Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@11:17:42 GMT

چرا بعضی از افراد چاق نمی‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۳۰۶۹

چرا بعضی از افراد چاق نمی‌شوند؟

افراد زیادی را دیده ایم که باید مراقب هرچه می‌خورند باشند تا چاق نشوند. در مقابل افراد دیگری هم هستند که هر چه می‌خورند چاق نمی‌شوند. اگرچه ممکن است پاسخ این سوال به متابولیسم پایه بدن هر فرد بستگی داشته باشد، اما به گفته کاتلین ملانسون، استاد تغذیه و علوم غذایی در دانشگاه رود آیلند پاسخ ساده‌ای برای این سؤال وجود ندارد و عوامل ژنتیکی، تغذیه‌ای و رفتاری وجود دارد که در آن دخیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- یکی از مهم‌ترین عوامل ارتباطی با نوع بدن، متابولیسم است. بسیاری از افرادی که به نظر می‌رسد بدون افزایش وزن هر آن چه را دوست دارند می‌خورند، در واقع بیشتر از بقیه ما غذا نمی‌خورند. به عنوان مثال، کسی که به طور روزانه بستنی می‌خورد، ممکن است با خوردن وعده غذایی کمتر، کالری‌های اضافی را جبران کند.

۲- فعالیت بدنی نیز می‌تواند روی وزن تاثیر بگذارد. برخی افراد فقط فعالیت بدنی بیشتری دارند. به عنوان مثال، ممکن است با سرعت بیشتری کار کنند، یک کار پر تحرک داشته باشند یا تمام روز را در تعقیب بچه‌های خود بگذرانند. حتی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی افراد از نظر ژنتیکی تمایل به جابه جایی بدن خود دارند.

۳- همچنین شواهد کمی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی افراد از زمانی که متولد می‌شوند نسبت به دیگران به میزان قابل توجهی کالری بیشتری می‌سوزانند. اما ممکن است اختلافات فیزیولوژیکی وجود داشته باشد که به برخی افراد امکان دهد بدون استفاده از محدودیت شدید در خود، کالری را که مصرف می‌کنند تعدیل کنند.


منبع: خراسان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چاقی لاغری کاهش وزن متابولیسم بدن سبک زندگی پارسی خبر برخی افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ وحیدی: انسداد مرزها با پشتکار بیشتری انجام می‌شود

وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت: کار انسداد مرز در مقاطع مختلفی دنبال شده و گاهی اوقات رها شده است که اکنون با تصمیمات مهم رئیس‌جمهور منابع جدیدی پیش‌بینی شده است که این کار با همت بیشتری انجام شود.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ وحیدی: انسداد مرزها با پشتکار بیشتری انجام می‌شود
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است