Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ادامه تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر حاشیه های سود پالایشگاهی، چندین پالایشگاه و شرکت بزرگ نفتی اخیراً تعطیلی دائم خود را در آمریکا و آسیا اعلام کرده اند.

به گزارش پول نیوز  به نقل از اویل پرایس، با ادامه تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر حاشیه های سود پالایشگاهی، بیشتر پالایشگاه ها به صورت دائم بسته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چندین پالایشگاه و شرکت بزرگ نفتی اخیراً تعطیلی دائم خود را در آمریکا و آسیا اعلام کرده اند و تحلیلگران عقیده دارند برخی پالایشگاه های گرانقیمت در اروپا هم احتمالاً طی چند سال آینده بسته می شوند چون انتظار می رود حاشیه سود پالایش نفت خام و تبدیل آن به سوخت مدت‌ها در همین سطح پایین باقی بماند.

 

پالایشگاه های نفت طی بحران کرونا یا مجبور به مقاومت هستند و یا باید بسته شوند. برخی پالایشگاه‌ها تعطیل شده اند. هفته گذشته فیلیپس 66 اعلام کرد قصد دارد پالایشگاه رودئوکربن و سانتاماریا را در کالیفرنیا ببندد. این شرکت قصد دارد این دو پالایشگاه را در هم ادغام کرده و یک واحد تولید سوخت تجدیدپذیر راه‌اندازی کند.

 

در آسیا، شرکت شل قصد دارد پالایشگاه نفت تابانگائو در فیلیپین را به یک پایانه کامل واردات تبدیل کند. واحد شرکت شل در فیلیپین هفته گذشته طی بیانیه ای اعلام کرد:« حاشیه های سود پالایشگاهی که از اوایل سال جاری روند نزولی داشته، بیش از پیش کاهش یافته و احتمالاً در میان مدت هم در همین سطح پایین باقی می ماند».

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز پالایشگاه نفت کروناویروس کالیفرنیا شرکت شل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات سنگین شرکت پتروشیمی متخلف در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن عزیزخانی اظهار کرد: پرونده یک شرکت پتروشیمی به اتهام قاچاق فرآورده‌های نفتی در شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان البرز رسیدگی شد.

رییس اداره تعزیرات حکومتی البرز ارزش نفت گاز کشف‌شده را ۴۳۸ میلیون ریال برشمرد و افزود: با بررسی شواهد و مستندات، اتهام انتسابی محرز، حکم قطعی مدیرعامل و شرکت صادر که به‌موجب آن علاوه بر ضبط فراورده‌های نفتی مکشوفه، مدیرعامل شرکت به پرداخت یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال محکوم شد.

عزیزخانی گفت: با توجه به شعار سال در حمایت از بخش تولید و پیشگیری از بیکاری کارگران، محکومیت یک سال تعطیلی شرکت تبدیل به مجازات پرداخت چهار میلیارد ریال جزای نقدی شد.

وی با بیان آثار زیان‌بار قاچاق افزود: از بین رفتن منابع ملی، فربه‌شدن مفسدین، ورود پول‌های آلوده و اخلال در نظام اقتصادی بخشی از پیامدهای این پدیده شوم است.

کد خبر 6100982

دیگر خبرها

  • مجازات سنگین شرکت پتروشیمی متخلف در قزوین
  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود
  • امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • امضای هزار قرارداد نفتی با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • پرونده حرکت جنجالی مانچینی بسته شد