Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بر نظارت بهداشت محیط به اماکن برگزاری کنکور و رعایت بهداشت توسط داوطلبان و برگزارکنندگان، پیش از برگزاری، حین و بعد از برگزاری کنکور سراسری تأکید کرد.

محسن فرهادی بر نظارت بهداشت محیط به اماکن برگزاری کنکور و رعایت بهداشت توسط داوطلبان و برگزارکنندگان، پیش از برگزاری، حین و بعد از برگزاری کنکور سراسری تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص نظارت بهداشت محیط در کلیه مراحل برگزاری کنکور سراسری، اظهار کرد: بعد از اینکه تاریخ برگزاری کنکور قطعی شد، جلسات کارشناسی مستمری با سازمان سنجش آموزش کشور برگزار کرده و پروتکل ویژه برگزاری کنکور سراسری را به طور مشترک تهیه و تدوین کردیم. 
وی افزود: مهم‌ترین تفاوتی که پروتکل کنکور سراسری با کنکورهای قبلی ارشد، دکتری و آزمون‌های آموزش و پرورش دارد، این است که فاصله داوطلبین در جهت‌های طولی و عرضی از ۱.۶ به ۱.۸ متر ارتقا یافت.
وی بیان کرد: تفاوت دیگر این است که حجم ظرفیت حاضرین در کنکور به ۲۰ درصد ظرفیت کلّی کاهش یافت. یعنی در یک سالن ۱۰۰ نفره فقط ۲۰ داوطلب مستقر می شوند که با شرط لازم الاجرای ۱.۸ متر فاصله بین داوطلبان انجام خواهد شد. 
معاون مرکز سلامت محیط و کار گفت: نکته مهم دیگر در مورد کنکور سراسری امسال این است که سازمان سنجش حوزه‌هایش را افزایش داده است. 
وی اظهار کرد: بدین ترتیب ظرفیت پذیرش سالن‌ها کاهش یافت و چون این حوزه ها از قبل پیش بینی نشده بود، تصمیم بر آن شد از وزارت ورزش و دستگاه‌ های دیگر فضاهایی را استفاده کنند. مثلا مصلای تهران هم به مجموعه‌ های برگزاری کنکور سراسری اضافه شد.  
فرهادی افزود: اسامی مکان‌های برگزاری کنکور سراسری را در اختیار دانشگا‌های علوم پزشکی کشور قرار دادیم، همکاران بهداشت محیط در سراسر کشور بر اساس ابلاغیه معاون بهداشت وزارت بهداشت موظفند قبل، حین و بعد از برگزاری کنکور طی چهار روز برگزاری آن، نظارت های لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: این نظارت ها شامل بازرسی مکان های برگزاری کنکور سراسری، بررسی تهویه مکان ‌های برگزاری، بررسی رعایت فاصله گذاری داوطلبین، ضدعفونی و گندزدایی محیط خواهد بود.
وی تصریح کرد: در حین برگزاری نیز در هر چهار روز، اسامی بازرسین به سازمان سنجش اعلام شده که در روز برگزاری کنکور هم در محل حضور داشته باشند و هم بر آب شرب سرویس های بهداشتی و سایر موارد مرتبط با پروتکل های بهداشتی همانند، ضدعفونی، دفع پسماند و زدن ماسک نظارت داشته باشند. 
 فرهادی توضیح داد: خوشبختانه هم سازمان سنجش و هم همکاران ما تجربه برگزاری کنکورهای قبلی شامل دکترا، دستیاری،کارشناسی ارشد غیر پزشکی و ارشد علوم پزشکی را دارند. همچنین، تجربه سمپاد و آزمون های مختلف دیگر نیز وجود دارد که به بهتر برگزار شدن کنکور سراسری کمک خواهد کرد. 
وی افزود: این‌ کنکور سراسری حدود یک میلیون و چهارصد هزار داوطلب دارد و محدوده سنی کمتری نسبت به داوطلبان آزمون های دیگر دارند. خوشبختانه تعداد زیادی آنها تازه فارغ التحصیل شده و حدود دو، سه هفته پیش در شرایط کرونا در آزمون شرکت داشته اند.        
معاون مرکز سلامت محیط و کار همچنین گفت: همه داوطلبان باید در استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن دست ها و رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری کنند.
وی در پایان افزود: زمان برگزاری این کنکور برای اولین بار دو برابر شده و داوطلبان پیش از برگزاری کنکور، در سامانه خوداظهاری سازمان سنجش و معاونت بهداشت وزارت بهداشت وضعیت سلامتی خود را اعلام خواهند کرد.

 

فارس

برچسب ها: سلامت ، کنکور ، وزارت بهداشت ، فارغ التحصیل ، کنکور سراسری ، محسن فرهادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Jfl

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سلامت کنکور وزارت بهداشت فارغ التحصیل کنکور سراسری محسن فرهادی برگزاری کنکور سراسری برگزاری کنکور نظارت بهداشت وزارت بهداشت بهداشت محیط سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زلفی‌گل در خصوص تمهیدات آزمون سراسری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری امن و بانشاط نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه در مجموع یکهزار و ۹۱۳ حوزه در ۴۰۰ شهرستان سراسر کشور میزبان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ است، تاکید کرد: تعداد داوطلبان در رشته های مختلف متفاوت است و در گروه آزمایشی علوم‌ تجربی بیش از سایر گروه ها و بیش از ۵۰۰ هزار نفر داوطلب با یکدیگر رقابت می کنند.

زلفی گل ادامه داد: تفاوتی که کنکور امسال با کنکور سال گذشته دارد این است که دو نوبت کنکور از نظر زمانی به هم نزدیک هستند، زیرا بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف هستیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم، طبیعی است این دو نوبت باید فاصله متناسب با هم داشته باشد ولی امسال با توجه به ماه مبارک رمضان و شرایط خاص دیگر، فاصله برگزاری بین دو کنکور خیلی زیاد نبود و نوبت دوم کنکور در تیرماه برگزار می شود.

وزیر علوم گفت: برگزاری دو نوبت کنکور در سال مقداری از نگرانی های داوطلبان و خانواده های شان برطرف شده است، همچنین نتیجه ۴ نوبت کنکور برای آنها محاسبه خواهد شد نتایج نیز تا دو سال ذخیره می شود و داوطلبان می توانند بر اساس هر کدام از نتایج که رتبه بهتر داشتند انتخاب رشته کنند.

وی یادآور شد: البته نتایج هر دوره برای داوطلبان در سطح کشور تراز می شود تا حق داوطلبان ضایع نشود، زیرا طبیعی است سوالات و شرایط برگزاری کنکور در هر نوبت با نوبت بعدی متفاوت است. با انجام این کار توسط سازمان سنجش آموزش کشور عدالت آموزشی در انتخابات رشته رعایت می شود.

به گزارش ایرنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با شرکت در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار می‌شود. از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

فرآیند برگزاری آزمون صبح ها راس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعد از ظهر) آغاز می شود و درهای حوزه های امتحانی به ترتیب رأس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد و از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه‌های امتحانی جلوگیری می‌شود. هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌، لازم است اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن همراه داشته‌ باشد.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی؛ از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی و الکترونیکی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، هندزفری و ...)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون خودداری کنند.

همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند دارای تبعات زیر خواهد بود و به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «ث» همین اطلاعیه درج شده، رفتار خواهد شد.

همچنین درصورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت. همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون، موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل
  • کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در حال برگزاری است
  • توضیحات زلفی‌گل در خصوص تمهیدات آزمون سراسری