Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه صنایع هوایی دستاورد‌های بسیار خوبی داشته ایم، گفت: در سالیان گذشته در صنایع دفاعی روی این حوزه کار‌های مختلفی شده که در این دوره نیز پیگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در برنامه تیتر امشب (سه شنبه 28 مرداد) شبکه خبر با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه صنایع هوایی دستاورد‌های بسیار خوبی داشته ایم، افزود: صنعت هوایی، صنعتی پیشرفته است که ایمنی در آن بسیار مهم است و کوچکترین اشتباه می‌تواند در آن فاجعه آفرین باشد لذا کشوری که در حوزه ساخت هواپیما به دستاورد واقعی برسد به این معناست که دارای بلوغ فناوری، علمی و قدرت صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر دفاع اضافه کرد: بحمدلله در سالیان گذشته در صنایع دفاعی روی این حوزه کار‌های مختلفی شده که در این دوره نیز پیگیری شده است.

 

امیر حاتمی با بیان اینکه در این عرصه دو دستاورد قابل توجه داشته ایم گفت: هواپیمای جنگنده آموزشی کوثر سال ۹۷ رونمایی و بلافاصله تولید آن نیز آغاز شد.

 

وی افزود: در روز‌های گذشته سه فروند هواپیمای جنگنده آموزشی کوثر به نیروی انتظامی تحویل شد.

 

امیر حاتمی گفت: با تدبیر دولت و سازمان برنامه و بودجه ان شاء الله تا پایان سال یا اوایل سال بعد سه فروند دیگر نیز تحویل خواهد شد و این بدین معناست که ما در این موضوع به بلوغ رسیده ایم.

 

وزیر دفاع گفت: هواپیمای آموزشی دیگری که طراحی آن کاملاً ایرانی است یاسین نام دارد که سال گذشته نمونه تحقیقاتی آن آماده و پروازی شد.

 

امیر حاتمی افزود: در سال ۹۵ موتور اوج رونمایی شد که روی این دو هواپیما کاربرد دارد و هم اکنون در حال تولید است. همه بررسی‌های لازم در این باره انجام و در روز‌های اخیر خط تولید آن نیز افتتاح شده است.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: در حوزه تولیدات مربوط به رزم زمینی شرایط بسیار خوبی داریم و نزدیک به ۱۰۰ درصد نیاز‌های کشور را خودمان تولید می‌کنیم. در حوزه تولید محصولات مورد نیاز در رزم زمینی، تولیداتمان به لحاظ تنوع، گسترده‌تر است.

 

وی اضافه کرد: در این بخش از سلاح‌های انفرادی تا انواع خمپاره ها، موشک انداز‌ها مثل آر پی جی و خانواده آن، انواع تیربارها، توپخانه و نفربر زرهی را کامل خودمان تولید می‌کنیم.

 

وزیر دفاع گفت: دیروز که نماینده کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برای جلسه آمده بود رئیس صنایع دفاع کشور اعلام کرد ۱۷۰۰ محصول در حوزه رزم زمینی داریم که انواع محصولات مورد نیاز رسته‌های مختلف رزم زمینی را شامل می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در این بخش شرایطمان در تولید بسیار خوب است و اگر در جای دیگری می‌گوییم ۹۰ درصد تجهیزات و محصولات را تولید می‌کنیم در رزم زمینی می‌توانیم بگوییم نزدیک به ۱۰۰ درصد نیاز کشور را خودمان تأمین می‌کنیم.

 

امیر حاتمی گفت: در حوزه ضد زره‌ها که بسیار مهم است نیز دستاورد‌های خیلی خوبی داریم ازجمله ضد زره دهلاویه که محصولی بسیار خوب است.

 

وی افزود: تانک کرار از دستاورد‌های فناورانه خیلی خوب ماست. هم اکنون انواع تیربار‌ها را نیز می‌سازیم که در رزم زمینی بسیار مهم است. در این زمینه محصولی در حال آماده سازی است که می‌تواند به عنوان یک سلاح ضد کروز روی شناور‌ها قرار بگیرد.

 

امیر حاتمی افزود: امروز وقتی به رژه یگان‌های زمینی می‌نگریم کمتر محصول خارجی در آن‌ها مشاهده می‌شود مگر موارد و محصولات قدیمی که از قبل داشته ایم و سرمایه دفاعی مان محسوب می‌شود، البته روی آن‌ها هم کار‌هایی شده و کامل تغییر یافته و به روز شده است.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ما در صنایع دفاعی به بلوغ رسیده ایم و این یعنی از مرحله مهندسی معکوس کاملاً عبور و یک نظام نوآوری ایجاد کرده ایم.

 

امیر حاتمی افزود: ما همه الزامات یک نظام نوآوری را داریم و بر اساس نیازمان طراحی می‌کنیم.

 

وی اضافه کرد: ما دفاتر طراحی متعددی داریم و بر اساس این طراحی ها، مجموعه مهندسی، محصولات مورد نظر را می‌سازد.

 

امیر حاتمی گفت: در خیلی جا‌ها نیازمند فناوری هستیم که برای این کار هم در کشور مراکز و مجموعه‌های متعددی به منظور احصاء فناوری‌ها شکل گرفته است و امروز در صنایع دفاعی به بلوغ واقعی رسیده ایم و همه چیز دست خودمان است و به لحاظ دانش فنی در همه مجموعه‌های دفاعی حرفی برای گفتن داریم.

 

وی درباره ضرورت ایجاد یک مسیر مطمئن تحقیقاتی در حوزه صنایع دفاعی تصریح کرد: در این باره از مجلس درخواست کرده ایم که یک ردیف مستقل بودجه‌ای به تحقیقات دفاعی اختصاص داده شود تا از این طریق بتوانیم مسیر مطمئنی برای پژوهش‌های دفاعی داشته باشیم.

 

وی افزود: قطعاً آن چه قدرت بازدارندگی ما را تقویت می‌کند تحقیقات است و ما هر سال به بیش از ۱۵۰ محصول تحقیقاتی دست می‌یابیم.

 

امیر حاتمی اضافه کرد: ما به نمایندگان مجلس تأکید کردیم که با ایجاد یک ردیف مستقل بودجه‌ای به تحقیقات دفاعی، برای ما این مسیر را تثبیت کنید و باید به تحقیق؛ بهای ویژه‌ای داده شود.

 

وی افزود: در بودجه سال آینده دولت در این زمینه یک ردیف مستقل را مطرح خواهد کرد البته هم اکنون هم یک ردیف بودجه داریم، اما باید عددش مناسب شود. مجموعه و قدرت موشکی ما یک مولفه بسیار مهم در دفاع راهبردی مان است.

 

امیر حاتمی تصریح کرد: آن جا که ما می‌خواهیم از جنگ جلوگیری کنیم و رویکردمان بازدارندگی فعال است، آنچه این را به دشمن به ویژه به دشمن فرامنطقه‌ای تفهیم می‌کند؛ قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی گفت: وقتی دشمن عناصر تروریستی خود را به اهواز می‌فرستد تا عده‌ای بی گناه را به شهادت برساند و فاجعه می‌آفریند و ما بلافاصله خانه تروریست‌ها را ۷۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر روی سرشان خراب می‌کنیم، این به معنای بازدارندگی است، وقتی دشمن سردار سلیمانی عزیزمان را به شهادت می‌رساند و ما پایگاه عین الاسد را روی سرشان خراب می‌کنیم، این قدرت بازدارندگی فعال ماست که متعلق به مردم ایران است و تا زمانی که ما نیاز به دفاع داریم باید این قدرت به روز شود و حتماً ادامه می‌یابد.

 

وزیر دفاع گفت: حساسیت دشمن به قدرت موشکی ما به این خاطر است که می‌خواهد این قدرت را از دست جمهوری اسلامی و مردم ایران خارج کند و آن گاه، هر کاری که خواست انجام دهد و ما نتوانیم پاسخش را بدهیم.

 

امیر حاتمی افزود: اگر بخواهیم استقلال و امنیت داشته باشیم باید از این قدرت موشکی برخوردار باشیم.

 

وی گفت: ما به دقت دشمن را رصد می‌کنیم که چه طور می‌خواهد قدرت موشکی مان را بی اثر کند.

 

امیر حاتمی ادامه داد: کار گسترده‌ای که امروز دشمن در فروش تسلیحات به منطقه انجام می‌دهد، یک علتش بی اثر کردن قدرت موشکی ما در منطقه است.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تأکید کرد: با قاطعیت می‌گوییم که موشک‌های ما از پدافند‌های هوایی دشمن عبور می‌کند و ما این قدرت را تا آخر پیش خواهیم برد.

 

وی اضافه کرد: زمانی دشمن با ابزار رسانه‌ای خود در توان دفاعی به ویژه توان موشکی جمهوری اسلامی ایران تشکیک و تردید ایجاد می‌کرد، اما اگر اکنون چنین چیزی بگوید مایه خنده است و به همین علت هم مدتی است که دیگر آن گونه رفتار نمی‌کند.

 

امیر حاتمی گفت: موقعی که پهپاد بسیار پیشرفته و گران قیمت آن‌ها در لحظه تجاوز، هدف قرار می‌گیرد یا اتفاقی مانند حمله موشکی دقیق به پایگاه آمریکایی‌ها در عین الاسد می‌افتد یا اتاق جلسه تروریست‌ها را روی سرشان خراب کردیم، دیگر برای دشمن چیزی برای گفتن وجود ندارد و اگر چیزی بگوید خود را مضحکه کرده است.

 

وی افزود: امروز همه کسانی که بدون غرض و مرض به پیشرفت‌های دفاعی ایران نگاه می‌کنند به خوبی می‌بینند که وقتی پایگاه عین الاسد و خانه تروریست‌ها را مورد حمله موشکی دقیق قرار دادیم، دیگر جای هیچ گونه تشکیک در توان موشکی ایران وجود ندارد.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: دنیا امروز در شرایطی نیست که این همه یک جانبه گرایی و زورگویی آمریکا را بپذیرد.

 

امیر سرتیپ حاتمی درباره تلاش ناکام آمریکا برای تصویب طرح تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: این کار آمریکا می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و آمریکایی‌ها از حدود یک سال پیش با دریوزگی راه افتادند و به جا‌های مختلف رفتند تا بتوانند رویکرد غلط خود را در تداوم فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران با هدف تسلیم ایران و مذاکره ادامه دهند.

 

وی گفت: به قول شهید سردار سلیمانی، این‌ها قمارباز هستند و روی حرف خود برای تداوم فشار حداکثری تا حصول نتیجه قمار کرده اند.

 

امیر حاتمی اضافه کرد: به نظر می‌آید اقدام اخیر آمریکا مراحل پایانی فشاری بود که می‌توانستند وارد کنند و تلاش کردند با کار تبلیغی این طور وانمود کنند که توانسته اند محدودیت‌ها را تمدید کنند، اما دنیا امروز در شرایطی نیست که این همه زورگویی آن‌ها را بپذیرد بنابراین بخشی از هدف آنها؛ کار تبلیغی بر ضد ایران بود.

 

وی گفت: علت دیگر اقدام آن‌ها این بود که آمریکایی‌ها از قبل مدعی شده بودند که توان دفاعی ایران واقعی نیست، اما مردم دنیا تصویر دیگری از قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران دیدند و مشاهده کردند که در شرایط تحریم چنین قدرتی به وجود آورده است.

 

وزیر دفاع با اشاره به توان کشورمان در تولید تجهیزات دفاعی و سلاح افزود: ما آمادگی کامل و توانایی داریم که برای کشور‌های نیازمند، به قیمت مناسب سلاح و تجهیزات دفاعی تأمین کنیم.

 

امیر حاتمی گفت: بخشی از هدف آمریکایی‌ها در اصرار بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران هم به خاطر جلوگیری از تعامل کشورمان با دیگر کشورهاست.

 

وی افزود: ما طبق قطعنامه ۲۲۳۱ در تعدادی اقلام عمده دفاعی محدودیت پنج ساله داریم، اما در زمینه تجهیزات دفاعی بسیاری از تولیدات ما محدودیت صادراتی ندارد و هم اکنون هم در حال صادرات آن‌ها هستیم.

 

وزیر دفاع گفت: در آنچه در حوزه دفاعی در حال تولید هستیم، قابلیت افزایش ظرفیت تولید داریم. هم اکنون در صادرات تجهیزات دفاعی، بازاری در اختیار داریم که می‌تواند گسترش یابد.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هزینه های دفاعی جمهوری اسلامی ایران بسیار پایین است و ادعای بالا بودن آن دروغی آشکار است.

 

امیر سرتیپ حاتمی افزود: بودجه دفاعی ما خیلی روشن است و در قانون بودجه منتشر می شود و قابل مقایسه با بودجه بقیه کشورهاست.

 

وی گفت: در قانون، بودجه دفاعی کشور، پنج درصد بودجه کل کشور است و اگر بخواهیم با بودجه نظامی ایران قبل از انقلاب مقایسه کنیم می بینیم که غیرقابل مقایسه است زیرا در سال های 1350 تا 1356 هزینه های خیلی سنگینی در ارتش انجام می شد که حدود 35 درصد بودجه کل کشور را در بر می گرفت.

 

امیرحاتمی افزود: سال گذشته بودجه نظامی عربستان سعودی 62 میلیارد دلار بود که امسال به 72 میلیارد دلار رسید و امارات عربی متحده نیز 22 میلیارد دلار بودجه نظامی دارد و بقیه کشورهای منطقه هم در همین حدود بودجه نظامی دارند.

 

وزیر دفاع تصریح کرد: متوسط بودجه دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک میلیارد دلار است و این رقم میانگین بودجه دفاعی کشورمان در بیست سال گذشته است که غیرقابل مقایسه با بودجه بقیه کشورهای منطقه است.

 

امیر حاتمی گفت: ما می توانیم الگوی نیروهای مسلح ارزان را در دنیا مطرح کنیم که علت آن هم صنایع دفاعی بومی و خودکفا است.

 

وی با اشاره به سالروز صنعت دفاعی در 31 مرداد گفت: در این روز رونمایی هایی خواهیم داشت ودر حوزه هوایی، خط تولید موتور اوج را افتتاح می کنیم.

 

امیر حاتمی گفت: هم چنین در آن روز از یک موتور جدید رونمایی می کنیم که به لحاظ فناوری یک جهش محسوب می شود و ما را حداقل یک نسل ارتقاء می دهد.

 

وزیر دفاع افزود: به مناسبت روز صنعت دفاعی همچنین نمایشگاهی از پهپادهای جمهوری اسلامی ایران که حقیقتاً مایه افتخار است به شکل ویدئو کنفرانس دایر خواهد شد.

 

امیر حاتمی افزود: موسسات مختلف غربی می گویند قدرت جمهوری اسلامی ایران در زمینه پهپاد؛ در دنیا 56 یا پنجاه و هفتم است که البته علت این گونه رتبه دادن به ما این است که آنها از همه قدرت ما در این زمینه اطلاع ندارند و دست جمهوری اسلامی ایران از این جهت پر است.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: با اطمینان به مردم عزیزمان می‌گوییم که ما از یک قدرت دفاعی کاملاًَ مطمئن برخوردار هستیم.

 

امیر سرتیپ حاتمی افزود: حاصل این قدرت دفاعی کاملاً مطمئن جمهوری اسلامی ایران همین امنیتی است که مردم عزیزمان با تمام وجود احساس می‌کنند.

 

وی گفت: پیام این قدرت دفاعی برای دشمنان این است که این نقطه از جهان، نقطه‌ای امن است و اگر کسی بخواهد به آن تعدی داشته باشد با پاسخ کوبنده و قاطع مواجه می‌شود.

 

امیر حاتمی اضافه کرد: الآن کسی چنین جرأتی به خود نخواهد داد که بر ضد ما تهاجمی کند و اگر بر فرض محال چنین اتفاقی بیفتد بلافاصله با قدرت دفاعی ایران و با انبوهی از آتش روبرو خواهد شد.

 

وی گفت: ما این قدرت را داریم که از هر جایی که به ما حمله شود بلافاصله آن جا را روی سرشان خراب کنیم و از هر ناوی که به ما حمله شود بلافاصله آن ناو را غرق کنیم.

 

وزیر دفاع افزود: این حاصل یک اندیشه انقلابی راهبردی است که امام خمینی (ره) بنیان گذاشت و رهبر معظم انقلاب با عزت و حکمت آن راه را ادامه داد و مردم در چهل سال گذشته از آن حمایت کردند و ما هم در نیرو‌های مسلح با تمام وجود در این مسیر از هیچ کوششی مضایقه نکردیم.

 

امیر حاتمی تصریح کرد: در همه حوزه‌ها که ممکن است تهدیدی متوجه کشور شود، دستمان کاملاً پر است و می‌توانیم تهدید را کاملاً خنثی کنیم.

 

وی گفت: دشمنی اصلی با جمهوری اسلامی ایران از ناحیه آمریکا است و البته رژیم صهیونیستی هم در زمینه آن حساب می‌شود. ما خود را در مقابل بزرگترین تهدید آماده کرده ایم.

 

وزیر دفاع همچنین درباره برنامه‌های فضایی جمهوری اسلامی هم گفت: برنامه فضایی ما برنامه‌ای دائمی است و امروز جزو ۱۰ - ۱۱ کشور دنیا در این زمینه هستیم و از چرخه کامل فضایی در کشور برخورداریم.

 

امیر حاتمی افزود: از سال ۸۷ تا ۹۴ بر روی پرتاب ماهواره‌هایی با وزن ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم کار کردیم و بعد از آن درخواست این بود که ماهواره‌های بزرگ را پرتاب کنیم که وارد ماهواره بر‌های سیمرغ، ذوالجناح، سریر و سروش شدیم که می‌توانند از ۲۰۰ تا یک هزار کیلوگرم را پرتاب و در مدار‌های از ۵۰۰ کیلومتر به بالا مستقر کنند.

 

وزیر دفاع گفت: ما از سال‌های گذشته انواع شناور‌های تندرو را تولید می‌کنیم که هم اکنون سپاه پاسداران از آن‌ها استفاده می‌کند.

 

سرتیپ امیر حاتمی  افزود: شناور‌های بزرگتر مانند کلاس سینا و کلاس موج را برای نیروی دریایی ارتش تولید می‌کنیم.

 

امیر حاتمی افزود: برای نیروی دریایی ارتش، امسال هم محصول خواهیم داشت که از آن جمله می‌توان به یک شناور از کلاس موج اشاره کرد که امسال تحویل می‌شود.

 

وی گفت: ما زیردریایی‌های مختلف را نیز تولید می‌کنیم و پارسال زیردریایی فاتح و سال قبل از آن زیردریایی غدیر را تولید کردیم و تحویل دادیم.

 

امیر حاتمی اضافه کرد: مهم‌تر از انواع محصولات دریایی که ما تولید می‌کنیم، تجهیز شناور‌های مختلف است که این کار را در حد قدرت‌های بزرگ جهان انجام می‌دهیم.

 

وی افزود: سلاح ها، رادارها، موشک‌ها و پدافندی که روی شناور‌های مختلف قرار می‌دهیم؛ کاملاً به روز و در حد قدرت‌های بزرگ جهان است و مانند همان محصولاتی است که امروز آن‌ها به کشور‌های دیگر می‌فروشند.

 

وزیر دفاع همچنین به تأمین تجهیزات مورد نیاز مرزبانی اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های منظم ما؛ هماهنگی با فرمانده نیروی انتظامی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز مرزبانی است.

 

امیر حاتمی گفت: در سال ۹۷ دو برابر سال قبل از آن نیازمندی‌های نیروی انتظامی را ازجمله در حوزه مرزبانی تأمین کردیم.

 

وی افزود: در این زمینه همه نیاز‌های مرزبانی ازجمله کنترل مرزها، رادارها، پهپادها، سلاح‌های مورد نیاز و نیز خودرو‌هایی برای تأمین امنیت مرزبانان ازجمله خودروی رعد و خودروی طوفان را برای مرزبانان تأمین کردیم.

 

وزیر دفاع همچنین درباره کمک صنایع دفاعی کشور به صنایع غیردفاعی ازجمله خودروسازی گفت: همکاری‌های خیلی خوبی در این زمینه با هر دو خودروساز بزرگ انجام شده است.

 

امیر حاتمی افزود: برخی نیاز‌های خودروسازان با رفتن خارجی‌ها روی زمین مانده بود در حالی که ما مشابه آن‌ها را تولید می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: مثلاً رایانه خودرو؛ شبیه آن چیزی است که ما در شناور‌ها استفاده می‌کنیم و تبدیل کردن رایانه شناور‌ها به رایانه خودرو‌ها هم مسیر کوتاهی دارد.

 

امیر حاتمی با بیان اینکه همکاری ما با صنایع خودروسازی کشور بسیار صمیمانه است گفت:هم اکنون حجم قرارداد‌های صنایع دفاعی کشور با صنعت خودروسازی به بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

امیر حاتمی اطمینان داد که هر آن چه دوستان در صنعت خودروسازی نیاز داشتند و از ما خواستند برایشان تأمین کنیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: امیر حاتمی وزارت دفاع هفته دولت دولت جمهوری اسلامی ایران امیر حاتمی امیر حاتمی گفت صنایع دفاعی روی سرشان خراب تجهیزات دفاعی قدرت موشکی ما تولید می کنیم وزیر دفاع گفت حوزه صنایع میلیارد دلار آمریکایی ها بودجه نظامی بودجه دفاعی قدرت دفاعی دفاعی کشور امیر سرتیپ سال گذشته بسیار خوب رزم زمینی بسیار مهم مورد نیاز داشته ایم شناور ها هم اکنون یک ردیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • الکلاسیکوی ایران؛ جنگ سپاهانی‌های پرسپولیس با رانده‌شدگان گل‌محمدی!
  • الکلاسیکوی ایران، جنگ سپاهانی های پرسپولیس با رانده شدهای گل محمدی!
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد