Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@16:29:01 GMT

کشف 4 علامت عجیب و نادر در بیماران کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۳۸۱۸

دانشمندان دانشگاه کاتانیای ایتالیا در تحقیقات اخیر خود متوجه چند علامت عجیب و نادر در بیماران کرونایی شدند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ ویروس کرونا از آغاز پیدایش خود تاکنون با علائم مختلف و متنوعی بروز کرده است؛ از تب، سرفه و بدن درد تا سکسکه و غیره همه از علائم کرونا بودند و با گسترش هر چه بیشتر این ویروس در جهان و ابتلای شمار زیادی از مردم به آن، محققان هر بار علامت جدیدی را کشف می‌کنند؛

و حالا دانشمندان در تاره‌ترین یافته‌‎های خود از علائم جدید این ویروس رونمایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها در جریان مطالعات خود بر روی تعدادی از بیماران کرونایی در یافتند اختلال در تکلم، افتادگی پلک و مشکل در بلع از علائم نادری است که در برخی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا مشاهده شده است. طبق گزارش‌ها این بیماران پس از تب، به مدت یک هفته دچار اختلال در تکلم و افتادگی پلک شدند.

این تیم تحقیقاتی از دانشگاه کاتانیای ایتالیا در گزارش‌های خود اعلام کردند این نخستین باری است که ارتباط بین ویروس کرونا و اختلال در این اندام‌ها گزارش می‌شود. 

پیش از این علائم کووید ۱۹، تب و لرز، تشنج، اختلال حواس و مشکلات عصبی در موارد حاد ابتلا بود؛ در برخی موارد هم به نظر می‌رسد ویروس با تحریک سیستم ایمنی بدن، آن را برای حمله به مغز فریب می‌دهد تا به اصطلاح آنتی‌بادی تولید شود که به دنبال آن این پروتئین‌های ایمنی به اشتباه به جای عوامل بیماری زا به بافت یا اندام بدن حمله می‌کنند. میاستنی گراویس (ضعف عضلانی) هنگامی اتفاق می‌افتد که آنتی بادی‌ها به اتصالات عصبی عضلات حمله می‌کنند که بر اثر این حمله فعالیت عضلات اسکلتی مانند قسمت‌های متحرک بدن ضعیف می‌شود.

براساس اعلام مرکز بهداشت این کشور، ممکن است از هر ۲۰۰ هزار نفر، ۲۵۰۰ نفر این علائم را تجربه کنند. اولین بیمار یک مرد ۶۴ ساله بود که تب داشت و ۴ روز پس از ابتلا تب او به ۳۹ درجه سانتی‌گراد رسید، روز پنجم این مرد علائمی مانند اختلال بینایی و خستگی ماهیچه‌ای را تجربه کرد که پس از انجام آزمایش‌های لازم، مبتلا به کرونا بود.

پزشکان بعدها پس از آنالیز اعصاب صورت و واکنش آن‌ها نسبت به دریافت دارو، بیماران مبتلا به میاستنی گراویس را تشخیص دادند.

بیمار دوم مردی ۶۸ ساله بود که به مدت ۷ روز تب داشت. در روز هفتم او علاوه بر علائم مشابه بیمار اول یک علامت دیگر (مشکل در بلع) را نیز تجربه کرد.

بیمار سوم زنی ۷۱ ساله بود که به مدت شش روز دچار سرفه و تب ۳۸ درجه شد. پنج روز پس از شروع علائم، او دچار افتادگی پلک‌ها، ضعف در بینایی و اختلال در تکلم شد و یک روز بعد مشکل در بلع را هم تجربه کرد. نتیجه آزمایش این زن نیز مثبت اعلام شد.

به گفته محققان زمان عفونت کروناویروس تا شروع علائم میاستنی گراویس مطابق با زمان شروع عفونت تا بروز علائم و سایر اختلالات عصبی ناشی از ابتلا به این ویروس در سایر افراد  است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس کرونا علایم کرونا بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مو روی لاله گوش نشانه چیست؟

حضور موی گوش یا موی درون گوش را نباید به آسانی نادیده گرفت. اگر چشمان پنجره‌های روح هستند، گوش‌ها پنجره‌هایی به سمت قلب محسوب می‌شوند. به همین دلیل، ما در بخش سلامت می‌خواهیم به شما بگوییم که حضور موی گوش شما می‌تواند به عنوان یک هشدار جدی درباره سلامتی شما باشد. به گفته علم، موهای درون مجرای گوش، مانند یک باغ کوچک پر از موهای سیاه، یک نشانه شایع برای حمله قلبی است.

به گزارش نمناک، در سال 1973 دکتر ساندرز تی. فرانک و تیم تحقیقاتی اش پژوهشی را در ژورنال پزشکی نیو اینگلند منتشر کردند که مدعی بودند چین و چروک مورب نرمه‌ی گوش، که بعداً به نام "علامت فرانک" شناخته شد، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی وجود بیماری سرخرگ های قلبی (سی اِی دی) باشد.

سی اِی دی یک مشکل گرفتگی عروق است که در آن پلاک‌های مومی درون رگ‌ها جمع می‌شوند و با نام تصلب شرایین نیز شناخته می‌شود. هنوز هم نمی‌دانیم چگونه این ایده به ذهن این پزشکان رسید، اما پژوهش‌های بعدی نیز نشان داده‌اند که علامت فرانک می‌تواند نشان دهنده‌ی بیماری‌های قلبی و عروقی دیگری نیز باشد.

گروهی از پزشکان که به این ارتباط غیب‌گویانه بین گوش و قلب معتقد شده بودند، برای پیدا کردن پاسخ به این پرسش که آیا موی داخل مجرای گوش می‌تواند نشانگر بیماری سرخرگ های قلبی باشد، با متخصصان پوست همکاری کردند.

در سال 1984، مطلبی در ژورنال پزشکی نیواینگلند منتشر شد که در آن ادعا شده بود وجود چین و چروک مورب نرمه گوش، که علامت فرانک نامیده می‌شود، می‌تواند نشانگر بیماری سرخرگ های قلبی باشد. در این مطالعه که بر روی 43 مرد و 20 زن صورت گرفته بود، 90 درصد از شرکت کنندگانی که این علامت را داشتند، نارسایی قلبی را تجربه کرده بودند.

در گذشته، برخی پزشکان از جمله ریچارد اف. واگنر از دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون، باور داشتند که بالا بودن سطح هورمون آندروژن در بدن به دلیل افزایش تولید سلول‌های قرمز خون، می‌تواند منجر به ایجاد لخته در عروق شود.

در سال 1991، پژوهش دیگری نیز در ژورنال قلب انگلستان منتشر شد که بیان می کرد در بین 602 بیمار مرد مبتلا به سی ای دی و 300 مرد سالم، وجود چین و چروک مورب نرمه ی گوش با افزایش ریسک بروز سی ای دی مرتبط است.

همچنین در سال 1992، یک پژوهش دیگر نیز در ژورنال قلب آمریکا منتشر شد که نتایج مشابهی را تأیید کرد. این پژوهش ها به معنای قطعی وجود رابطه ی میان چین نرمه ی گوش و موی گوش با بروز سی ای دی نیستند، اما این نتایج باعث شدند که این موضوع مورد توجه پزشکان و پژوهشگران قرار گیرد.

مطابق با یافته‌های ادستون ای، چین نرمه ی گوش و موی گوش با بیماری سی ای دی در مردان و زنان به شدت مرتبط است. همچنین چین نرمه ی گوش با مرگ ناگهانی قلبی (اس سی دی) در مردان مرتبط است. همچنین، بیماران جوان‌تر باعث بالا رفتن ارزش اخباری مثبت می‌شوند.

در پژوهش ای، 520 کالبدشکافی مورد بررسی قرار گرفته بود و برخی ویژگی‌های بدنی مانند بی ام آی، وزن طحال، ضخامت چربی شکمی و شش ویژگی دیگر نیز ارزیابی شده بودند. این مقاله در نسخه ی ماه ژوئن 2006 ژورنال امریکایی آسیب شناسی پزشکی قانونی منتشر شده بود.

حرف آخر:هر مویی روی لاله گوش علامت بیماری نیست

هنوز دلایل دقیق ارتباط بین موی گوش و حمله ی قلبی مشخص نیست. برخی افراد معتقدند که مصرف مکمل های تستوسترون ممکن است در این ارتباط نقش داشته باشد، در حالی که دیگران فکر می کنند که افزایش وزن و چاقی باعث افزایش خطر حمله قلبی می شود. با این حال، هیچ کس نمی تواند موی داخل گوش را به طور مستقیم به عنوان عاملی برای این ارتباط مرتبط با حمله ی قلبی معرفی کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون