Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@16:01:05 GMT

بزرگترین صندوق ثروت دنیا ۲۱ میلیارد دلار ضرر کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۴۰۱۸

 به گزارش اکوفارس به نقل از بلومبرگ، صندوق ثروت حکومتی نروژ، بزرگ‌ترین صندوق ثروت دنیا، 21 میلیارد دلار در نیمه اول سال جاری میلادی از دست داده است. رونق بازار سهام این کشور برای جبران کاهش تاریخی آن در اوایل سال جاری کافی نبوده است.

 این صندوق که مقر آن در اسلو است، 3.4 درصد معادل 188 میلیارد کرون (21 میلیارد دلار) در این مدت از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صندوق سرمایه‌گذاری قرار است جزئیات بیشتری را در این مورد طی یک کنفرانس مطبوعاتی ارائه دهد.

 معاون رئیس این صندوق سرمایه گذاری طی بیانیه ای اعلام کرد:« با وجود رونق نسبی بازارها در سه ماهه دوم، باز هم شاهد بی‌ثباتی های قابل ملاحظه ای هستیم».

این دوره برای این صندوق  1.2 تریلیون دلاری دوره ای پرهیاهو بوده است. علاوه بر آشفتگی های بازار که درآمد صندوق را پایین آورده، انتصاب نیکولای تانجن به عوان مدیرعامل جدید هم چالشهای سیاسی برای آن به وجود آورده است.

تانجن قرار است در اول سپتامبر جایگزین مدیرعامل قبلی شود. ولی هنوز مشخص نیست آیا مجلس نروژ این هفته در مورد دخالت دولت تصمیم گیری می کند یا نه. شاید این انتقال به تعویق بیفتد یا حتی متوقف شود. بانک مرکزی نروژ که مقر این صندوق است، به خاطر انتخاب وی مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است، مخصوصاً به خاطر مسائل مربوط به ثروت شخصی تانجن.

این صندوق که در دهه 1990 با هدف سرمایه گذاری درآمد نفتی نروژ در اوراق بهادار خارجی تاسیس شد، در سال جاری مجبور شد سرمایه‌های تاریخی خود را برای پوشش نیاز دولت به پول نقد به فروش برساند. برداشت از این صندوق به رکورد 167 میلیارد کرون معادل 19 میلیارد دلار در نیمه اول سال جاری میلادی رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه

نظرسنجی رویترز از ۴۳ اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با ۸۴ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه خواهد بود، یعنی بالاتر از پیش‌بینی ماه گذشته. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در سال جاری میلادی بالاتر از 80 دلار در هر بشکه باشد. تحلیلگرانی که رویترز از آنها نظرسنجی کرده پیش‌بینی خود از قیمت نفت در 2024 را برای دومین بار به خاطر احتمال عقب ماندن تولید از تقاضا در بحبوحه درگیری‌های خاورمیانه و ادامه کاهش تولید اوپک پلاس، افزایش داده‌اند.
نظرسنجی از 43 اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با 84 دلار و 62 سنت در هر بشکه خواهد بود. این رقم در ماه مارس 82 دلار و 33 سنت پیش بینی شده بود.
متوسط قیمت نفت خام برنت از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا 83 دلار و 50 سنت بوده است.
پیش بینی قیمت نفت خام آمریکا هم افزایش یافته و از 78 دلار و 9 سنت ماه گذشته تا 80 دلار و 46 سنت بالا آمده است.

کاهش 100 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپکعربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

تحلیلگران عقیده دارند روند رشد تقاضا مثبت‌تر از حد انتظار بوده و با توجه به کاهش ذخایر نفتی و تمدید کاهش تولید اوپک پلاس، همچنان از قیمت نفت حمایت خواهد کرد.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد علیرغم بسیاری از مخاطرات، رشد تقاضا برای نفت تا حد زیادی همگام با روند قبل از بحران کرونا بوده است. این آژانس پیش بینی می‌کند رشد تقاضای جهانی برای نفت در 2024 برابر با 1.2 میلیون بشکه در روز باشد.
بسیاری از تحلیلگرانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تخمین می‌زنند تقاضا برای نفت بین 0.9 و 1.4 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش یابد.
اکثر تحلیلگران عقیده دارند احتمال 100 دلاری شدن قیمت نفت علی رغم بی‌ثباتی‌ عرضه به خاطر بحران خاورمیانه، پایین است.
در زمینه عرضه، انتظار می‌رود ائتلاف اوپک پلاس طرح کاهش تولید خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه دهد که باعث کمبود عرضه نسبت به تقاضا خواهد شد.
با وجود اینکه برخی تحلیلگران می‌گویند تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد، اما بسیاری دیگر هشدار داده‌اند ترجیح دادن سود سهامداران به گسترش تولید در صنعت شیل آمریکا، رشد آن را محدود خواهد کرد.
انتهای پیام/61

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات