Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@20:23:52 GMT

آراگو، اخترشناسی که بینایی خود را از دست داد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۳۹۳۵

آراگو، اخترشناسی که بینایی خود را از دست داد

خبرگزاری میزان- برای آشنایی با زندگی دومینیک فرانسوا ژان آراگو، اخترشناسی که بینایی خود را از دست داد، این گزارش را بخوانید. تاریخ انتشار: 00:30 - 29 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۷۸۴۷

خبرگزاری میزان - برای آشنایی با زندگی دومینیک فرانسوا ژان آراگو، اخترشناسی که بینایی خود را از دست داد، این گزارش را بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده او در ۱۷۹۵ که پدر آراگو به تحویلداری ضرابخانه منصوب شد به پرپین یان انتقال یافت. دومینیک فرانسوا ژان آراگو در آنجا تحصیلات کلاسیک معمولی را تکمیل کرد و برای زندگی آینده خطی مشی نظامی در قسمت توپخانه را در نظر گرفت.

بعد از دو سال که سر آمد دانشجویان کلاس خود بود به عنوان منشی دفتر طول‌های جغرافیایی انتخاب و به همراهی بیو با هیئت اعزامی برای اندازه گیری و تعیین شکل کره زمین به اسپانیا فرستاده شد. در ۱۸۰۹ به فرانسه مراجعت کرد و در آنجا با حسن استقبال روبرو شد و همچنین در انستیتو دو فرانس به عنوان منجم انتخاب گردید و در همان سال به جای مونژ استاد هندسه ترسیمی مدرسه پلی تکنیک شد و تا وقتی که در ۱۸۳۰ از کار کناره گرفت به تعلیم موضوعات متنوع پرداخت.

بنا به تقاضای دفتر طول‌های جغرافیایی که ریاست رصدخانه پاریس را به او محول ساخت، از ۱۸۱۳ تا ۱۸۴۶ در رصدخانه به عموم طبقات مردم اخترشناسی تعلیم می‌داد. در آپارتمانی واقع در رصدخانه زندگی کرد.

بیشتر بخوانید: جزئیاتی از فیلم منتشر شده از دعوای حیوانات

در سال‌های آخر عمر به تدریج بینایی خود را از دست داد و کور شد و به ناچار درس‌ها را به شاگردانش دیکته می‌کرد. در سال‌های آخر عمر که حس بینایی را از دست دست داده بود وظایف خود به عنوان دبیر دائمی فرهنگستان را با خلاصه کردن کار‌های بزرگ دانشمندان و پیشنهاد آزمایش‌های جدیدی که خود او دیگر قادر به انجام آن‌ها نبود پیگیری می‌کرد.

او سرانجام در سال ۱۸۵۳ درگذشت.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخترشناس بهزیستی بینایی خود را از دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، کتاب رضای انقلاب به زندگی حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است..
او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعد‌ها به مسجد جامع ابوذر (همان مسجدی که ششم تیر سال ۶۰ واقعه بمب گذاری و حادثه‌ای که برای مقام معظم رهبری در آن اتفاق افتاد) منصوب و مشغول فعالیت شد.
حجت‌الاسلام فخرزاده نویسنده کتاب رضای انقلاب در این کتاب به زندگی روحانی مخلص و یار وفادار انقلاب پرداخته که به گفته خودش همه کارهایش را برای رضای امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی انجام می‌داد.
کتاب رضای انقلاب شامل ۷ فصل از جمله زندگینامه، دوران حیات حوزوی، مبارزات ۱۵ خرداد و منبر‌های حاج شیخ رضا مطلبی تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • سولماز و احسان ماه عسل چرا از هم جدا شدند؟
  • یازدهمین جشنواره ورزشی زندگی به توان سلامتی-یزد
  • «میگوی دهان‌پا» قوی‌ترین بینایی را در قلمروی جانوران دارد!  
  • دهان‌پا پیچیده‌ترین چشمان را در قلمروی جانوران دارد!  
  • بینا شدن افراد مبتلا به نابینایی ارثی با ژن‌درمانی «کریسپر»
  • کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت
  • زندگی سالم طول عمر را پنج سال افزایش می‌دهد
  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • عکس| تصویری از برادرزاده مایکل جکسون درحال بازی در نقش او
  • (تصاویر) سیلی برای زندگی!