبری، سالیان متمادی از عمر شریف خود را در راه تقریب میان مذاهب اسلامی و ترویج معارف ائمه هدی علیهم‌السلام صرف کرد و به حق از خدمتگزاران صادق دین و مذهب بود.

وی تصریح کرد: اینجانب ضایعه فقدان آن عالم نستوه را محضر حضرت ولی عصر «اروحنا فداه»، رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی»، نمایندگان مجلس خبرگان، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه و بیت مکرم وی تسلیت می‌گویم و در آستانه ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) از خداوند منان برای آن فقید سعید، حشر با اولیای الهی و علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت دارم.

فقیه، اقتصاددان و شاعر انقلابی و مشاور رهبر انقلاب

غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و رییس کمیته فقهی سازمان بورس در پیامی ارتحال عالم ربانی، فقیه اقتصاددان، ادیب، شاعر انقلابی، آیت الله تسخیری از شاگردان برجسته شهید آیت الله سید محمدباقر صدر، مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی، عضو جامعه روحانیت مبارز، عضو مجلس خبرگان و عضو کمیته فقهی بورس را به رهبر بزرگوار انقلاب و حوزه‌های علمیه و روحانیت ومردم عزیز  تسلیت می‌گویم.

وی تصریح کرد: آیت الله تسخیری شخصیت فوق‌العاده فعال در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و انقلابی در داخل و خارج کشور بود، وی را علمای بلاد اسلامی بیش از داخل کشور می‌شناختند، به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس فقه اسلامی مشارکت می‌کرد و همواره نقش فعال داشت، خداوند وی را رحمت کند و به خانواده، بازماندگان و دوستدارانش، صبر واجر مرحمت فرماید.

خدمات شایان توجه در دفاع از انقلاب اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی

سیدکمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی نیز با صدور پیامی در پی رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله تسخیری اظهار داشت: رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله تسخیری را به خانواده و دوستداران آن مرحوم تسلیت می‌گویم.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله تسخیری در طول عمر پربرکت خود خدمات شایان توجهی در دفاع از انقلاب اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی ‌و جوامع اسلامی داشت و تلاش وافری در جهت تقریب مذاهب اسلامی انجام داد. از خداوند منان علو درجات آن مرحوم را خواستارم.

تلاش برای مبارزه با تکفیر درون جهان اسلام میان مذاهب گوناگون

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی اظهار داشت: با اندوه فراوان از درگذشت یکی از چهره‌های شاخص حوزه‌های علمیه آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری قدس سره الشریف، رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب مطلع شدیم.

وی افزود: آن مرحوم از چهره‌های اسلامی مهمی بود که برای تقریب میان مذاهب اسلامی و مبارزه با تکفیر درون جهان اسلام میان مذاهب گوناگون تلاش فراوان کرد. این مصیبت بزرگ را به دولت و ملت ایران و به خصوص خانواده و بستگان آن مرحوم تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم که وی را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد و در بهشت برین جای دهد.

پیام تسلیت ولایتی در پی درگذشت آیت الله تسخیری

متن پیام ولایتی به این شرح است:

خبر تاسف انگیز رحلت عالم ربانی و مجتهد عالی قدر جهان اسلام و مشاور عالی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در امور جهان اسلام، حضرت آیت الله محمد علی تسخیری که عمر با برکت خویش را همواره در راه اعتلای ارزش های بلند و متعالی اسلام مصروف داشتند، موجب تاثر و تالم  فراوان گردید.

ایشان به عنوان شخصیتی تاثیرگذار در جهان اسلام، منادی وحدت امت اسلامی با اثراتی ماندگار و بی نظیر بودند و خدمات ارزشمندی را از خود به یادگار گذاردند و نام و یاد ایشان به نیکی همواره در اذهان ملت ایران و امت اسلامی ثبت و ضبط خواهد ماند.
این مجتهد نستوه و مبارز همراه امام(ره) و رهبری، با تلمذ از محضر اساتید برجسته همچون آیات عظام و مراجع تقلید شهید سید محمد باقر صدر، خویی، سید محمد تقی حکیم، ... علاوه بر شناخت معارف و اندیشه های اسلامی، در نجف تحصیلات دانشگاهی را نیز به پایان رسانید و به عنوان شخصیتی جامع الاطراف و آشنا به بسیاری از مشکلات جهان اسلام توانستند در راه وحدت و تقریب امت اسلامی تلاش غیر قابل وصفی را انجام  دهند.
مرحوم آیت الله تسخیری در مسئولیت های خطیری همچون نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، ریاست شورای عالی و سال ها دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نایب رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عضو مجمع فقه اسلامی جده، عضو کمیته فقهی بانک جهانی توسعه اسلامی و ... در کنار تواضع و فروتنی همواره تلاش های وصف ناپذیری داشتند و ثمرات و برکات بسیاری از اقدامات ایشان کماکان مورد بهره برداری در عرصه های داخلی و بین المللی قرار دارد.
تألیف بیش از۵۰ کتاب به زبان های مختلف در زمینه های تفسیر، اقتصاد ‌اسلامی، مسائل فقهی، فکری و تاریخی و بیش از 200 مقاله نشان دهنده عمق توانایی های فکری و علمی ایشان است که شاگردان فراوانی را نیز در جهت خدمت به جهان اسلام پرورش داد.
این ضایعه تاسف انگیز را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و علمای جهان اسلام، ملت بزرگ ایران، بیت معظم و شاگردان و ارادتمندان آن مجتهد عالی مقام تسلیت عرض نموده، علو درجات و غفران و رحمت الهی را از درگاه خداوند متعال و صبر و اجر برای بازماندگان مسئلت می نمایم.

این خبر در حال تکمیل است...

ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: درگذشت آیت الله تسخیری مجمع جهانی تقریب مذاهب تقریب مذاهب اسلامی امور جهان اسلام مجلس خبرگان رهبری رهبر معظم انقلاب مقام معظم رهبری محمدعلی تسخیری حوزه های علمیه مذاهب اسلامی آیت الله محمد امت اسلامی عالم ربانی میان مذاهب فقه اسلامی علو درجات آن مرحوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری

رئیس جمهور در پیامی درگذشت معصومه حائری، فرزند آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر سیدمصطفی خمینی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود