Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از قزوین، در این مراسم که در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات فن آوری و نوآوری سینتک این دانشگاه برگزار شد؛ بیژن رنجبر، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رییس این جلسه با تبریک انتصاب خانمحمدی به عنوان رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و با تشکر از زحمات مدیریت قبلی اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بین دانشگاه های کشور در جایگاه خوبی قرارگرفته و فقط برحسبِ شعار نیست و این دانشگاه از سابقه ی بسیار خوبی برخوردار است و باید از زحمات گذشتگان به دلیل توسعه و گسترش این دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به سیاست های جدید این دانشگاه گفت: فعالیت های بسیار خوبی در جهت توسعه کمی در دوره مدیریت های قبلی صورت گرفته و اینک فعالیت ها و اهداف به سمت کیفی سازی و در جهت رشد و ارتقای سطح کیفی بوده و از همه مهم تر حرکت در جهت سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ کیان دانشگاه، ارتقای علم و فن آوری و گسترش و ایجاد فضای انقلابی در دانشگاه و حرکت در مسیر بیانیه گام دوم است.

وی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم توجه به آموزش مجازی برای جلوگیری از گسترش این بیماری در کشور گفت: امیدواریم هرچه سریع تر این بیماری در کشور و دنیا از بین برود ولی این بیماری باعث شد تا دانشگاه آزاد اسلامی به بحث آموزش های مجازی و آموزش های مدرن توجه ویژه ای داشته باشد و خوشبختانه اتفاقات خوبی را در بحث آموزش مدرن در ترم گذشته در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی شاهد بودیم؛ البته ایرادهایی وجود داشت که امیدواریم از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در نیمسال بعدی این مشکلات برطرف شود.

رنجبر سپس یکپارچه سازی و مدیریت هوشمند داده ها را از دیگر دست آوردهای دانشگاه آزاد اسلامی طی دو سال اخیر دانست و بیان کرد: در جلسات متعددی که با دکتر طهرانچی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم؛ بر یکپارچه سازی و مدیریت هوشمند داده ها در حوزه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و مالی تاکید داشتند و خوشبختانه در این راستا گام های بسیار موثری برداشته شده است.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در آینده ای نزدیک به بازوی مشورتی بسیار معتبر و قوی برای ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور تبدیل خواهد شد.

آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین: دانشگاه ها نقش بسزایی در تحقق آرمان های نظام اسلامی دارند

در ادامه این مراسم، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و با تبریک انتصاب دکتر خانمحمدی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: در آستانه ماه محرم قرار داریم و باید وظیفه خود را در این حماسه ی حسینی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و به نحو احسن در استان انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در ادامه همراهی و هم نوایی و هم افزایی برای رسیدن به آرمان های نظام را از وظایف دانشگاه ها برشمرد و گفت: باید در همه فضاهای آموزشی، صنعتی و فرهنگی که به عنوان تکه های پازلی محسوب می شوند؛ تصویر مناسب و زیبایی از نظام ترسیم گردد و اگر این تکه ها به خوبی در کنار هم قرار نگیرند، تصویر زیبایی از نظام اسلامی شکل نخواهد گرفت. به همین منظور دانشگاه ها نقش بسزایی در تحقق آرمان های نظام اسلامی دارند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در ادامه با تبیین رابطه عقل و دین اظهار داشت: عقل وقتی به دین می رسد به وجد می آید و باید ارتباط دین و عقل در فضاهایی هم چون دانشگاه ها میسر شود و جهت دهی و پیوند عقل و دین از رسالت های اصلی دانشگاه ها است.

آیت الله عابدینی در پایان خطاب به دکتر خانمحمدی گفت: انشاالله با قدرت و قوت این مسیری را که آغاز کرده اید، به سرانجام برسانید.

در ادامه این جلسه، هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین و از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با تبریک انتصاب دکتر خانمحمدی به عنوان رییس این دانشگاه و آرزوی موفقیت برای ایشان به سالروز بازگشت آزادگان عزیز به کشور اشاره و خاطرنشان کرد: جا دارد یاد و خاطره سردار آزادگان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی و سید الاسرا شهید والامقام لشگری را گرامی بداریم.

