Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شاهرخ جهانشاهی روز سه شنبه در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند که با حضور اعضا در سالن جلسات این نهاد فرهنگی و آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه تدابیر خاصی در رویدادهای مختلف مطرح و اجرایی شدند، کنکور نیز از جمله اتفاقات مهمی است که همه بخش‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: از سوی دیگر در ایام ماه محرم قرار داریم و باید هزینه‌ها را به سمت آموزش و پرورش و نیازمندان هدایت کرد چراکه بسیاری از دانش آموزان کم بضاعت و فاقد تجهیزات آموزشی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برگزار نخواهد شد و حتی زائران و عزاداران به کشور عراق نیز نخواهند رفت، هزینه‌های این رویداد را می‌توان به سمت آموزش و نیازمندان هدایت کرد چرا که آموزش امری مستمر و هزینه‌بر است، اما وظیفه مسئولان این است که امکانات را برای دانش آموزان فراهم کنند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به هدفگذاری جهت برگزاری کنکور نیز گفت: کنکور در شهرستان و همزمان با سراسر کشور طی ۴ روز برگزار خواهد شد و همه دستگاه‌ها باید با هماهنگی و تعامل با یکدیگر این مهم را اجرایی کنند، مشکلات و موانع در برگزاری کنکور در سطح شهرستان باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه کمبودهایی در زمینه کنکور وجود دارد که باید جبران شوند و ماسک برای شرکت کنندکان‌ فراهم شود، افزود: باید به علاقمندی دانش آموزان در انتخاب رشته توجه کرد چرا که بی توجهی به این مولفه باعث بی انگیزگی و ناموفق شدن در تحصیل می‌شود بنابراین در این راستا باید تعادل ایجاد شود.

پیش بینی ۸۰ درصد آموزش‌های مدارس دماوند در سال جاری به صورت مجازی

مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه، پروتکل‌ها براساس مناطق سفید، زرد و قرمز در خصوص نوع بازگشایی مدارس، نوع آموزش و زمان حضور دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از ماه‌های آبان به بعد که حضور دانش‌آموزان در مدارس کمرنگ‌تر شود، بیش از ۸۰ درصد آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار شود؛ بنابراین به مدارس ابلاغ شده است که تجهیزات آموزش مجازی را حتما تهیه کرده و در مدارس یک اتاق استدیو طراحی کنند تا آموزش مجازی از طریق اپلیکیشن شاد و نیز ضبط فیلم‌ها برای دانش‌آموزان میسر شود.

این مقام مسئول ادامه داد: از شوراها، شهرداری‌ها و خیرین در شهر و روستا درخواست می‌شود در تهیه تجهیزات آموزش مجازی و نیز اقلام بهداشتی همچون ماسک یاری‌رسان ما باشند؛ اگر دانش آموزان به سه گروه تقسیم شوند، یک گروه از آنها حتی گیرنده دیجیتال برای مشاهده شبکه آموزش ندارند، برخی دیگر دارای کامپیوتر هستند اما اینترنت ندارند که برای آنها فیلم تهیه و به صورت فلش یا سی‌دی در اختیارشان می‌گذاریم، برخی دیگر دارای امکانات هستند و آموزش دو طرفه انجام می‌شود.

پورفتحی در ادامه تصریح کرد: نیاز است که سواد رسانه‌ای در فضای مجازی در میان خانواده‌ها توسط کارگروه فضای مجازی گسترده‌تر شود، طی تفاهم نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات مقرر شده است که دو سال اینترنت رایگان همراه با مودم و نصب توسط مخابرات به مدارس داده شود، اینترنت اپلیکیشن شاد نیز رایگان و بدون هزینه خواهد بود.

وی در خصوص توسعه متوازن در تقسیم رشته‌ها بیان کرد: دماوند از مناطقی است که بیش از ۵۰ درصد از دانش‌آموزانش رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را انتخاب کرده‌اند، کارگروه‌های آموزش و پرورش در زمینه‌های مختلف جلسات متمادی تشکیل می‌دهند تا آرامش خاطر خانواده‌ها و سلامت دانش آموزان حفظ شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به اینکه امسال پروژه‌هایی در دست افتتاح یا بهره‌برداری است، گفت: ۳ مدرسه در شهرک‌های فرهنگیان، مهک و مسکن مهر در حال ساخت هستند که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند؛ همچنین مدرسه سردار سلیمانی نیز امسال در هفته دولت افتتاح خواهد شد و یک پروژه روستایی در سربندان نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آموزشی امسال بسیار متفاوت است زیرا بسیاری از اولیا حاضر نیستند دانش آموزان را به مدارس بفرستند، گفت: آموزش و پرورش طبق ضوابط و آئین‌نامه‌ها، آموزش را اجرایی خواهد کرد؛ همچنین درصد پوشش پیش دبستانی‌ها در سال جاری بسیار کمتر خواهد بود زیرا بسیاری از دانش‌آموزان حتی ممکن است پایه اول را آغاز نکنند اما ما باید خودمان را برای زندگی پساکرونایی آماده کنیم.

پورفتحی با تاکید براینکه آموزش به دانش آموزان و فرزندان جهت مقاومت و مبارزه در برابر کرونا، وظیفه ما است، گفت: یکی از وظایف این حوزه آموزش مهارت‌های زندگی برای دانش آموزان است هرچند بسیاری از اولیا فقط محتواهای آموزشی را مدنظر قرار دارند، اما کرونا مشکلات و محدودیت‌هایی را در این زمینه ایجاد کرده است، با این حال حفظ سلامت دانش آموزان اولویت این مجموعه است.

دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت بسیار بالا در مدارس اجرایی شود

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز با بیان اینکه اگر پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس جدی گرفته نشود شاهد یک فاجعه خواهیم بود و خطر آن ده‌ها برابر بیشتر از خطرات احتمالی عزاداری محرم است زیرا عزاداری محرم ۱۰ روز است اما مدارس ۹ ماه زمان می‌برد، اظهار داشت: شرکت در عزاداری محرم اجباری نیست اما با بازگشایی مدارس باید ۱۹ هزار نفر در مدارس شهرستان حضور یابند بنابراین ضرورت دارد که توصیه‌های بهداشتی با جدیت رعایت شوند.

وی ادامه داد: حضور ۱۹ هزار دانش آموز در مدارس شوخی نیست و دستورالعمل‌های بهداشتی باید با دقت بسیار بالا اجرایی شوند تا شاهد ابتلای هیچکس به کرونا نشویم، باید در این زمینه به ظرفیت بیمارستان‌ها، کادر درمانی و بستری بیماران نیز توجه شود.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه شهرستان پردیس که در همسایگی دماوند است، فاقد بیمارستان بوده و بیماران آن به تهران و دماوند ارجاع داده می‌شود، تصریح کرد: اگر توصیه‌های بهداشتی در مدارس رعایت نشود شاهد سرریزشدن دانش آموزان مبتلا از هر دو منطقه به دماوند خواهیم بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روزانه به حداقل ۱۹ هزار ماسک در مدارس نیاز خواهیم داشت و باید در این خصوص برنامه ریزی‌هایی صورت گیرد تا نیازمندان فاقد ماسک نباشند، افزود: خیرین نذورات خود را به سمت مدارس، تهیه ماسک و خانواده‌های نیازمند سوق دهند و مدیران مدارس این مهم را با دقت مدیریت کنند تا رشد علمی متوقف نشود.

وی در ادامه با اشاره به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: طی ۴۱ سال از پیروزی جمهوری اسلامی به آموزش فنی و حرفه‌ای اهمیت نداده‌ایم برای همین امروز مشکل اشتغال داریم و سوق دادن دانش آموزان به سمت شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش زمینه اشتغال آنها در آینده را بهتر فراهم می‌کند.

امام جمعه دماوند گفت: ضرورت دارد که طرح ایران مهارت با قوت در سال تحصیلی جدید و آینده پیگیری شود چرا که بیکاری فعلی بسیاری از نوجوانان به علت نیاموختن مهارت در دوران نوجوانی است.

برچسب‌ها شهرستان دماوند ماسک ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند ماسک ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرستان دماوند ماسک ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرستان دماوند بازگشایی مدارس آموزش و پرورش فنی و حرفه ای دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان

علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی شروع شده، گفت : متقاضیان تا ۳۱ خرداد مهلت دارند، متقاضی جهش تحصیلی شوند و باید تا این تاریخ تقاضای خود را برای جهش تحصیلی به اطلاع مسئولین مدرسه برسانند.

 محمدبیگی با بیان اینکه درخواست والدین و دانش آموزان برای جهش تحصیلی در وهله اول از سوی شورای معلمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: شورای معلمان با توجه به مدارک تحصیلی سنوات گذشته دانش آموز و مستندات مربوط به هوش او در مورد صلاحیت داشتن یا نداشتن دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی تصمیم گیری و اعلام نظر می‌کنند و در صورت داشتن صلاحیت، دانش‌آموز باید ابتدا در آزمون سنجش هوش شرکت کرده تا در صورت قبولی در این آزمون برای شرکت در آزمون تحصیلی به مناطق مربوطه ارجاع شود.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، جهش تحصیلی از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم امکانپذیر است.

وی ادامه داد: جهش تحصیلی در مقطع متوسطه اول و دوم هم اتفاق می‌افتد که معاونت آموزش متوسطه عهده دار انجام آن است.

 محمدبیگی با تاکید بر اینکه جهش تحصیلی مورد تایید اساتید و صاحبنظران حوزه روانشناسی تربیتی و تحصیلی نیست، گفت: جهش تحصیلی دانش‌آموزان از نظر علمی توصیه نمی‌شود، چون ممکن است سن هوشی دانش‌آموزی بالاتر از همسن و سال‌های خودش باشد، اما از نظر سن عاطفی و تربیتی قطعا از دانش آموزان بزرگتر از خودش عقب‌تر است، لذا درصورت جهش تحصیلی ممکن است از نظر عاطفی و روحی آسیب ببیند.

محمدبیگی با بیان اینکه تجربه نشان داده که بیشترین درخواست‌ها برای جهشی درس خواندن دانش آموزان ریشه در چشم و هم چشم بین خانواده‌ها دارد، گفت: خانواده‌ها دقت داشته باشند جهشی درس خواندن در اکثر موارد خروجی خوبی نداشته و مورد تایید کارشناسان آموزشی نیست. بهتر است خانواده‌ها فرزندان خود را برای جهشی درس خواندن تحت فشار قرار ندهند و بگذارند دانش‌آموزان فرآیند عادی تحصیلی خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۳۷۰ دانش آموز در استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند، گفت: در نهایت ۱۴۲ نفر از این دانش آموزان واجد شرایط شرکت در آزمون جهش تحصیلی شناخته شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان