Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موقت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری می‌گوید که IWF سعی دارد تأثیرات منفی‌ که تاماش آیان و همدستانش بر این فدراسیون گذاشته‌اند را از بین ببرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) که اتهامات مختلفی از جمله پرونده‌های دوپینگ سیستماتیک و فساد مالی در بدنه فدراسیونِ تحت رهبری‌اش به وی نسبت داده شده است، اواخر فروردین ماه پس از دو دهه تکیه زدن بر مسند ریاست از سمت خود در این فدراسیون رسماً استعفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیان 81 ساله از سال 1976 و به مدت 24 سال به عنوان دبیر کل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) و پس از آن به مدت 20 سال به عنوان ریاست این فدراسیون فعالیت داشت.

اورسولا پاپاندرا که نقش پیشرو در پایان دادن به دیکتاتوری و سلطه تاماش آیان بر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) داشت و حالت رئیس موقت این فدراسیون به شمار می‌رود، در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری تسنیم درباره اقداماتی که قرار است این فدراسیون در آینده انجام دهد و تهدیدهایی که از سوی رئیس پیشین IWF دریافت کرده، سخن گفت. متن مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

* تسنیم: از جانب تاماش آیان و دوستانش هجمه زیادی به شما وارد شده است. می‌توانید در این خصوص توضیحاتی دهید؟
آیان 44 سال سیستم عملیاتی خود را برقرار کرده بود و بسیاری از افراد از این سیستم‌ از لحاظ سیاسی و غیره بهره بردند. انتظار می‌رفت که او بتواند با استفاده از نفوذی که به دست آورده بود، موفقیت من و تغییراتی که ما نیاز به اجرای آنها داریم را تحت‌تأثیر قرار دهد. آیان در این 44 سال تغییراتی در سیستم عملیاتی، انتخابات، دوپینگ و بدنه حاکم بر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به وجود آورد. حالا من این فرصت را دارم که آینده این رشته ورزشی را تغییر دهم و جایی برای کسانی که می‌خواهند به شیوه‌های قدیمی این رشته ورزش را پایین بشکند، وجود ندارد.

(از جانب آیان و دوستانش) تلاش‌هایی برای ایجاد رعب و وحشت در من صورت گرفته، من مورد تهدید قرار گرفته‌ام و هنوز هم در حال چالش با چنین عناصری هستم. من سابقه طولانی در این رشته ورزشی دارم و ثابت کرده‌ام که مبارزی بی‌باک به خصوص در برابر کسانی هستم که می‌خواهند به آینده وزنه‌برداری آسیب بزنند. تا زمانی که مردم بتوانند تفاوت بین افرادی که برای منافع خود کار می‌کنند با کسانی که زندگی‌شان در این رشته ورزشی گذشته را تشخیص دهند، نگران چیزی نیستم.

* تسنیم: برنامه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای مبارزه با دوپینگ و فساد ساختاری چیست؟
ما اقدامات ضد دوپینگ را مستقل‌تر کرده‌ایم. یک موردی که در روزهای استعفای آیان روی میز کار من بود، توافق با بخش مبارزه با دوپینگ دادگاه حکمیت ورزش (‌CAS) بود. مدت طولانی بود که تردیدهایی نسبت به هیئت رسیدگی به پرونده‌های دوپینگ که آنها هم توسط شخص خود تاماش آیان منصوب می‌شدند، وجود داشت. حالا اولین جلسه رسیدگی به این پرونده‌ها توسط قاضی‌های مستقل منصوب شده در بخش مبارزه با دوپینگ CAS مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما علاوه بر این، مرجع تصویب شده توسط آژانس بین‌المللی تست (ITA) را نیز پذیرفته‌ایم. ITA توصیه‌هایی را برای تمامی کمیسیون‌های ضد دوپینگ ما ارائه کرده است و ما اعضایی که توسط آیان در کمیسیون‌های مختلف انتخاب شده بودند را عزل کردیم.

* تسنیم: ایران چگونه می‌تواند پست‌هایی بین‌المللی و تأثیرگذار در این رشته ورزشی داشته باشد؟
اکنون فرصتی برای تمامی نمایندگان فدراسیون‌ها وجود دارد که می‌خواهند در راستای اصول کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) باعث بهبود وضعیت این رشته ورزشی شوند.

* تسنیم: آیا تغییراتی در سهمیه‌های المپیک کشورها به وجود خواهد آمد؟
سهمیه‌های انتخابی المپیک توسط IOC تأیید شده و روش تخصیص این سهمیه‌ها بخشی از فرایند انتخابی بود که برای حفظ جایگاه ما به عنوان یک ورزش المپیکی موقت ایجاد شده بود. تغییرات در این راستا می‌تواند به عنوان نقض توافق تلقی شود و امکان دارد به شانس ما برای حفظ موقعیت کنونی‌مان آسیب برساند. انجام این کار می‌تواند حرکتی بسیار غیرعاقلانه باشد.

* تسنیم: به عنوان سئوال آخر، وزنه‌برداری ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟
من وزنه‌برداری ایران را موفق ارزیابی می‌کنم.

پاپاندرا: در مجارستان تهدید به بازداشت شدم/ اطلاعی از پرداخت رشوه به فدراسیون‌های عضو ندارم

انتهای پیام/

R1015161/P1015135/S3,29,28/CT10 واژه های کاربردی مرتبط وزنه‌برداری ایران وزنه‌برداری بیشتر بخوانید... پیشکسوت وزنه‌برداری درگذشت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پیشکسوت وزنه‌برداری درگذشت واژه های کاربردی مرتبط وزنه‌برداری ایران وزنه‌برداری پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ مایلی‌کهن: در مرام من نیست به فردی که افتاده لگد بزنم/ پرسپولیس نبود، آن بازیکن الان کجا بود؟ ۲ بخشی دیگر از مطالبات برانکو توسط پرسپولیس پرداخت می‌شود ۳ اولین خرید بارسلونا در صورت ورود کومان به عنوان سرمربی ۴ خبر بد برای استقلال و مجیدی/ کریمی و چشمی مصدوم شدند ۵ گزارش تمرین استقلال| غیبت ۴ بازیکن و صحبت‌های مجیدی ۶ رأی فیفا صادر شد؛ محکومیت سنگین و تاریخی فدراسیون فوتبال در ماجرای ویلموتس ۷ براوو رسماً از منچسترسیتی جدا شد ۸ در انتظار اشد مجازات برای مقصران قرارداد ویلموتس و بی‌سوادان مهمترین اخبار ورزشی در انتظار اشد مجازات برای مقصران قرارداد ویلموتس و بی‌سوادان مایلی‌کهن: در مرام من نیست به فردی که افتاده لگد بزنم/ پرسپولیس نبود، آن بازیکن الان کجا بود؟ بنکس: قدرت بدنی و هوش بالای تاکتیکی، مشخصه بازیکنان ایرانی است/ کریمی و اسفندیار را از مسابقات جوانان جهان زیر نظر داشتم خبر بد برای استقلال و مجیدی/ کریمی و چشمی مصدوم شدند مهمترین اخبار تسنیم وزیر دفاع خبر داد؛ تحویل سه فروند جنگنده کوثر تا پایان سال/ خط تولید موتور ملی اوج به زودی راه اندازی می‌شود بایدن: درباره ایران هیچ توهمی ندارم/ ترامپ در مقابل ایران خودزنی کرد اختصاصی| گزارش ۱۳ بندی سفیر آمریکا از دیدار با مصدق در ۲۷ مرداد ۱۳۳۲ + عکس یمن| آزادسازی ۱۰۰۰ کیلومترمربع در البیضاء؛ تلفات و خسارت‌های سنگین مزدوران تروریست عربستان امکان آموزش حضوری در ۳۵ درصد مدارس/چگونگی حضور یک روز در میان دانش‌آموزان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزنه برداری ایران وزنه برداری وزنه برداری ایران وزنه برداری فدراسیون جهانی وزنه برداری وزنه برداری ایران رشته ورزشی تاماش آیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است

وزیر ورزش و جوانان گفت: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد نشان داد اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعدادها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشورها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران که اخیرا موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شد امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.

هاشمی در این دیدار با ابراز خوشحالی از موفقیت اخیر ژیمناستیک کشور اظهار داشت: این موفقیت و کسب سهمیه می‌تواند شروعی باشد برای رشته‌هایی که شاید تا پیش از این هیچکس به موفقیت آن فکر نمی‌کرد و اینکه بتوانیم در رویداد‌های مهم کسب مدال کنیم. با استعداد‌هایی که وجود دارد و زحماتی که مجموعه فدراسیون انجام داد توانستیم به این موفقیت برسیم.

وی افزود: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد نشان داد که اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعداد‌ها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشور‌ها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه حضور در المپیک یک اتفاق بزرگ برای هر ورزشکاری است، اظهار داشت: آن چیزی که در ابتدا مهم است حضور این ورزشکاران به عنوان سفیران کشور در این رویداد است و در مرحله بعدی گرفتن نتیجه از این مسابقات مهم است. تا همین جا که این سهمیه به دست آمده یعنی ورزشکار توانسته شایستگی‌های خود را نشان دهد. از همه دوستانی که برای این رشته مادر تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم و همدلی همه دوستان منجر به کسب موفقیت می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت ژیمناستیک اظهار کرد: از ابتدا یک سیاست را سعی کردیم به فدراسیون‌ها انتقال دهیم و آن هم ایجاد آرامش در جامعه ورزش است. در شرایط آرامش است که ورزشکار و کادر فنی و مجموعه فدراسیون می‌توانند فعالیت کنند.

وی افزود: موفقیت ورزشکار باعث خوشحالی مردم می‌شود و خوشحالی مردم نیز یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است. سلایق و رفتار‌های مختلف همیشه وجود دارد و اختلاف سلایق‌ها نباید منجر به ایجاد حواشی و لطمه خوردن به تیم ملی شود.

کیومرث هاشمی اظهار داشت: آن چیزی که خواست جامعه ژیمناستیک و پیشکسوتان این رشته است که در سایه همدلی و ثبات این رشته بتواند به موفقیت‌های دوچندان دست پیدا کند. باید همگی به فضای آرامش کمک کنیم و حیف است که این موفقیت‌ها به هدر برود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما حمایت از فدراسیون‌ها است و پیش‌بینی کرده‌ایم که ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها به روز شود. به فدراسیون‌ها اعلام کردیم که نیاز‌های اولیه را برای تجهیز کمپ‌های تیم ملی به ما اعلام کنند.

مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های وزارت ورزش اظهار داشت: خیلی خوشحالم که وزارتخانه و شخص وزیر توجه ویژه‌ای به رشته ژیمناستیک دارد و با این حمایت موفق شدم برای کشورم افتخار بزرگی را به دست آورم.

در پایان این دیدار وزیر ورزش از مهدی الفتی به دلیل افتخاری که برای کشور به دست آورد، تجلیل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!