استاندار قزوین سپس به لزوم استفاده از ظرفیت های کشور در جهت آبادانی و پیشرفت و به نقش و رابطه صنعت با دانشگاه اشاره کرد و افزود: متاسفانه ارتباط صنعت و دانشگاه در وضعیت خوبی قرار ندارد و ما نتوانستیم از ظرفیت های صنعت و دانشگاه در جهت توسعه و پیشرفت استفاده بهینه ای ببریم.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در ادامه اتکای صرف به درآمدهای شهریه ای در دانشگاه آزاد اسلامی را منطقی ندانست و گفت: دانشگاه باید ظرفیت­هایش براساس درآمدها و هزینه­ها باشد و باید برحسب نیازهای منطقه ای دانشجو پرورش دهد. آموزش باید در دانشگاه ها هدفمند باشد همانگونه که در سال های گذشته دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای اهداف خود تلاش کرده در سال جاری نیز باید اهتمام داشته باشد تا به هدف های خود در این راستا دست یابد.

جمالی پور سپس به نیازهای استان اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه های گردشگری و صنعت، ظرفیت های بسیار خوبی در استان قزوین وجود دارد و اگر جهت گیری آموزشی دانشگاه ها بهتر شده و ارتباط صنعت با دانشگاه با جدیت بیشتری پیگیری شود، می توان شاهد پیشرفت و ارتقای استان بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین: جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سطح کشور بسیار بالا است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در سخنانی با تبریک انتصاب خانمحمدی به عنوان رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: خانمحمدی انسانی آراسته به علم و اخلاق هستند و خدا را شاکرم که او این پست را به عهده گرفته اند و امیدوارم شاهد رشد و تعالی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در آینده ای نزدیک باشیم.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین هم چنین با تشکر از زحمات موسی خانی برای پیشرفت این دانشگاه در طول سه دهه گذشته، جایگاه علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سطح کشور را بسیار بالا دانست و گفت: آنچه این دانشگاه را در کشور ممتاز کرده، استفاده درست و بجا از هزینه ها و درآمدهاست؛ البته حتما در طول این مدت کاستی ها و ضعف هایی نیز وجود داشته که امیدوارم با ریاست جدید دکتر خانمحمدی در راستای رفع آن ها گام های محکمی برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص رابطه دین و علم اظهار داشت: اگر بخواهیم کوتاه ترین، زیباترین و پرمحتواترین مطلبی در خصوص تبیین جایگاه علم و دین بیان کنیم می بایست به آیه شریف قرآن اشاره کرد که آمده است ؛ "اگر سلوک عالمانه نباشد، انسان باید در دنیا و آخرت پاسخگو باشد."

خانمحمدی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر در این جلسه به خصوص اعضای هیات امنای این دانشگاه و با تبریک اعیاد گذشته، یاد و خاطره بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: جا دارد یاد و خاطر شهدای گرانقدر به خصوص، سردار آزادگان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی و سید الاسرا شهید لشگری را گرامی بداریم و هم چنین با آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری و موفقیت برای مسوولان، ان شاالله شاهد تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در ادامه با تشکر از زحمات دکتر موسی خانی رئیس پیشین این دانشگاه، به رویکرد و سیاست های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر با یک سری از مشکلات مواجه است و بودجه ای که توسط همکاران من ارائه و تدوین شده با توجه به کاهش تعداد دانشجو از 28 هزار دانشجو به کم تر از نصف می باشد، چرا که عمده ترین درآمد دانشگاه براساس شهریه دانشجویان است.

وی سپس به برنامه های اتخاذ شده برای درآمدهای غیرشهریه ای اشاره کرد و افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان، کاهش هزینه های جاری، فراهم کردن زمینه برای بازخرید کارکنان و درآمدزایی از خدمات فوق برنامه از مهم ترین زمینه هایی است که می توان با بهره گیری از آن از اتکای صرف به شهریه، دانشگاه را در جهت پیشرفت بیشتر سوق داد.

خانمحمدی در ادامه بر لزوم هم فکری و همدلی جامعه دانشگاهی برای ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین تاکید و اظهار داشت: امیدواریم با حمایت های استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و روسای دانشگاه های استان که به عنوان اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز محسوب می شوند، در جهت پیشرفت و ارتقای بیشتر این دانشگاه گام های موثرتری برداریم.

در ادامه اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص دستورات جلسه بیان کردند و در پایان به اتفاق آرا مصوباتی در خصوص بودجه سال جاری و سال مالی 1400-1399 تصویب شد.

انتهای پیام /

167 / 167 بیژن رنجبر دانشگاه آزاد قزوین مدیریت داده جلسه هیئت امنا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بیژن رنجبر دانشگاه آزاد قزوین مدیریت داده جلسه هیئت امنا حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نماینده ولی فقیه در استان دانشگاه آزاد اسلامی اعضای هیات امنای تبریک انتصاب دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید شهند در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته معلم و تقدیر از دغدغه مندی اساتید و نخبگان دانشگاهی نسبت به مقوله حفظ محیط زیست گفت: سوم تا نهم اردیبهشت در تقویم کشور به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است و برنامه‌های مختلفی طی این هفته با شعار " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین"توسط اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی انجام می‌شود که هدف نهایی این برنامه‌ها افزایش آگاهی و ارتقا حس مسئولیت پذیری نسبت به حفظ محیط زیست و زمین پاک است و همانگونه که در شعار امسال نیز آمده است این مهم با مشارکت و نقش‌آفرینی مردم و پیگیری و انجام دقیق مسئولیت‌های قانونی دستگاه‌های دولتی محقق می‌شود.

وی افزود: آلودگی‌های پلاستیکی در سراسر جهان تبدیل به یک تهدید محیط زیستی شده است و از سال ۱۹۵۰ که پلاستیک برای نخستین بار و با توجیه حفاظت از محیط زیست معرفی و تولید شد، تاکنون ۸ میلیارد تن پلاستیک در جهان تولید شده که تجزیه آنها در طبیعت صد‌ها سال زمان می‌برد.

شهند ادامه داد: کشور ما هفدمین کشور دنیا در زمینه تولید پلاستیک است و متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد رشد استفاده از پلاستیک از سوی جامعه هستیم که این موضوع نیازمند اصلاح سبک زندگی و به حداقل رساندن مصرف پلاستیک به ویژه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مسائل موجود در حوزه محیط زیست استان با اصلاح و تجدید نظر در رویه‌های موجود در حوزه کشاورزی رفع می‌شود، عنوان کرد: مطابق آمار‌های ارائه شده، قریب به یک میلیون تن ضایعات کشاورزی در استان تولید می‌شود که این مقدار بسیار قابل تامل است و سلامتی محیط زیست استان را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. 

شهند ادامه داد: در مواردی شاهد این هستیم هزینه‌ای که از قبال تولید این محصولات برای محیط زیست استان با مصرف منابع اب و خاک و آلودگی‌های ناشی از آن ایجاد می‌شود، بسیار بیشتر از درامدی است که کشاورز کسب می‌کند و بدین ترتیب ادامه این روند توجیه علمی و منطقی ندارد.

وی با بیان اینکه مساله حفظ محیط زیست اساسا موضوعی فرهنگی – اجتماعی است، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در کنار وظیفه نظارتی و برخورد‌های قانونی، آموزش‌های محیط زیستی را در راستای ارتقا و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در شهرستان‌های سراسر استان دنبال می‌کند و رویکرد این اداره کل، مردمی سازی حفاظت از محیط زیست است.

در ادامه نشست اعضای حاضر نیز به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی مدیریت پسماند‌ها و ضایعات به ویژه در بخش کشاورزی پرداختند.

دیگر خبرها

  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند