Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@17:52:51 GMT

افزایش ۲ برابری صادرات شرکت مس نسبت به سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۴۰۲۰

به گزارش اکوفارس به نقل از «نیسیکو» مدیرعامل شرکت مس  همچنین با اشاره به میزان فروش شرکت مس در چهارماهه نخست امسال افزود: شرکت مس در طول این مدت 9150 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد رشد داشته و گزارش آن در کدال هم موجود است. این میزان فروش نشان می‌دهد شرکت مسیر خود را به درستی طی می‌کند و خوشبختانه اکنون دغدغه‌ای از نظر فروش نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که شرکت مس مسیر خوبی را از نظر رفتار حرفه‌ای طی می‌کند، عنوان کرد: در بحث تولید مفتول، تاکید ما بر این است که شرکت مس نباید به هیچ عنوان از بازار مفتول خارج شود.شرکت مس می‌تواند به ازای هر تن محصول 200 دلار افزایش درآمد در مفتول داشته باشد.

مس؛ مقصد سرمایه‌گذاران

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این‌که بسیاری از سرمایه‌گذاران به صنایع مس روی آورده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه صنایع مس در حال حاضر در کشور در مسیر خوبی قرار دارد و باید صنعت مس در کشور شناسانده شود که یکی از روش‌های شناساندن این صنعت، ورزش است.

وی در ادامه با تبریک صعود تیم فوتبال مس رفسنجان به لیگ برتر، اظهار داشت: صعود تیم فوتبال مس رفسنجان به لیگ برتر شادی و سرور خاصی را به مردم هدیه داد. همچنین مطرح شدن نام مس رفسنجان در کشور، شخصیت و برند‌ مس را در جامعه به نمایش می‌گذارد. امیدواریم این تیم حضوری ارزشمند در لیگ برتر داشته باشد.

تلاش برای حفظ دارایی‌های صندوق بازنشستگی مس

دکتر سعدمحمدی همچنین به وضعیت صندوق بازنشستگی صنعت مس اشاره و بیان کرد: برنامه‌ای که درباره صندوق داشتیم تبدیل آن به یک امور بود که خوشبختانه اقدامات لازم در این زمینه در حال اجراست. تمام سعی ما بر این است که در مجمع عمومی فوق‌العاده‌ای که در شهریورماه برای افزایش سرمایه تشکیل می‌شود بتوانیم بحث صندوق را نهایی و قانونی کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به روند برگزاری مجمع عادی شرکت در تیرماه نیز اشاره کرد و گفت: در تیرماه مجمع خیلی خوبی برگزار شد و خوشبختانه تمام درخواست‌هایی که در مجمع داشتیم مورد موافقت سهامداران قرار گرفت که این به‌خاطر عملکرد خوب مس بود.

برنامه‌ریزی برای مقابله با دور جدید کرونا

سعدمحمدی برنامه‌ریزی برای خرید موارد مورد نیاز شرکت مس در زمینه مقابله با بیماری کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: تجربیاتی که از بیماری کرونا در این مدت شکل گرفته است باید مکتوب شود تا از این پس مجبور به گرفتن تصمیمات آنی نباشیم و بتوانیم با برنامه‌ریزی در خصوص این بیماری اقدام کنیم.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های آتی برای جذب نیرو در‌ شرکت مس، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها، عملاً امکان برگزاری آزمون وجود ندارد اما اگر شرایط اجازه دهد، برای این کار را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

ضرورت ادامه توسعه

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس در شرایط کنونی کشور نقش بسیار تاثیرگذاری در اقتصاد دارد و تلاش همکاران ما در مجتمع‌ها باید بیشتر شود تا جهش تولید و رونق اقتصادی بیش از پیش محقق شود.

وی افزود: در حال حاضر اکتشافات ما شرایط بسیار خوبی دارد به‌طوری‌که سال گذشته نزدیک به 530 میلیون تن ذخیره جدید اکتشاف شده و خوشبختانه خبرهای خوبی در زمینه اکتشافات در راه است.
دکتر سعدمحمدی در ادامه با تاکید بر این‌که در طرح‌های توسعه محدودیتی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد ادامه داد: طرح‌های توسعه که توجیه اقتصادی داشته باشند را عملیاتی خواهیم کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شرکت ملی صنایع مس مدیرعامل شرکت برنامه ریزی شرکت مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری تراز سدها را افزایش می‌دهد

حمید فضایلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هر چند وضعیت بهتری را نسبت به سال گذشته در ذخیره‌سازی منابع آب داریم ولی همچنان انتظار می‌رود با توجه به تداوم خشکسالی به ویژه در فصول پیش رو اهالی استان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بارش‌های اردیبهشت ماه و اوایل خرداد بر اساس اعلام هواشناسی قابل توجه خواهد بود و می‌توان به پر شدن مخازن سدها تا حد امیدبخش بیش از گذشته امیدوار بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حجم ذخایر سدهای استان اردبیل در حال حاضر به بیش از ۱۹۵ میلیون متر مکعب رسیده و ۲ سد بزرگ یامچی و سبلان اردبیل وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارند.

فضایلی افزود: تنها ۳۲ درصد حجم ذخایر سدها پر شدن که با بارش‌های رخ داده در اردیبهشت و اوایل خردادماه امیدواریم این حجم تا ۵۰ درصد و بالاتر هم ارتقا یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سد یامچی در حال حاضر بیش از ۲۷ میلیون متر مکعب آب دارد و پیش‌بینی می‌شود این میزان ذخیره آب افزایش پیدا کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: هر چند نسبت به سال گذشته در همین ایام ما با کاهش پنج درصدی در ذخایر حجم مخزنی سد یامچی روبه‌رو هستیم ولی پیش‌بینی‌ها حکایت از جبران این کسری و بهبود شرایط ذخیره‌سازی سد یامچی دارد.

فضایلی به ذخیره سد سبلان نیز تا ۳۹ میلیون متر مکعب اشاره کرد و ادامه داد: این میزان پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است و به نظر می‌رسد این روند ذخیره‌سازی در پشت سد سبلان قبل از شروع کشت و زرع بهاره ادامه پیدا کند.

وی به ذخایر سد ارس و خداآفرین به عنوان ۲ سد تأمین‌کننده آب شرب و کشاورزی شمال استان اشاره کرد و گفت: این ۲ سد نیز نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند و برنامه‌ریزی بر این است تا از ذخایر آن برای بخش‌های کشاورزی و شرب استفاده شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به در پیش بودن فصل گرم سال میزان مصرف نیز افزایش پیدا کند که قطعا با رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف آب و سایر انرژی‌ها امیدواریم تابستان مناسبی را سپری کنیم.

کد خبر 6100415

دیگر خبرها

  • سهم ۰.۳ درصدی ایران از صادرات صنایع غذایی جهان
  • افزایش ۵ برابری بودجه مناطق ۲۲‌گانه تهران در دوره ششم مدیریت شهری
  • بیش از ۳۲۶ میلیون دلاری از گمرکات گلستان صادرات انجام شده است
  • بارش‌های بهاری تراز سدها را افزایش می‌دهد
  • حجم صادرات و واردات افزایش داشته است
  • لزوم گسترش اکتشافات مس با روش‌های نوین
  • رشد ۲ برابری لایروبی قنوات در نطنز
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد