Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:52:34 GMT

۸۰ واحد تولیدی راکد گلستان به چرخه تولید بازگشتند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۳۶۵۸

۸۰ واحد تولیدی راکد گلستان به چرخه تولید بازگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم کریمی شامگاه سه شنبه در نشست خبری به مناسب گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: تاکنون بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از واحدهای تولیدی که در تملک بانک‌ها بوده و یا راکد هستند و یا آن‌هایی که نیمه فعال بوده و یا با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند، تهیه شده است.

وی از شناسایی ۴۰۰ واحد راکد و نیمه فعال تولیدی در استان خبر داد و افزود: امسال با همکاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات ۸۰ واحد اقتصادی و تولیدی حل شده و این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی استاندار گلستان همچنین به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی هفته دولت امسال اشاره کرد و ادامه داد: افتتاح نیروگاه هوتن با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در گنبدکاووس و شروع عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح ورودی شرقی گرگان با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که طی این ایام به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: تکمیل آب بندان تیل آباد با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان و شروع عملیات احداث استخر ذخیره آب نهال کاری در آق امام با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و تقویت پست ۶۳ کیلووات شهید غفاری در شهرستان آزادشهر از جمله پروژه‌هایی است که در هفته دولت برنامه‌ریزی شده است.

کریمی شروع عملیات استخراج چاه نفت و گاز در شهرستان گمیشان با اعتبار ۲۴۶ میلیارد تومان، افتتاح مرکز پیشگیری از سرطان بندرترکمن با اعتبار دو میلیارد تومان و شروع عملیات احداث مرکز سلامت شبانه روزی در شهر گلیداغ مراوه تپه با اعتبار ۶ میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های هفته دولت در استان دانست.

کد خبر 5002373

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم کریمی گرگان استانداری گلستان طرح رونق تولید ویروس کرونا محرم 99 روز خبرنگار شیراز ماه محرم بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی عید غدیر خم گرگان قزوین میلیارد تومان شروع عملیات هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول هست زمین نیست!

سید رضا نظری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در گرگان کمبود فضای آموزشی است و این مشکل در حدی است که در جنوب گرگان از خیابان عدالت ۵۷ تا ناهارخوران هیچ مدرسه دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در گرگان اعتبار داریم اما زمین نداریم، افزود: دستگاه‌های متولی در این بخش به آموزش و پرورش کمک کنند تا با واگذاری زمین، مدرسه‌سازی در مرکز گلستان سرعت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، هر هفته یک مدرسه و هر ۲ روز بیش از یک کلاس درس در گلستان افتتاح شده و خیرین در این زمینه همراهی خوبی داشتند که جای قدردانی دارد.

نظری با بیان اینکه سال آینده ۲ هزار نفر از معلمان گلستانی بازنشسته می‌شوند، تصریح کرد: با استخدام‌های انجام‌شده، امسال در گلستان مشکل کمبود معلم جبران شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۳۰۰ نفر در گلستان جذب آموزش و پرورش شدند اما این آمار امسال به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد و جذب نیروهای رسمی در آموزش و پرورش رشد ۹۰ درصدی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تحقق ۶۳ درصدی مصوبات آموزش و پرورش در سفر اول هیات دولت به گلستان خبر داد و گفت: در سفراول نزدیک به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آموزش و پرورش گلستان در نظر گرفته شد که این میزان در سفر دوم هیات دولت به استان به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و رشد پنج برابری داشته است.

نظری به توجه ویژه دولت سیزدهم به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و یادآور شد: پنج پروژه بالای ۲ هزار مترمربع که بلاتکلیف مانده بود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید که مرکز رشد کارآفرینی، مدرسه ۱۸ کلاسه، آموزشگاه ۱۶ کلاسه آق‌قلا و استخر دانش‌آموزی گنبدکاووس از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار دانش‌آموز عشایری در گلستان وجود دارند که بیشتر آنها در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، افزود: ۲۲۰ هزار دانش‌آموز گلستان پایه اول تا ششم ابتدایی از سهمیه شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه امسال دو معلم گلستانی به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند، تصریح کرد: «نرگس سادات سجادی» آموزگار استثنایی شهرستان آزادشهر و «مرجان ارازیان» مربی سلامت شهرستان مراوه‌تپه به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب و در جمع معلمان برگزیده کشوری قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • پول هست زمین نیست!
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین