Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@19:39:58 GMT

خط و نشان رئیس جمهور بلاروس برای دشمنان خارجی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۳۷۳۳

خط و نشان رئیس جمهور بلاروس برای دشمنان خارجی

به گزارش افکارنیوز،

رئیس جمهور بلاروس سه شنبه از استقرار قوای نظامی در مرزهای این کشور با توجه به پاره ای ناآرامیها خبر داد.

اخبار بین الملل- به گزارش خبرگزری «رویترز» «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس گفت که در واکنش به اظهارات دولتهای خارجی درباره وضعیت داخل کشور، یگانهای نظامی را در مرزهای غربی بلاروس مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور بلاروس در سخنرانی که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد  از آمادگی بالای قوای نظامی این کشور و آماده باش کامل آنها سخن گفت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در سخنانی به اظهار نظر درباره تحولات اخیر در بلاروس پرداخت. وی در سخنانی مدعی شد که اوضاع در بلاروس وحشتناک بوده و آمریکا از نزدیک اوضاع در بلاروس را زیر نظر دارد. ترامپپیش از ترک کاخ سفید و رفتن به شهر مینیاپولیس در جمع خبرنگاران گفت: ‌«اوضاع وحشتناکی در بلاروس وجود دارد. ما به دقت در حال پیگیری اوضاع هستیم.»

طی روزهای گذشته معترضان بسیاری در شهر‌های مختلف بلاروس دست به تجمع زده‌اند. این اعتراضات بنا به درخواست «اسوتلانا تیخانوفسکایا»، رقیب اصلی «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در انتخابات اخیر شکل گرفته‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور بلاروس بلاروس دونالد ترامپ رئیس جمهور بلاروس رئیس جمهور بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، مسئولان شهر کی‌یف جمعه اعلام کردند که ادعاهای بلاروس در مورد استقرار نظامیان در این بیمارستان‌ها «دروغ و یک اقدام تحریک‌آمیز توسط دشمنی است که تلاش می‌کند از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله به زیرساخت‌های اجتماعی پایتخت استفاده کند».

«ایوان ترتل» رئیس سرویس امنیت بلاروس (KGB) با انتشار آدرس ۲ بیمارستان اعلام کرده که نظامیان اوکراین «پشت کودکان پنهان شده‌اند» و «همه آنها بدون تردید مجازات خواهند شد.»

مقام‌های شهر کی‌یف گفتند که از بیم حمله احتمالی بلاروس بیماران و کارکنان این بیمارستان‌ها را خارج کرده‌اند.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف روز جمعه با اعلام اینکه از این بیمارستان‌ها بازدید کرده است، گفت: ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از کودکان، بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها در مقابل حمله متجاوز انجام می‌دهیم.

به نوشته رویترز، نیروهای روسیه در جنگ اوکراین حضور ندارند اما مینسک از متحدان مسکو است و نیروهای روس از خارک بلاروس برای حمله زمینی به اوکراین استفاده کرده‌اند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس چهارشنبه در سخنانی در کنگره خلق این کشور اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرتهای بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.



کد خبر 847334 منبع: ایرنا برچسب‌ها بلاروس خبر ویژه روسیه - اوکراین اوکراین

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد