Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لایوساینس واکسن دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترا-زنکا که از گونه ضعیف‌شده یک آدنویروس عامل سرماخوردگی شمپانزه‌ها که غیرقابل‌تکثیر شده است، برای انتقال ژن‌های رمزبندی‌کننده پروتئین‌های «گل‌میخی» سطح کروناویروس استفاده می‌کند.این پروتئین‌ها عامل ورود ویروس به داخل سلول‌ها هستند و تحریک دستگاه ایمنی برای تولید آنتی‌بادی بر ضد آنها مانع تکثیر ویروس در بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله سوم یا نهایی کارآزمایی بالینی این واکسن در چند کشور آغاز شده است. اطلاعات به دست آمده از مراحل قبلی بررسی این واکسن نشاندهنده بی‌خطر بودن و ایمنی‌زایی آن است.

یک واکسن دیگر امیدبخش را شرکت چینی سینوواک ساخته است و این واکسن با موفقیت مراحل اول و دوم کارآزمایی را گذرانده و آماده ورود به مرحله سوم بررسی می‌شود. این واکسن از شکل غیرفعال‌شده کروناویروس جدید (سارس-کوو-۲) ساخته شده است.

یک واکسن بالقوه دیگر ساخت شرکت آمریکایی مدرنا از روش کاملا متفاوتی استفاده می‌کند و مواد ژنتیکی به شکل RNA پیامبر را به داخل بدن منتقل می‌کند تا خود سلول‌های بدن پروتئین‌های ویروس را تولید کنند و باعث تحریک دستگاه ایمنی شوند. تولید این واکسن‌ها آسان‌تر و سریع‌تر است، اما تجربه زیادی درباره انها وجد ندارد. این واکسن مرحله اول آزمایش را گذرانده و بی‌خطر بودن آن ثابت شده است، مرحله دوم آزمایش آن در حال انجام است و قرار است کارآزمایی مرحله سوم یا نهایی آن تا پایان تابستان شروع شود.

یک واکسن چینی امیدبخش دیگر واکسنی که شرکت کان‌سینو با مشارکت انستیتو زیست‌فناوری پکن ساخته است، این واکسن هم مانند واکسن آکسفورد از آدنویروس برای انتقال ژن‌ها کروناویروس استفاده می‌کند. بی‌خطر و موثر بودن این واکسن هم در مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی نشان داده شده است و قرار است کارآزمایی مرحله سوم آن در کشوری خارج از چین آغاز شود. چین به علت شمار کم موارد عفونت جای مناسبی برای آزمایش واکسن نیست.

یک واکسن بالقوه دیگر را باز در چین بوسله گروه ملی داروسازی چین (سینوفارم) ساخته شده است که مانند واکسن  شرکت چینی سینوواک از شکل غیرفعال‌شده کروناویروس استفاده می‌کند. نتایج مراحل اول و دوم آزمایش این ویروس منتشر شده و موثر و بی‌خطر بودن آن را نشان داده است. سینوفارم کراازمایی مرحله سوم این واکسن را در ابوظبی آغاز کرده است.

یک واکسن دیگر کرونا که از RNA پیامبر استفاده می‌کند، بوسیله شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیوان‌تک در حال آزمایش است. کارآزمایی‌های بالینی مراحل اولیه و میانی این واکسن هم بی‌خطر بودن و ایمنی‌زایی آن را نشان داده است. قرار است کارآزمایی نهایی این واکسن در شمار زیادی از افراد این ماه شروع شود و انتظار می‌رود تا اوائل مهر واکسن برای کسب مجوز ارائه شود.

بالاخره هفتمین واکسن بالقوه ساخت شرکت داروسازی جانسون و جانسون که از یک آدنویروس ضعیف‌شده به علنوان «ناقل» استفاده می‌شود. این آدنوویروس طوری مهندسی ژنتیکی شده است که پروتئین‌های «گل‌میخی» کروناویروس جدید را بر سطح خود بروز دهد و باعث تحریک دستگاه ایمنی شود. این واکسن در میانه کارآزمایی مرحله دوم است و اگر نتایج موفقیت‌آمیز باشد در شهریور ماه در کارآزمایی مرحله سوم آن در ۶۰۰۰۰ نفر آغاز خواهد شد.

آشنایی با رویکردهای متفاوت برای ساختن واکسن کرونا اینفوگرافیک | واکسن‌های کرونا در چه مراحلی هستند؟ کد خبر 541642 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کارآزمایی مرحله بی خطر بودن پروتئین ها مراحل اول مرحله سوم یک واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت