Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار اصفهان گفت: نرخ بیکاری در استان در سه ماهه چهارم سال ۹۸ به ۱۰.۳ درصد کاهش یافت و برنامه ما رسیدن به نرخ تک‌رقمی بود اما با شیوع ویروس کرونا، هم‌اکنون نرخ بیکاری در استان به ۱۱.۹ درصد رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سیدحسن قاضی‌عسگر شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری آنلاین به مناسبت هفته دولت در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره انعکاس مشکلات اقتصادی استان در بخش گردشگری و هنر به دولت برای رفع آنها اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا و با کمک دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی تحلیل‌هایی از وضعیت اقتصادی استان به مسئولان ارائه شده است و در استان نیز با هماهنگی میان دستگاه‌ها، تلاش کردیم اثرات سوء این بحران را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه بیشترین خسارت کرونا در استان به بخش گردشگری داخلی و خارجی و صنایع‌‌دستی وارد شد. خوشبختانه فعالیت‌های انجام‌شده در بخش گردشگری منجر به ایجاد ستاد احیای صنعت گردشگری در اصفهان شد که به محض خروج از وضعیت قرمز شیوع کرونا می‌توانیم برنامه‌های خود را اجرا و بخشی از زیان‌ها را جبران کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان ادامه داد: با تمهیداتی که انجام شد، طلا، نقره و مواد اولیه صنایع‌دستی مالیات گرفته نمی‌شود تا بتوانند کار خود را توسعه داده و در صادرات نیز فعال شوند. همچنین اخیراً سقف وامی که به 14 رسته حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و غیره اختصاص یافته افزایش یافت.

وی در پاسخ به اینکه ایجاد 2 شهرک نساجی در کاشان و اصفهان که سال گذشته در نشست خبری به آن اشاره کرده بود به کجا رسید، گفت: شهرک پوشاک، کیف و کفش به 2 بخش تقسیم شد که قسمت اول در شهرک بزرگ شمال اصفهان مستقر می‌شود و مجتمع کارگاهی نیز در مجاورت شهرک صنعتی کمشچه مکان‌یابی و هیئت موسس آن انتخاب شده است.

قاضی‌عسگر با اشاره به مکان‌یابی برای ایجاد شهرک طلا و جواهر اصفهان بیان کرد: همچنین شهرک رمزارز در فریدن مکان‌یابی شده است که شامل صرافی ارزهای دیجیتال و استخرهای پردازش دیتا و تولید رمزارز است.

وی اضافه کرد: 2 شهرک تولید غذای حلال در اصفهان و گلپایگان در حال احداث است. با افتتاح کارگو ترمینال در فرودگاه اصفهان در سال گذشته نیز زمینه صادرات غذای حلال فراهم شده و تا کنون یک هزار و 100 تن موادغذایی از آن صادر شده است.

26 هزار نفر در البرز مشمول طرح بیمه بیکاری شدندبیکاری 2.9 تا 6.4 میلیون ایرانی بر اثر "کرونا"جولان بیکاری در منطقه پرظرفیت خوزستان / ماجرای شهرک صنعتی که به یک باره "معدن" شد + فیلم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد افرادی که مهارتی را فرا گرفته‌اند زودتر مشغول به‌کار می‌شوند و از والدین می‌خواهم فرزندان خود را به سمت رشته‌های مهارتی سوق دهند. به دلیل کمبود افراد ماهر برخی شرکت‌های استان از ما درخواست جذب نیروی خارجی داشتند که در برابر این درخواست مقاومت کرده‌ایم و باز هم تأکید می‌کنم تنها راه اشتغال‌زایی، افزایش مهارت‌آموزی است.

وی درباره میزان بیکاری در استان اصفهان خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان در پایان سال 97، 14.4 درصد بود که در سه ماهه چهارم سال 98 به 10.3 درصد کاهش یافت و برنامه ما رسیدن به نرخ تک‌رقمی بود اما با شیوع ویروس کرونا، هم‌اکنون نرخ بیکاری در استان به 11.9 درصد رسیده است.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در این نشست درباره مطالبات پرستاران از دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: بخشی از درآمدهای دانشگاه‌های علوم پزشکی از محل خدمات روتین آنها به بیماران مختلف تأمین می‌شد که با شیوع بیماری کرونا، بخشی از این درآمدها تأمین نشده و کرونا هزینه زیادی به دولت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تحمیل کرده است.

حیدر قاسمی با بیان اینکه زحمات کادر درمانی با عدم و رقم ریالی قابل جبران نیست، افزود: مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از تأمین اجتماعی با پیگیری استاندار اصفهان محقق شد و بخش دیگر به تدریج در حال انجام است که به دلیل محدودیت‌های دولت، ممکن است با تأخیر انجام شود.

وی با بیان اینکه دغدغه کادر درمان در حال حاضر کنترل بیماری برای کاهش ورودی به بیمارستان‌ها است، ادامه داد: کادر درمان حدود 6 ماه است که درگیر مبارزه با کرونا هستند و دچار خستگی شده‌اند و اگر قرار است به کادر درمان به‌خصوص پرستاران کمک کنیم باید جامعه را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس کنیم تا ورودی به بیمارستان‌ها کاهش یابد و کادر درمان کمی استراحت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: در مجموع پرداخت مطالبات 16 ماه پیش از شیوع کرونا بهبود پیدا کرده و امیدوارم با کمک دولت، زحمات کادر درمان جبران شود.

انتهای پیام/165/ ز

R41346/P/S6,51/CT11 بیشتر بخوانید... ۱.۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به بخش گردشگری و صنایع دستی گلستان پرداخت شد توسعه "صنایع دستی" راهکاری برای اشتغال پایدار در اقتصاد مقاومتی ایجاد ۳ هزار شغل مرتبط با صنایع دستی در خراسان جنوبی نشانه توسعه است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۱.۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به بخش گردشگری و صنایع دستی گلستان پرداخت شد توسعه "صنایع دستی" راهکاری برای اشتغال پایدار در اقتصاد مقاومتی ایجاد ۳ هزار شغل مرتبط با صنایع دستی در خراسان جنوبی نشانه توسعه است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۲ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران/ اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند/ تأخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم ۳ رادیو محرم با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آغاز به کار می‌کند ۴ خبر خوش معاون وزیر آموزش و پرورش برای ‌دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل / اجرای طرح آموزشی ‌«آبا» برای متقاضیان ۵ خوزستان| تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در "کارون"؛ بیمارستان کرونایی‌ها وضعیت سفید دارد ۶ پیکر آیت‌الله تسخیری در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود ۷ غلبه ‌تفکر جهادی و ‌دانش متخصصان ایرانی بر کرونا / دانشجویان کرمانشاهی ماسک‌هایی با بازدهی ۹۹ درصد تولید کردند + فیلم ۸ سرمایه‌گذاری ۲۲۰۰ هزار میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام در سیستان و بلوچستان / راه‌اندازی ۲۴ هزار طرح اشتغالزایی مهمترین اخبار استانها فرمانده مرزبانی ناجا: از کولبران ‌حمایت می‌کنیم / با اقتدار در مقابل قاچاقچیان، اشرار و معاندین ایستاده‌ا‌یم استاندار اصفهان: حجم آب پشت سد زاینده‌رود ۳۵۵ میلیون مترمکعب است/ اجازه نمی‌دهم آب نیتراته به مردم داده شود آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش پیکر آیت‌الله تسخیری در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود مهمترین اخبار تسنیم وزیر دفاع خبر داد؛ تحویل سه فروند جنگنده کوثر تا پایان سال/ خط تولید موتور ملی اوج به زودی راه اندازی می‌شود اختصاصی| گزارش ۱۳ بندی سفیر آمریکا از دیدار با مصدق در ۲۷ مرداد ۱۳۳۲ + عکس یمن| آزادسازی ۱۰۰۰ کیلومترمربع در البیضاء؛ تلفات و خسارت‌های سنگین مزدوران تروریست عربستان امکان آموزش حضوری در ۳۵ درصد مدارس/چگونگی حضور یک روز در میان دانش‌آموزان روحانی: جهش تولید با امید به آینده و ایجاد آرامش و ثبات در جامعه محقق می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نرخ بیکاری در استان استاندار اصفهان اقتصادی استان بخش گردشگری علوم پزشکی شیوع کرونا کادر درمان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونان سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در دو شرکت‌های داروسازی از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد و گفت: مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند و حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند، بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

دادستان تهران ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

صالحی درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم، همچنین برای رفع مشکل فرسودگی ماشین‌آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به تأمین نشدن نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، تخصیص نیافتن به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد، در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد، همچنین جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولان امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 750026

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • داستان حذف معافیت مالیاتی باشگاه‌های ورزشی
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد